Flashback bygger pepparkakshus!
2016-10-23, 15:19
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Fimpen undersöktes inte, jag tror att det var fel cigarettmärke, dvs inte det som NB rökte.
Eller så ville man inte ta risken att DNA-spåret ledde till en blond polack som kunde bekräfta mötet med Adriana. Det kan inte vara många som uppehåller sig på den platsen, än mindre röker. Mannen vid kopplingsstationen luktade väldigt mycket rök som om han just rökt. Varför undersöktes inte fimpen?
2016-10-23, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Jag har svarat ändå upprepar du frågan och tror att du verkar vara smart, eller är det återigen du som blandar kameler och potatis?

så du menar att det att det gjorts en teknisk undersökning på kvällen den 8 och sedan hittas en vante på morgonen så de reser de tillbaka i tiden och gör en ny eller???

Alltså skriv ordentligt så det går att begripa för nu är en grav dement mer klar.

Nej du vill inte spekulera om gärningsman men spekulerar fritt om korrupta poliser, åklagare och domstolar vilket förtar din trovärdighet bortom vad som är mätbart!
Jag har inte spekulerat om korrupta poliser, åklagare eller domstolar.
Det enda jag påstått är att jag tror inte gärningsmannen
kom undan gratis, därför allt kostar.l
2016-10-23, 15:53
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
kom undan gratis, därför allt kostar.l

Hur ska du nu ha det, i otal inlägg påstått att den dömde är oskyldig för att åklagaren underlåtit ta med bevis för den dömdes fördel, felaktigt pekat ut mordplats, att det är en rättskadal att personen dömdes och att man gjort en bristfällig förundersökning, eller har du i Donald Trump afasi glömt allt vad du skrivit tidigare??

Nej det är inte det enda du påstått att gärningsman inte kommit undan gratis utan du har i inlägg efter inlägg tagit av daga polis, åklagarmyndighet och domstolar samt millitären i Sverige för fulspel. Har du inte såpass civilkurage att stå för vad sagt tidigare?

Om man ändå ska spekulera i den nivå så att Hänt i veckan verkar trovärdig och utsätta offrets familj för påståendet att dömd är oskyldig så förväntar man sig något annat än de ynkedom till feghet som du klämmer ur dig!
2016-10-23, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Hur ska du nu ha det, i otal inlägg påstått att den dömde är oskyldig för att åklagaren underlåtit ta med bevis för den dömdes fördel, felaktigt pekat ut mordplats, att det är en rättskadal att personen dömdes och att man gjort en bristfällig förundersökning, eller har du i Donald Trump afasi glömt allt vad du skrivit tidigare??

Nej det är inte det enda du påstått att gärningsman inte kommit undan gratis utan du har i inlägg efter inlägg tagit av daga polis, åklagarmyndighet och domstolar samt millitären i Sverige för fulspel. Har du inte såpass civilkurage att stå för vad sagt tidigare?

Om man ändå ska spekulera i den nivå så att Hänt i veckan verkar trovärdig och utsätta offrets familj för påståendet att dömd är oskyldig så förväntar man sig något annat än de ynkedom till feghet som du klämmer ur dig!
Har ingen betydelse vad du tjattrar om läs FUP 17-22 där framgår tydligt att Lisa hade aldrig varit i ladan och då är inte Nerijus någon gärningsman, mycket enkelt att inse Nerijus var inte gärningsmannen.
2016-10-23, 16:06
Medlem
Citat:
Europadomstolen kommer att fria Nerijus därför han har inte fått en rättvis rättegång och en stor orsak är att utredningen har använt en påhittat mordplats som är ladan.
AllaEuropadomstolen står inte över den nationella domstolen men de nationella domstolarna skall följa beslut som Europadomstolen tar.
bevis som varit till Nerijus fördel har raderats.
Sedan har anhållan och häktning skett oskäligt det fanns ingen anledning till sådan åtgärd och var olaglig, som bryter mot FN konventionen och Europadomstolen följer den.
Men Nerijus skall ha en litauisk advokat, de kan lätt översätta från FUP det som behövs.

Det fetade ovan hur fan får du ihop det, vad gäller. Vet du inte kan du fråga för jag har tidigare givit svar i samma fråga.
2016-10-23, 16:19
Medlem
Citat:
kom undan gratis, därför allt kostar.
l

För en gångs skull har du rätt.
Gärningsmannen kom inte undan gratis. Han blev dömd till livstid.
2016-10-23, 16:21
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Har ingen betydelse vad du tjattrar om läs FUP 17-22 där framgår tydligt att Lisa hade aldrig varit i ladan och då är inte Nerijus någon gärningsman, mycket enkelt att inse Nerijus var inte gärningsmannen.

Oj vad den nålen i ballongen tog, men ditt motargument är ju så borta så man baxnar.

17 till 22 i FUP beskriver ett initialt läge och bevisar varke för eller emot om offret varit i ladan. Och vilket episkt felslut att om offret inte i ladan så är dömd oskyldig. Och att bara fokusera på dessa sidor är som att läsa två sidor i en deckare och påstå sig veta vad som händer i resten av boken.

Alltså du har inte en sportmössa till argument som bevisar att dömd är oskyldig vad än du tjattrar om!
2016-10-23, 16:23
Medlem
Citat:
Europadomstolen kommer att fria Nerijus därför han har inte fått en rättvis rättegång och en stor orsak är att utredningen har använt en påhittat mordplats som är ladan.
Alla bevis som varit till Nerijus fördel har raderats.
Sedan har anhållan och häktning skett oskäligt det fanns ingen anledning till sådan åtgärd och var olaglig, som bryter mot FN konventionen och Europadomstolen följer den.
Europadomstolen står inte över den nationella domstolen men de nationella domstolarna skall följa beslut som Europadomstolen tar.
Men Nerijus skall ha en litauisk advokat, de kan lätt översätta från FUP det som behövs.

Europadomstolen kommer inte att fria NB. Europadomstolen tar inte upp nationella brottmål.
Du får fantisera ihop någon annan lösning.
2016-10-23, 16:31
Medlem
katws avatar
Citat:
Om den här teorin stämmer skulle det vara lösningen på mordet, jag har rotat i många fall och brukar hitta lösningarna, varför inte på det här fallet också ?

Kan du delge oss några exempel? Har frågat innan och kan inte se att du svarat. Men det är ju en skog av novellskrivande från din sida så det är lätt att missa.
2016-10-23, 17:02
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Uppgifter från en kommissarie kan du helt säkert lita på, han hade säkert lampa med starka batterier.
Ha sade också det var 100% säkert inga örhängen fanns där de 8 juni utan kom dit senare,

Varför skulle man helt säkert kunna lita på kommissarien ?
Inte svårt att missa dessa små örhängen bland allt skräp och bråte i ladan .
Hur faan vet du att han hade starka batterier i sin lampa .
Är det för att det talar för dina fantasier ?
Står det någonstans i FUP att han använde en lampa överhuvudtaget ?
Nu har du nog läst i ditt eget FUP igen som vanligt .
2016-10-23, 17:28
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Finns inget i det riktiga FUP som talar emot att Lisa har varit i ladan och att
det var där det sexualsadistiska mordet utfört av mördaren Nerijus skedde .
Istället talar allt för att det var platsen för överfallet och mordet på Lisa .
Så ditt tjattrande saknar helt relevans i sammanhanget då det är mycket
enkelt att inse att mördaren Nerijus är gärningsmannen .
2016-10-23, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Du kanske kan svara på om Axelsson hade knäskydd när han kröp på betonggolvet? Ingen annan tycks veta. Hade han pannlampa? Och den pensel han använde för att blottlägga föremål på golvet, var det en mårdhårspensel eller en ekorrhårspensel? Hade den kanske syntetborst? För han kan ju omöjligt gått upprätt och ganska raskt med ett så tvärsäkert uttalande.

Hade militären från "Gruppen Vän till familjen" (fupens versaler) knäskydd när han fick ett "infall" sent på kvällen att lysa med mobillampan och VIPS "hittade" örhängena? Vet du det?

Som av händelse kom ladan i fokus igen (det räckte ju inte med handsken som var ditlagd på brunnen tidigt på måndag morgon trol mellan 5-6) och hittades ett (1) hårstrå och lite snörstumpar utslängda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in