Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-24, 05:10
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Nej, det är det inte. Jag syftade på hur de framställs i media (vilket är oklart i inlägget nu när jag läser det i efterhand). Hon har deltagit i pride bla. Går att jämföra lite med Sverige och nobellfesten. SD får inte vara med för att de strider mot "värdegrunden", men de bjuder gärna in ledare från diktaturer där homosexuella saknar rättigheter, förföljs och dödas. Är Sverige helt plötsligt emot bögar bara för det?

Eller vadå, är hon inte elitens, msm och pk-folkets kandidat?

Jag missade helt "Hillary till skillnad från", läste bara Trump
My bad
2016-10-24, 06:33
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Är det så konstigt när han inte blir uppbackad av kända republikaner som Bush-klanen?

Om man tänker på alla republikaner som vägrar stödja Trump så har han ändå gjort ett enastående jobb. Ingen annan kandidat under samma förutsättningar hade fått så många följare som Trump har fått.

Det är syltryggarna i Republikanska partiet som ger bort segern till Hillary. Titta bara på H.W. Bush som tänker rösta Hillary. Han måste ju vara dement.
Han är en skithög, alltså förlorar han valet. Han förlorar inte valet på grund av att han inte får stöd (vilket iofs också beror på att han är en skithög.)
2016-10-24, 07:17
Avslutad
Vad trött han ser ut nu sista tiden innan valet. Märks att han inte är van med detta, heller inte att förlora.
2016-10-24, 08:50
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Vad trött han ser ut nu sista tiden innan valet. Märks att han inte är van med detta, heller inte att förlora.

Idioten Trump kommer att förlora och förlora stort vad gäller elektorsröster. Jag kommer, med nöje, att återkomma den nionde. Problemet då är bara att Trump-
Dårarna på Flashback bara kommer att skriva om "valfusk".

Hade USA haft ett proportionellt valsystem så hade Trump, i alla fall, haft en teoretisk chans, nu har han inte ens det.
2016-10-24, 09:02
Medlem
Jag vet att det bara är propaganda, men ändå jag blir ledsen över vad jag läser på expressen då dom där skriker ut hur mycket clinton leder och att det är över ungefär. tänker som så att det kanske finns en sanning i det ändå.

vill bara att det ska slutas med usas mördande och krigande runt om i världen, vilket trump kanske skulle göra, eller jag tror det är stor möjligthet han kommer tycka det är meningslöst, men med hillary är det ju tydligt att det är bra att bomba och mörda i andra länder.

jag mår dåligt som det är över allt lidande i världen
2016-10-24, 09:15
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Idioten Trump kommer att förlora och förlora stort vad gäller elektorsröster. Jag kommer, med nöje, att återkomma den nionde. Problemet då är bara att Trump-
Dårarna på Flashback bara kommer att skriva om "valfusk".

Hade USA haft ett proportionellt valsystem så hade Trump, i alla fall, haft en teoretisk chans, nu har han inte ens det.
Detta. Jag föredrar starkt Trump som president, men han har absolut ingen chans att få tillräckligt många elektorsröster. Han kommer aldrig vinna, dels på grund av medias korruption, men mest på grund av hans egen brist på strategi och hans impulsiva drag. Även jag lovar att komma hit den nionde november, blir intressant att se reaktionen på de som fortfarande tror att Trump har en chans att ta hem det.
2016-10-24, 09:20
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif

Trump trött? haha
Mannen är 70 år gammal och har rest runt och gjort ungefär 3-4 tal om dagen i månader. Tror sig fan att han är trött, han är en krutgubbe för helsike, jag vid mina 30+ år hade inte orkat.
Hillary gör max 2 per vecka och sover en vecka innan debatten. Jösses
2016-10-24, 10:14
Medlem
Nu verkar det ha gått in i skallen för Trump att han med största sannolikhet kommer att förlora stort mot Hillary. Nu filar han säkert nätterna igenom hur han skall ändå skall framställa sig som en vinnare trots totalt genomtapp. Vem skall han skylla på? Självkritik verkar inte finnas i den mannens hjärna, knappast något annat heller. Lite kul är ju att sonen, visserligen av ren okunskap , kampanjat för demokraterna på en bild som säkert blir ihågkommen för hur katastrofalt dåligt republikanerna skött kampanjen. Hillary ökar ledningen och kommer enligt henne själv att ha avslutat kapitlet Trump. Nu siktar hon framåt mot viktigare frågor än att bemöta en patetisk Trump bl.a genom att framträda tillsammans med ´just nu USA:s populäraste kvinna Michelle Obama. Tillsammans sopar dom banan med Trump.
2016-10-24, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nu verkar det ha gått in i skallen för Trump att han med största sannolikhet kommer att förlora stort mot Hillary. Nu filar han säkert nätterna igenom hur han skall ändå skall framställa sig som en vinnare trots totalt genomtapp. Vem skall han skylla på? Självkritik verkar inte finnas i den mannens hjärna, knappast något annat heller. Lite kul är ju att sonen, visserligen av ren okunskap , kampanjat för demokraterna på en bild som säkert blir ihågkommen för hur katastrofalt dåligt republikanerna skött kampanjen. Hillary ökar ledningen och kommer enligt henne själv att ha avslutat kapitlet Trump. Nu siktar hon framåt mot viktigare frågor än att bemöta en patetisk Trump bl.a genom att framträda tillsammans med ´just nu USA:s populäraste kvinna Michelle Obama. Tillsammans sopar dom banan med Trump.

Vaknade du sen?
2016-10-24, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49

kommer det folk då, när hon är med michelle obama? För om hon är själv och ska prata orkar ju ingen ta sig dit för att lyssna. Har du någon länk till ett event eller så? eller är det som vanligt, de pratar framför de rikaste på någon middag eller så, så slipper de träffa de som inget betyder, dvs, 99%-folket.
2016-10-24, 11:03
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Att en kvinna i hennes ålder håller i ledstången när hon går i trappor är tämligen normalt, och påverkar knappast hennes förmåga att vara president. Och ölen klarar hon bra:
http://www.carbonated.tv/viral/hillary-clinton-saturday-night-live-kate-mckinnon-video
Om det inte finns någon ledstång och det är en stor och hög trappa, som statstrappor är på utrikeshåll, som Frankrike t.ex?

Ptja varför Donald har tappat så mkt röster. Man säger att han gör fel som ger sin bas red-meat och inte "sträcker ut handen" o bla bla bla och sen något om Trumps påstådda "sexual assaults", trots att alla vet vart han står.
Han kallar 100% av de lögnare och som skall stämmas efter valet (hail g.e. Trump), och den kalkylerade GOP-exodus snabb som blixten känns varken reko eller trovärdig reflektion av väljarna.
Känns på ngt sätt att David Brock är i farten, hur han kan vara anställd eller betalas med skattepengar någonsin mer är helt bortom mig.

Ett narrative om att Trump ska ha tappat väljare och/eller potentiella väljare bland grupper som, han alltid behövde väljare?? och diverse jagärjättekonservativ-men.
Misstankarna om riggning har inte minskat direkt. Först från ett smörgåsbord att välja mellan till ett allvarligt frågetecken, och uppenbart att saker händer bakom kulisserna, men inget utåt.

Den bästa strategin hade varit om de gjort samma sak som redan har skett, men istället att GOP-establishment som gör Trump noll nytta ändå, vore i maskopi med Trump (ställer till det så att det hela verkar vara över för honom, allihopa t.o.m den vita inavlade methkokande södern Arizona & Texas ska bli shillary-förnekare, samtidigt som vänstern inte längre har någon bra anledning att rösta.
Säger Jill Stein något?? Like... rigged system??
Lustigt, och Trump har alltid sagt att valdagen den 8 november är det enda viktiga och enda som gäller, strunta i primary-rösten (han är mitt i ett rally på sena primary), ta då med er minst 1 som aldrig röstat tidigare på valdagen.
Trots om -20% i pollsen skulle inte det säga mig nånting i detta läget.

Förnekar dock inte att många $hillary-förnekare finns, och är bråkdelar av vår befolkningen och hatar Trump, men att sex-anklagande porrstjärnor ska vara något som fastnar på Trump är bisarrt, och lika media-självdödande som man alltid varit innan.
Har man bevis för någonting man anklagar Ryssland om, och hur ser ryss-propaganda desinformatör yada yada ut ens??
Kreml kan inte dölja sina spår på internet när man hackar USA, från sitt egna husnummer?
Senast redigerad av heis 2016-10-24 kl. 11:08.
2016-10-24, 11:37
Medlem
BertFoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Om det inte finns någon ledstång och det är en stor och hög trappa, som statstrappor är på utrikeshåll, som Frankrike t.ex?

Ptja varför Donald har tappat så mkt röster. Man säger att han gör fel som ger sin bas red-meat och inte "sträcker ut handen" o bla bla bla och sen något om Trumps påstådda "sexual assaults", trots att alla vet vart han står.
Han kallar 100% av de lögnare och som skall stämmas efter valet (hail g.e. Trump), och den kalkylerade GOP-exodus snabb som blixten känns varken reko eller trovärdig reflektion av väljarna.
Känns på ngt sätt att David Brock är i farten, hur han kan vara anställd eller betalas med skattepengar någonsin mer är helt bortom mig.

Ett narrative om att Trump ska ha tappat väljare och/eller potentiella väljare bland grupper som, han alltid behövde väljare?? och diverse jagärjättekonservativ-men.
Misstankarna om riggning har inte minskat direkt. Först från ett smörgåsbord att välja mellan till ett allvarligt frågetecken, och uppenbart att saker händer bakom kulisserna, men inget utåt.

Den bästa strategin hade varit om de gjort samma sak som redan har skett, men istället att GOP-establishment som gör Trump noll nytta ändå, vore i maskopi med Trump (ställer till det så att det hela verkar vara över för honom, allihopa t.o.m den vita inavlade methkokande södern Arizona & Texas ska bli shillary-förnekare, samtidigt som vänstern inte längre har någon bra anledning att rösta.
Säger Jill Stein något?? Like... rigged system??
Lustigt, och Trump har alltid sagt att valdagen den 8 november är det enda viktiga och enda som gäller, strunta i primary-rösten (han är mitt i ett rally på sena primary), ta då med er minst 1 som aldrig röstat tidigare på valdagen.
Trots om -20% i pollsen skulle inte det säga mig nånting i detta läget.

Förnekar dock inte att många $hillary-förnekare finns, och är bråkdelar av vår befolkningen och hatar Trump, men att sex-anklagande porrstjärnor ska vara något som fastnar på Trump är bisarrt, och lika media-självdödande som man alltid varit innan.
Har man bevis för någonting man anklagar Ryssland om, och hur ser ryss-propaganda desinformatör yada yada ut ens??
Kreml kan inte dölja sina spår på internet när man hackar USA, från sitt egna husnummer?

Jösses, känns som om ni Trumpfrälsta har börjat hyperventilera i motvinden

Till och med hans kampanjledare erkänner nu att dom ligger efter:

http://www.latimes.com/nation/politics/trailguide/la-na-trailguide-updates-trump-campaign-manager-we-are-1477244448-htmlstory.html
Senast redigerad av BertFox 2016-10-24 kl. 11:41.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in