Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-24, 13:07
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertFox
Jösses, känns som om ni Trumpfrälsta har börjat hyperventilera i motvinden

Till och med hans kampanjledare erkänner nu att dom ligger efter:
[/ur
[url]http://www.latimes.com/nation/politics/trailguide/la-na-trailguide-updates-trump-campaign-manager-we-are-1477244448-htmlstory.htmll]
Ja, alltså tror du man är blind? och hon leder med 12 poäng, like that. hade man inte fler klipp från apprentice man hotade honom om och som vi alla spänt väntat på.. men istället kom massa betalda lögnare från washington post m.fl, några lögnare som skall stämmas skiten ur sen bara,
http://variety.com/2016/tv/news/donald-trump-univision-settle-miss-universe-lawsuit-1201703508/

Det var en riktig sweet presskonf Hillary hade i sitt stora dyra plan betalt av skattebetalarna, trots hon är trollrik bara av donationer från gulf-stater.
Var det policyn vid tredje debatten som gjorde ngt för Hillary??? I just wonder.

Hon avbryter allt eftersom allt är en konspiration av Trump och ryssland förstås, hennes undersåtar viskar "this is wrong", 2 gånger.
Michelle Obama haussas för absolut ingenting, varför är ett mysterium, annars får man gärna länka ngnting av det som är rimlig förklaring varför hon inte suger mer från innan.

Citat:
This inaugural 2016 ABC News tracking poll, produced for ABC by Langer Research Associates, was conducted Thursday through Saturday among 1,391 adults, including 874 likely voters. This is the first in what will be daily ABC News tracking poll reports from now to Election Day. The Washington Post will join ABC’s tracking survey later this week.
http://abcnews.go.com/Politics/clinton-vaults-double-digit-lead-boosted-broad-disapproval/story?id=42993821
http://www.dailywire.com/news/10167/inaugural-abc-news-election-tracking-poll-clinton-hank-berrienLegit? Visst om du säger det så, men man kan inte avgöra det innan valdagen ändå.. så jag förstår inte vad man fiskar efter, om pollsen stämmer är jag väldigt förvånad, och ordet "pussy" 2005 får GOP att rasa, är det otroligt komiskt i sig, och vilka pussys de är, har varit.
Fick inte bernies supportrar all skit för alla våldsamheter, konstant?? Jill Stein, ingenting om henne trots behoven, samtidigt som oförtjänta mcmuffin och aleppo-gary drar ifrån..??
ok, dödar lite entusiasm på trumps sida, men hon med på sin, som jag konstant pekat på.
Senast redigerad av heis 2016-10-24 kl. 13:32.
2016-10-24, 13:28
Medlem
Trump har varit tydlig med att han vill röja upp bland de korrupta politikerna i kongressen mm. framförallt Hillary kanske men även andra har nog anledning att vara rädda för att han verkligen gör det om han vinner...

Själv hoppas jag mest på att han inte tas av daga..

The speech that killed JFK; https://youtu.be/y8HTr-F-FVM

De som tror att MSM inte spelar fulspel mot Trump via t.ex skeva polls får gärna dra foliehattskortet.. det är sorgligt nog det enda försvar de har.

Mvh
2016-10-24, 13:30
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
Trump har varit tydlig med att han vill röja upp bland de korrupta politikerna i kongressen mm. framförallt Hillary kanske men även andra har nog anledning att vara rädda för att han verkligen gör det om han vinner...

De som tror att MSM inte spelar fulspel mot Trump via t.ex skeva polls får gärna dra foliehattskortet.. det är sorgligt nog det enda försvar de har.

Mvh

Ingen som kommer våga det när nu dessa personer är tagna fram i ljuset vedergällningen på en sådan sak skulle inte bli nådig för dessa personer.

Trump kommer att vinna detta valet bara att kolla vilka mängder han drar till sina rallys både live och runt om på internet.
2016-10-24, 13:35
Medlem
Top 3 orsaker till Trumps fall:

1) Han gjorde sig själv till USAs fiende nummer ett.

2) Han blev för kär i sina egna supportrar och såg inga andra.

3) Han kunde aldrig hålla fokus under en längre tid.

Trumps stöd hos republikaner är nu så lågt att han börjar tappa röda stater. USA har ett system där man måste registrera sig för att rösta så väldigt svårt att hitta väljare om det går dåligt med de registrerade.

Iit's over goodbye

https://www.youtube.com/watch?v=RLHIMg4aHgw
2016-10-24, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Ingen som kommer våga det när nu dessa personer är tagna fram i ljuset vedergällningen på en sådan sak skulle inte bli nådig för dessa personer.

Trump kommer att vinna detta valet bara att kolla vilka mängder han drar till sina rallys både live och runt om på internet.

Får hoppas du har rätt... men Hillary har då vitt jag förstår föreslagit att mörda Assange med drönare! Människan är nog kapabel till vad f som helst..

Jag tror också att han vinner.. entusiasmen runt honom går inte att ta miste på.. även bristen på entusiasm när det gäller Hillary.

Bara en sån sak som att hon vill införa en no-fly zone över Syrien TROTS att hon vet att detta skulle innebära fullskaligt krig mot både Assad och Putin!

Nej sätt henne på kåken så det smäller om det. Annars är Europa snart ett minne blott.

Mvh
2016-10-24, 13:45
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savoxovas
Någon som vet om Trump är krigshetsare? Är han en sån som vill bomba Iran för att sprida "frihet och demokrati"?

Årets AIPAC så lovade han judarna att ge dom deras jäkla krig med Iran. Tyckte han lät rätt krigshetsande i sista debatten men det var nog inte så illa direkt.
Jag har Trump som favorit där den största anledningen är utrikespolitiken och han inte vill sprida "Fred, Frihet och Demokrati" för fler som de gjort med Afganistan, Libyen, Syrien och så vidare listan är tyvärr lång.

Men som sagt, söker du på Trumps tal på AIPAC så är det lite av partypooper

Sen kan väl ingen stödja Trump nu längre efter den 11 kvinnan på senare tid stigit fram och berättat om Donalds Trump sexuella kränkningar av kvinnor??
Han har försökt kyssa och bjuda en tjej, och pratat med henne och andra av hennes arbetskamrater inom porrbranschen. De kände som en intervju och försökt kyssa henne. Fyfaan, behandlar man tjejer så?
Enligt SVT:
http://www.svt.se/nyheter/utrikes/kvinna-anklagar-trump-for-trakasserier

Public Service pratar inte om Clintons WAR ON WOMEN vilket är lite märkligt dock
2016-10-24, 13:50
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Får hoppas du har rätt... men Hillary har då vitt jag förstår föreslagit att mörda Assange med drönare! Människan är nog kapabel till vad f som helst..

Jag tror också att han vinner.. entusiasmen runt honom går inte att ta miste på.. även bristen på entusiasm när det gäller Hillary.

Bara en sån sak som att hon vill införa en no-fly zone över Syrien TROTS att hon vet att detta skulle innebära fullskaligt krig mot både Assad och Putin!

Nej sätt henne på kåken så det smäller om det. Annars är Europa snart ett minne blott.

Mvh

Assange är inte USA's president! + att Trump har riktigt många bakom sig som har tillgång till diverse vapen och annat smått och gott att plocka honom vore ett misstag om man själv inte vill riskera att tappa livet sitt.

Ja det är vad jag utgår ifrån när jag gör min bedömning på och inte några polls och där är Trump överlägsen.
2016-10-24, 13:55
Medlem
Xeliouss avatar
Ett exempel på flipp-flopp Trump, han som försvarade Mexikaner och argumenterade för att de absolut inte ska tvingas bort:

Citat:
Asked about his views on immigrant labor, Trump said, "You know my views on it and I'm not necessarily, I think I'm probably down the middle on that also. Because I also understand how, as an example, you have people in this country for 20 years, they've done a great job, they've done wonderfully, they've gone to school, they've gotten good marks, they're productive — now we're supposed to send them out of the country, I don't believe in that, Michelle, and you understand that. I don't believe in a lot things that are being said."
http://edition.cnn.com/2016/10/23/politics/trump-2012-immigration/index.html?sr=fbcnni102416trump-2012-immigration1141AMVODtopVideo&linkId=30271468
Senast redigerad av Xelious 2016-10-24 kl. 14:00.
2016-10-24, 13:59
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:

Trump håller på att förlora som alla ser. De som skulle tjäna på att han blir mördad är Ryssland, som inte vill att detaljerna om deras samarbete ska komma ut, och trumps tidigare lojala trumpeter har motivation att ta död på Trump om han ser ut att förlora. Då får de konspirationsteorier och motiv att försöka stoppa att Clinton blir president genom att påstå att hon ligger bakom.
2016-10-24, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder

Men som sagt, söker du på Trumps tal på AIPAC så är det lite av partypooper

Ja verkligen... men men.. man väl alltid hoppas på att han vet hur man stryker en katt medhårs så att säga. Han verkar ju vara en man med en räv bakom örat..

Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Assange är inte USA's president! + att Trump har riktigt många bakom sig som har tillgång till diverse vapen och annat smått och gott att plocka honom vore ett misstag om man själv inte vill riskera att tappa livet sitt.

Ja det är vad jag utgår ifrån när jag gör min bedömning på och inte några polls och där är Trump överlägsen.

Assange är inte prez nej... inte officiellt iaf hehe

Mvh
2016-10-24, 14:12
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Om det inte finns någon ledstång och det är en stor och hög trappa, som statstrappor är på utrikeshåll, som Frankrike t.ex?

---
Tja, om det nu är så att Clinton skulle tycka det var jobbigt att klättra upp för en hög trappa, så vad gör det egentligen? USA har haft flera sittande presidenter som inte skulle klarat det, inklusive en av de mest legendariska - FD Roosevelt. Om jag inte minns fel så stödde sig den sovjetiska ledaren på sin amerikanska motsvarighet vid några trappsteg en gång i tiden. Lite gulligt faktiskt...

Att äldre får problem med balansen är inget konstigt - de kan nog vara effektiva presidenter iallafall. Sedan är det väl en öppen fråga hur stora Clintons problem här är. Hon har ju sett pigg ut på debatterna och även gått omkring en hel del.

Hela denna sak är egentligen rätt oviktig.
2016-10-24, 14:17
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ja verkligen... men men.. man väl alltid hoppas på att han vet hur man stryker en katt medhårs så att säga. Han verkar ju vara en man med en räv bakom örat..
Citat:
En räv innanför tröjan i så fall. Räven skulle vara Ryssland, som äter upp honom.
Det finns en känd berättelse som kom ifrån Sparta; ”pojken och räven”. Den handlar om en pojke som stal en räv, han blev stoppad av en äldre man och stoppade in den ilskna räven i tröjan. Den äldre mannen ville prata lite. Medan de pratar biter sig räven in i pojkens bröst. Men han visar inte hur ont det gör. när den äldre mannen till slut går, sjunker pojken död ner till marken.
https://arkivsuperstarmedia.wordpress.com/2010/03/31/livet-i-sparta-av-sara-hugner/

Det är mycket möjligt att Trumps kontrakt med djävulen Ryssland kan bli hans död.
Skämten om Trump och hans värdelösa valkampanj kommer det talas om, skämtas om länge, det förstår vi. Amerikaner hatar förlorare. Trumps business lär aldrig hämta sig.

Citat:
Assange är inte prez nej... inte officiellt iaf hehe
En man som gömt sig på en ambassad i flera år, kan inte ens gå ut genom dörren, nej, någon president är han inte och kommer aldrig bli.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in