Citat:
Ursprungligen postat av
justina
Inte enligt mig men enligt inlägget jag svarade på, som framställde Lotta som ensam och i desperat behov av en man och alltså ett lätt byte för Martin.
Ok, tyckte att det var ett märkligt svar bara. Per tyckte hon säkert mycket om, men inte på det viset som han tyckte om henne. Och därför kunde hon heller inte prata med honom om allt.
Att ha många vänner, innebär inte per automatik, att man inte känner sig ensam. Det kan vara tvärtom. Då man ständigt blir påmind om vad man saknar, när man ser vad vännerna uppnått och har.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sizematter
Varför väntrummen på vårdcentralerna är proppade med deppiga människor beror på många orsaker, på vilket sätt har de med det här att göra? Du menar väl inte att du tror att endast misshandlade kränkta personer behöver stämningshöjande preparat?
Självklart inte!
Jag tycker att jag förklarat rätt tydligt att jag menar att Lotta var svag då hon träffade Martin och därför var ett lätt byte för honom. Mitt svar på inlägget ovan, var en koppling till det resonemanget, då jag inte tror att de som sitter och väntar på anstalterna för att träffa kriminella, mår så bra de heller.
Lotta var dessutom inte misshandlad, eller hade träffat Martin, när hon började med sina antidepp. vad jag vet. Tror var 10:de människa i Sverige går på dessa för att de mår dåligt av olika orsaker. Kan man begära av dessa att de ska ta kloka och förnuftiga beslut under en av sina svåraste tider i livet? Jag tycker inte det. De brukar ha fullt upp med att klara av dagen. Får de sedan en Martintyp på halsen som gör allt i sin makt för att knäcka en, så tappar man nog allt vad sunt förnuft heter rätt omgående.