2016-10-23, 07:41
Medlem
Germanofils avatar
Mycket viktig match för Hannover 96 idag borta mot Nürnberg. Stuttgart vann och Heidenheim tog poäng så tre poäng behövs för att ta sig upp på andraplatsen. Union har dessutom inte spelat ännu. Serieledarna Braunschweig tar emot Fürth hemma. Får hoppas på att de tappar poäng så att de inte drar ifrån allt för mycket i toppen.

Hannovers stora problem idag är att målvakten Phillip Tschauner är skadad. Ersättare blir förmodligen Radlinger som inte direkt har mängder med erfarenhet. Han var faktiskt utlånad till just FC Nürnberg en period men fick bara spela för deras andralag i Regionalliga.

Positivt däremot att Martin Harnik är frisk igen. Hoppas att Stendel väljer att starta med honom istället för Sobiech eller Karaman idag. Harnik är en klasslirare som vet var målet står!

Det stora frågetecknet är om, och var, Salif Sané ska spela. Strandberg och Anton fungerar mycket bra som mittbackspar (undantag senaste matchen) så att lira Sané som defensiv mittfältare vore nog ett bättre alternativ än som mittback. Lär i så fall bli Smiedebach som får stå utanför startelvan.

Avspark 13:30.
Citera
2016-10-24, 08:00
Medlem
cyberkalles avatar
Tabellen i BL ser inte riktigt ut som jag hade trott på förhand.

Leipzig Berlin Hoffenheim och Köln före Dortmund Gladbach och Leverkusen det är lite förvånande.
Hoffenheim med den coole unga tränaren har likt Leipzig och Bayern ännu inte förlorat.

Dortmund som spelade propaganda fotboll ett tag har verkligen dalat i form.

Hamburg.......jag tror att Grus-Kalle äntligen kommer få se klockan stanna.
Citera
2016-10-24, 21:41
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
...txt...

Hamburg.......jag tror att Grus-Kalle äntligen kommer få se klockan stanna.

Vilket självfallet skulle smärta mig mycket, även om det verkar vara en motståndare som t o m Sechzig skulle ha en chans att slå hemma...nu när vi sannolikt rasar ned på relegationsplats bakom 1.FCK...samtidigt som jag gärna skulle skruva upp klockan med ny text i Gelsenkirchen...

Tror inte att RBL håller en hel säsong i 1.BL än och att vi hittills har sett varför 1.BL är så kul. Kan tycka att det är bra att Weinzierl börjar få fäste och att Hertha överraskar positivt, trots att jag inte har några som helst sympatier för dessa lag.

Det kommer att fortsätta vara jämnt bakom FCB, som verkar kunna bjuda på en och annan plattmatch, ser ut att bli en av de bästa 1.BL-säsongerna sedan länge.

Edit: Och hittills är det inte en budget av Man C-/Chelsea-format som ändrat lite på det förväntade, utan ett metodiskt och rätt billigt arbete (RBL) samt två tränare (Nagelsmann, Dardai). De två företagssponsrade lagen som inte lyckats så bra hittills i 1.BL är de äldsta, B04 och VfL.
Senast redigerad av Grus-Kalle 2016-10-24 kl. 21:45.
Citera
2016-10-24, 22:59
Medlem
Lekmands avatar
Det är ganska anmärkningsvärt att man i den undre halvan av tabellen hittar Schalke, Leverkusen, Wolfsburg och Gladbach. Håller helt klart med om att det blir den mest intressanta säsongen på länge!
Citera
2016-10-24, 23:28
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Det är ganska anmärkningsvärt att man i den undre halvan av tabellen hittar Schalke, Leverkusen, Wolfsburg och Gladbach. Håller helt klart med om att det blir den mest intressanta säsongen på länge!
Schalke verkar ha vaknatt. Wolfsburg däremot presterar extremt dåligt, förra säsongen va en besvikelse så vad ska man säga om denna? Tror tyvärr inte det blir någon vidare spännande säsong, har svårt att se att någon av Köln, Hoffenheim, Berlin eller Red Bull ska kunna utmana i toppen och Dortmund är redan sex poäng efter. München lär vinna ligan utan problem, vilket är synd. Svårt att se att inte Hamburg ska vakna till och hamn ovanför strecket. Inglostadt däremot lär nog förhoppningsvis åka till slut (gärna tillsammans med Darmstadt). För Bremens del gäller det att snabbt studsa tillbaka och slå Freiburg till helgen så man kan hålla sig i mitten istället för i slutet.
Citera
2016-10-25, 06:20
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Vilket självfallet skulle smärta mig mycket, även om det verkar vara en motståndare som t o m Sechzig skulle ha en chans att slå hemma...nu när vi sannolikt rasar ned på relegationsplats bakom 1.FCK...samtidigt som jag gärna skulle skruva upp klockan med ny text i Gelsenkirchen...

Tror inte att RBL håller en hel säsong i 1.BL än och att vi hittills har sett varför 1.BL är så kul. Kan tycka att det är bra att Weinzierl börjar få fäste och att Hertha överraskar positivt, trots att jag inte har några som helst sympatier för dessa lag.

Det kommer att fortsätta vara jämnt bakom FCB, som verkar kunna bjuda på en och annan plattmatch, ser ut att bli en av de bästa 1.BL-säsongerna sedan länge.

Edit: Och hittills är det inte en budget av Man C-/Chelsea-format som ändrat lite på det förväntade, utan ett metodiskt och rätt billigt arbete (RBL) samt två tränare (Nagelsmann, Dardai). De två företagssponsrade lagen som inte lyckats så bra hittills i 1.BL är de äldsta, B04 och VfL.

Jag håller med det kommer bli en grymt spännande säsong, tyvärr så verkar Bayern få för dåligt motstånd av dom förväntade toppkandidaterna, men det är ju knappast Bayerns fel som många tycker.
Bayern får oförtjänt dålig kritik för att dom är för starka men ledningens mål är ju att vinna den tyngsta titeln i Europa och då måste truppen vara stark.
Nu ser jag framtida åldersproblem i truppen och det gäller att ligga i för att inte halka efter.

Nu till det märkliga jag har börjat svänga lite i mitt ogillande av RB( nä jag kommer aldrig sympatisera med dom) dom har kanske den största potentialen att bli den utmanare dom Bayern behöver.

Men jag tror fortfarande att Dortmund kommer ta sig i kragen och börja prestera och om dom vinner nu i november mot oss så bli ligan plötsligt lite öppnare igen.
Citera
2016-10-25, 13:29
Medlem
cyberkalles avatar
Jag höll på att kolla på lite fakta och historia (ja den är kort) om Leipzig och såg att Dieter Hoeneß son Sebastian är tränare för deras U-17 lag.
Citera
2016-10-25, 16:18
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag håller med det kommer bli en grymt spännande säsong, tyvärr så verkar Bayern få för dåligt motstånd av dom förväntade toppkandidaterna, men det är ju knappast Bayerns fel som många tycker.
Bayern får oförtjänt dålig kritik för att dom är för starka men ledningens mål är ju att vinna den tyngsta titeln i Europa och då måste truppen vara stark.
Nu ser jag framtida åldersproblem i truppen och det gäller att ligga i för att inte halka efter.

Nu till det märkliga jag har börjat svänga lite i mitt ogillande av RB( nä jag kommer aldrig sympatisera med dom) dom har kanske den största potentialen att bli den utmanare dom Bayern behöver.

Men jag tror fortfarande att Dortmund kommer ta sig i kragen och börja prestera och om dom vinner nu i november mot oss så bli ligan plötsligt lite öppnare igen.
Lite märkligt att det skulle vara Bayerns fel, tyvärr är det nästan för sent för Dortmund att vakna nu. Bayern försöker ju självklart vinna alla matcher precis som alla andra. Inte deras fel att ingen håller samma nivå, men samtidigt är det inte alls bra för ligan. Intresset avtar. Det märks tydligt när man träffar nytt folk, åsikten om Bundesliga är att ligan är avgjord vid jul och Bayern vinner varje match med 5-0.
Citera
2016-10-25, 18:41
Bannlyst
Då är jag hemma från min Berlinresa vilken upplevelse att få se Hertha Berlin vs Köln på plats... Sedan måste jag säga att Köln fansen imponerade mest av de bägge, dom var så många.. Skulle inte alls bli förvånad om över 1/3 av läktaren höll på FC köln. Och vilket liv den lilla bortaklacken förde långt innan match, jag gick och kollade min plats innan och gick sedan till fanshoppen osv... Och redan då typ över 1 timme innan avspark höll köln fansen igång.

Sedan borde väl matchen slutat 2-2 sett till att domaren blåste bort kölns kvittering, och inte ens hertha fansen reagerade på frispark som domaren blåste av för..

Nåväl nu är iaf min tanke att nästa resa blir till Köln
Citera
2016-10-25, 21:31
Medlem
Samizdats avatar
Neverkusen gör som vanligt skäl för sitt namn.
Citera
2016-10-25, 21:45
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Lite märkligt att det skulle vara Bayerns fel, tyvärr är det nästan för sent för Dortmund att vakna nu. Bayern försöker ju självklart vinna alla matcher precis som alla andra. Inte deras fel att ingen håller samma nivå, men samtidigt är det inte alls bra för ligan. Intresset avtar. Det märks tydligt när man träffar nytt folk, åsikten om Bundesliga är att ligan är avgjord vid jul och Bayern vinner varje match med 5-0.
Vilket är synd då ligan väldigt spännade och tuff/jämn bakom Bayern. Mer än andra stora ligor..Det växlar ofta vilka lag som är i toppen, mitten och botten..Även stora klubbar som växlar mycket. Å andra sidan är det väl därför Bayern vinner oftast..då det saknas kontinuitet bland övriga lag med potential. Dortmund är väl närmast såklart. Dom ska vara en självklart tvåa precis som Bayern är en självklart etta.
Citera
2016-10-25, 22:05
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Neverkusen gör som vanligt skäl för sitt namn.
Verkligen. Såg andra halvlek och de var till råga på allt sämre än Lottes sportvänner ända tills hemmalaget fick sin lagkapten Wendel utvisad i 78:e. Ingen flaxseger för ett bonngäng som har 5 anfall och lyckas göra 2 mål eller så, Leverkusen förlorade för de var sämre än motståndarna från trean.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in