Citat:
Ursprungligen postat av
newbiecracker
Nej, det är i så fall helt OT. Detta är inte tråden om Lottas "ansvarslösa" beteende innan hon blev ihjälslagen utan tråden som heter "Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda". Men starta för all del en annan tråd som heter "Vi som tycker att Lotta Rudholm var en idiot/wt/'en sån där kvinna' (välj själv)".
Varför jag reagerat på faktum att det var en relation mellan dem är för att i början blev jag som kvinna riktigt skärrad av nyheten som den först presenterades. Att de utväxlat några ord på Facebook och i princip redan där var det kört, han började stalka henne och gav sig inte förrän hon var död.
Det gav mig en otäck känsla av att blir man utvald av ett psykfall, till exempel pga snygg profilbild på Facebook, så kan det vara kört och sluta med att man blir mördad. Det var så fallet beskrevs i början.
Därför tycker jag att det för alla oss kvinnor som vill ha lugn och ro i våra liv är av viss vikt att veta att de hade en relation i flera månader fram till mordet. Det var inte bara en random stalker som vägrade låta henne vara ifred.
Med detta menar jag inte att Lotta var medskyldig till sitt öde eller något, tvärtom! Han var ett psykfall och hon hade otur. Hon klarade inte att ta sig ur relationen vilket jag tror att hon ville, även om hon smsade att hon ville vara med honom etc. Det var nog mest för att hålla honom lugn, han blev ju tokig så fort hon dröjde med svar!