2016-10-23, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Jag har aldrig förnekat att Clinton slog i skallen - vad jag efterlyser är uppgifter om att hon skulle ha några allvarliga men av det, som skrevs i det första inlägget i denna replikväxling. Naturligtvis kan hon ha någon form av men, men i så fall märks det inte på hennes uppförande.

Sedan är det tillräckligt illa att Ego misshandlar svenska språket genom att stava som en krattta - det sista vi behöver är särskrivningar, eller fån som skriver "dem" istället för "de" eller "dom"!!
Du menar väl tvärtom? Att man skriver "dom" istälet för "de" eller "dem"? För bägge dessa är ju de korrekta termerna i SAOL.

Hursomhelst, "allvarliga men"? Hur pass allvarliga är du ute efter? Hon tvingas ju bl.a. äta blodförtunnande mediciner livet ut, är inte det ganska allvarligt i sig?
2016-10-23, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Förvisso sant men det är ju ett tecken på att något inte står rätt till upp i huvudet på personen ifråga... Eller så är det kanske jag som är onormal som inte finner det roliga i det hon skrattar åt.

Men hur som så har detta retat upp amerikanarna något fruktansvärt.
Jag tror inte hon skrattar på samma sätt som "vi" gör, dvs. när någonting är roligt. Jag tror att Hillary använder det för att markera ett avstånd, eller att hon är mer förmer, eller att hon misstror ett argument. Typ "ha ha, jag gillar inte det påståendet så jag tänker inte ta det på allvar och det visar jag genom att hånskratta åt dig". Hon ville besria trovärdigheten i våldtäktsoffrets utsaga och då blev det ett gapflabb för att visa "ni kan väl inte tro på den historien" och i Benghazi handlade det om att hon ville säga "självklart är jag oskyldig, att ni ens kommer med ett annat påstående är ju rena skämtet, haha jag skrattar åt det" osv.
Senast redigerad av scrollock 2016-10-24 kl. 00:04.
2016-10-23, 23:26
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Jag tror inte hon skrattar på samma sätt som "vi" gör, dvs. när någonting är roligt. Jag tror att Hillary använder det för att markera ett avstånd, eller att hon är mer former, eller att hon misstror ett argument. Typ "ha ha, jag gillar inte det påståendet så jag tänker inte ta det på allvar och det visar jag genom att hånskratta åt dig". Hon ville besria trovärdigheten i våldtäktsoffrets utsaga och då blev det ett gapflabb för att visa "ni kan väl inte tro på den historien" och i Benghazi handlade det om att hon ville säga "självklart är jag oskyldig, att ni ens kommer med ett annat påstående är ju rena skämtet, haha jag skrattar åt det" osv.

Okej ja det låter faktiskt som en rätt trovärdig analys... men hur som måste hon ju fatta att det inte ser bra ut hos väljarna... när man har en människa som skrattar i sådana situationer.
2016-10-23, 23:43
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Du menar väl tvärtom? Att man skriver "dom" istälet för "de" eller "dem"? För bägge dessa är ju de korrekta termerna i SAOL.

Hursomhelst, "allvarliga men"? Hur pass allvarliga är du ute efter? Hon tvingas ju bl.a. äta blodförtunnande mediciner livet ut, är inte det ganska allvarligt i sig?
Nja - många i hennes ålder medicinerar utan att det påverkar prestationsförmåga nämnvärt. Den intressanta frågan är ju om kandidaternas hälsotillstånd omöjliggör att de skulle fungera som president, och det finns det inget som tyder på att Clintons smäll i huvudet har gjort. Ryktespridningen om Clintons dåliga hälsa - hon skulle ju knappt leva fram till valet! fick lite fart efter hennes lunginflammation, men har tystnat nu, efter hennes energis insatser under debatterna m.m. Men ändå borde kantaternas hälsa diskuteras mer seriöst - det är väl det sammantaget äldsta kandidaterna vi haft någonsin??

Nu är det ju inte språktråden men i korthet: "De sprang och gömde sig" KORREKT. "Dom sprang och gömde sig" OK, DÅ (egentligen talspråk). "Dem sprang och gömde sig" HELT FEL!
2016-10-23, 23:46
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Fast om man under en utfrågning om en massa dödsfall, inför offrens familj(har för mig de var på plats, men om inte så tittade de definitivt), börjar gapskratta så är det något fel med medkänslan för andra människor.

Samma när hon hånskrattar åt att Khadaffi blev lynchad. Hon verkar tycka det är roligt när folk dör helt enkelt.

*edit
Massa dödsfall..., minns inte hur många fler det var som dog där, kanske itne är tillräckligt många för att vara en "massa" men dödsfall iaf.
Hon skrattade inte åt att någon dött utan åt en fråga som lät som den antydde att hon hade en älskare - fattar du inte det kan jag inte hjälpa dig.

Sedan var sammanhanget olyckligt, och Clinton ångrar nog det där, men det är absolut ingenting att göra en stor affär av.
2016-10-23, 23:52
Medlem
Christopheruss avatar
Citat:
Hon skrattade inte åt att någon dött utan åt en fråga som lät som den antydde att hon hade en älskare - fattar du inte det kan jag inte hjälpa dig.

Sedan var sammanhanget olyckligt, och Clinton ångrar nog det där, men det är absolut ingenting att göra en stor affär av.

Jo men sånt hysteriskt skratt är ju fan inte normalt i sammanhanget, hon försöker ju inte ens dölja det.. Nått fel i skallen verkar det ju vara
2016-10-24, 00:13
Medlem
Citat:
Nja - många i hennes ålder medicinerar utan att det påverkar prestationsförmåga nämnvärt. Den intressanta frågan är ju om kandidaternas hälsotillstånd omöjliggör att de skulle fungera som president, och det finns det inget som tyder på att Clintons smäll i huvudet har gjort. Ryktespridningen om Clintons dåliga hälsa - hon skulle ju knappt leva fram till valet! fick lite fart efter hennes lunginflammation, men har tystnat nu, efter hennes energis insatser under debatterna m.m. Men ändå borde kantaternas hälsa diskuteras mer seriöst - det är väl det sammantaget äldsta kandidaterna vi haft någonsin??

Nu är det ju inte språktråden men i korthet: "De sprang och gömde sig" KORREKT. "Dom sprang och gömde sig" OK, DÅ (egentligen talspråk). "Dem sprang och gömde sig" HELT FEL!
Nu förstår jag inte? Det är ju precis hennes brist på närvaro och energi som fått ryktesspridningen att ta fart än mer. Hillary syns inte alls till överhuvudtaget mellan debatterna och folk tror att det beror på att hon inte orkar.

https://twitter.com/intent/tweet?url=http%3A%2F%2Fwww.aftonbladet.se%2Fnyhete r%2Fusavalet2016%2Farticle23707514.ab&text=Och%20a prop%C3%A5%20n%C3%A5got%20annat%20i%20kampanjv%C3% A4rlden%3A%20Hillary%20Clinton%20har%2 0inte%20framtr%C3%A4tt%20offentligt%20under%20de%2 0senaste%20dagarna%2C%20o

https://www.bostonglobe.com/news/politics/2016/10/16/hillary-clinton-shuns-spotlight-donald-trump-spirals/u3RTMhaaAW2ojlJcv6Cy8O/story.html

http://www.usapoliticstoday.com/hillary-just-stop-campaigning-quitting-race/
2016-10-24, 00:32
Medlem
bludderbladders avatar
Hur mycket betalar häxan per CtR postare och betalar hon för folk som postar på svenska också? Det kan ju verkligen inte existera en idiot som försvarar korruption, ovaksamhet med statshemligheter, beväpnande av Al-Qaeda, kasta bögar från höghus, rigga val, vara puppet åt Soros, sälja Uran till Ryssland mot muta, om denne inte är välbetald eller en total idiot (Clodius är ursäktad då han har överbevisat sig själv att vara det senare).
2016-10-24, 00:35
Medlem
Det kan faktiskt vara så att det är rassefilmen på Hillary som är "bomben" som O'Keefe släpper imorgon!

http://www.inquisitr.com/3630799/james-okeefes-next-october-surprise-conservative-filmmaker-dropped-hints-about-video-of-hillary-clin ton-demeaning-and-disparaging-black-people

Man kan hoppas! Fast helst av allt skulle jag vilja se att det läcker en sexfilm med Hillary och Trump! Undrar hur folket skulle reagera då!!!
2016-10-24, 02:19
Medlem
Bill Clinton har tydligen också ägnat sig åt en hel del "locker room talk" om hur hårt Gennifer Flowers sög av honom samt deras många och långa telefonsexsamtal:

http://www.washingtonpost.com/wp-srv/politics/special/pjones/docs/perry031398.htm

http://www.breitbart.com/big-government/2016/10/23/exclusive-gennifer-flowers-sex-bill-clinton-governors-mansion-office-conference-room
2016-10-24, 02:22
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Man kan hoppas! Fast helst av allt skulle jag vilja se att det läcker en sexfilm med Hillary och Trump! Undrar hur folket skulle reagera då!!!

Har suttit här ett par minuter och försökt komma på något att skriva men alltså...
2016-10-24, 05:01
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Hur mycket betalar häxan per CtR postare och betalar hon för folk som postar på svenska också? Det kan ju verkligen inte existera en idiot som försvarar korruption, ovaksamhet med statshemligheter, beväpnande av Al-Qaeda, kasta bögar från höghus, rigga val, vara puppet åt Soros, sälja Uran till Ryssland mot muta, om denne inte är välbetald eller en total idiot (Clodius är ursäktad då han har överbevisat sig själv att vara det senare).
Det finns alltid folk som gör vadsomhelst för pengar. Oroa dig inte jag har en stark känsla för att hon har skitit i det blå skåpet Det har dykt upp en hel del nytt i vissa mail bara senste timmarna, dynamiten kommer säkert närmare valdagen. Har i alla fall hittat ett mail där hon har begått ett federalt brott, det ska Trey Gowdy få titta på
http://www.wsj.com/articles/clinton-ally-aids-campaign-of-fbi-officials-wife-1477266114

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in