2016-10-24, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Jo bilen 18.11 har inget med detta att göra .

Det vet inte du.
Men har du ett facit - så kan du tycka det.
2016-10-24, 21:54
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
NB kan mycket väl befunnit sig i närheten av Lisas moped när hon blev ensam kvar. Det är gott om gömställen där bland sopcontainrarna.
Ja, så dök han upp från bakom en sopcontainer:
- Min katt har ramlat i brunnen, kan du hjäpa?
- Ja, det är klart.
2016-10-24, 21:56
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Att de hade bråttom att hinna med en buss har ju varit huvudtesen här sedan de intervjuades av Aftonbladet och lokalblaskorna. Litar du inte på deras utsagor? Du kollade ju själv busstidtabeller och annat när det begav sig. Skulle de kommit ut senare än vad de påstod stämmer förvisso samtalet i fickringningen in.

Det är väl bra att man har koll på vägen när man kör bil men NB väntade givetvis att korsa vägen efter att de var utom synhåll.
Ja, och tjejerna väntade på den långsamma blå bilen. Lisa hann långt innan NB hann fram. NB kan inte ha planerat att hinna.
2016-10-24, 21:58
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det vet inte du.
Men har du ett facit - så kan du tycka det.

Nej har inget med facit att göra. Sunt förnuft.

Det är för lång tid emellan iakttagelsen av bilen och tiden LH försvinner.
2016-10-24, 21:59
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Varför blandar du in katter och brunnar i mitt svar? Jag förstår att du slår dig själv i huvudet. Men det gör nog ingen nytta. Jag tror fortfarande att NB tvingade Lisa in i ladan.

Ja det gjorde han.
2016-10-24, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Nej har inget med facit att göra. Sunt förnuft.

Det är för lång tid emellan iakttagelsen av bilen och tiden LH försvinner.

Där har du ditt färdiga facit.
2016-10-24, 22:00
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, och tjejerna väntade på den långsamma blå bilen. Lisa hann långt innan NB hann fram. NB kan inte ha planerat att hinna.

Hur långsamt är väl inte preciserat? Eller har du ringt R eller L och frågat? Vi talar inte flera minuter. Har man bråttom upplever man bilar som extra söliga.
2016-10-24, 22:01
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Det finns många vittnesmål. Du vet inte vilken bil som INTE kan kopplas till fallet.
Du utgår från ett färdigt facit även du.

Vet du vilka bilar som kan kopplas till fallet ?
Hur kommer det sig i så fall , har du läst hela slasken du som har polisskräck .
Facit finns ju i FUP , du borde läsa det så kanske det kopplar i kålroten .
Du kan inte läsa ditt eget FUP för där står så mycket ologiska saker och det
är också väldigt sporadiskt med riktiga fakta och bevis som talar för dina påståenden .
Du borde hjälpa dina grävande journalister i öst istället innan det är för sent .
Har inte din egen PT-ansökan kommit in innan utvisningen så är det ju för sent .
2016-10-24, 22:01
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:

Inget facit.

Det är faktiska omständigheter.
2016-10-24, 22:02
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag tror mer på bilden på sid 73 än på vad en 15-åring som inte är på plats kan rita ur minnet.
Den sidan visar "mopedens placering utmed väggen efter att Stefan flyttat den". Julias bild visar var den stod. Med tanke på att hon personligen ställt sin moped på platsen, bör hennes minnesbild vara pålitlig. Hon hade dessutom Lenas bil som riktmärke, vilken dessutom skulle stått väldigt trångt om nu mopederna hade stått längre söderut.
2016-10-24, 22:03
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Varför blandar du in katter och brunnar i mitt svar? Jag förstår att du slår dig själv i huvudet. Men det gör nog ingen nytta. Jag tror fortfarande att NB tvingade Lisa in i ladan.
Det finns en sport som heter Kärringkånk. Den går ut på att man ska bära en kvinna 253,5 meter på kortast möjliga tid. Världsmästaren klarar det på en minut, vilket innebär att han klarar 40 meter på 9,5 sekunder. Då hjälper kvinnan till genom att hålla i sig. Han klarar det alltså nätt och jämnt på den tid NB hade på sig utan att riskera att bli sedd. NB är inte världsmästare och Lisa hjälpte inte till.
2016-10-24, 22:04
Medlem
katws avatar
Citat:

Men du som sitter på det riktiga facit kanske kan förklara varför ingen sett Lisa svänga ut från parkeringen, åka på vägen, stoppats, kidnappas och varför heller ingen sett någon köra tillbaka mopeden. Som står på plats när GJ passerar. Och på en väg där det passerar bilar "varannan sekund".

Och kom inte dragande med "Anders" igen. Bättre kan du.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in