2016-10-23, 10:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Haha! En klar tankevurpa, tiden mellan bilarna har ingen betydelse. Det tog lika lång tid från att bilen blev sedd/hörd tills föraren kunde se vad som utspelar sig vid ladan, oavsett hur tät trafiken var. Från det att NB såg att kusten var klar tills de var över på andra sidan hade han 10 sekunder på sig utan att riskera att bli sedd. Det är en lucka i gärningsbeskrivningen som inte ens åklagaren kan fylla. SR P4 Skaraborg 2015-10-27:
Lisa måste ha gått ensam eller i sällskap av någon som inte var rädd för att bli sedd.
Lisa har hamnat i ladan oavsett. Mordplatsen är definierad. Mördaren är dömd.

Jag har en enda uppmaning till dig och dina fullständigt absurda funderingar:
Sök hjälp.
För det första finns det ingen tidsuppgift mellan bilarna aktuell dag då överfallet sker.
Om du inte fattar dess innebörd så bör du gå till en psykiatriker. Igen.
Senast redigerad av develi 2016-10-23 kl. 10:20.
2016-10-23, 10:12
Medlem
katws avatar
Citat:
Uppenbarligen tänkte inte Lisas eventuella sällskap mörda henne när de gick över vägen. Mordet var i så fall ett infall och då faller teorin om förberedelser med snaror.

Vad skulle syftet annars vara att gå över vägen? Leta snören till midsommarkransen? Firas midsommar i Litauen?
2016-10-23, 10:20
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lisa har hamnat i ladan oavsett. Mordplatsen är definierad. Mördaren är dömd.

Jag har en enda uppmaning till dig och dina fullständigt absurda funderingar:
Sök hjälp.
Jaha, i brist på argument tar man till kränkningar på ett välkänt manér.
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vad skulle syftet annars vara att gå över vägen? Leta snören till midsommarkransen? Firas midsommar i Litauen?
Det vet jag inte. Om NB gick med Lisa över vägen var han inte rädd för att bli sedd och identifierad. Tänk om någon av hans grannar eller kollegor hade kommit?

Detta är en oförklarad lucka i gärningsbeskrivningen.
2016-10-23, 10:22
Medlem
katws avatar
Citat:
Det vet jag inte. Om NB gick med Lisa över vägen var han inte rädd för att bli sedd och identifierad. Tänk om någon av hans grannar eller kollegor hade kommit?

Eller polaren Lech. Ibland får man ta kalkylerade risker i livet.
2016-10-23, 10:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Jaha, i brist på argument tar man till kränkningar på ett välkänt manér.

Jaha, i brist på argument tar man till offerrollen på ett välkänt manér.

Du har fått svar, din patetiska pissråtta, ända från start:

Hur frekvent trafiken var just den 7 juni när Lisa överfölls vet ingen - därav är 10 sek fullständigt ointressant - och det fanns uppenbart en tidslucka där ingen iakttog varken Lisa eller NB.
2016-10-23, 10:23
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
För det första finns det ingen tidsuppgift mellan bilarna aktuell dag då överfallet sker.
Om du inte fattar dess innebörd så bör du gå till en psykiatriker. Igen.
Nu såg jag ditt tillägg. Som jag förklarade nyss spelar det ingen roll hur lång tid det tog mellan bilarna. De hade tio sekunder på sig att ta sig över vägen. Be någon förklara detta för dig: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad.
2016-10-23, 10:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Nu såg jag ditt tillägg. Som jag förklarade nyss spelar det ingen roll hur lång tid det tog mellan bilarna. De hade tio sekunder på sig att ta sig över vägen. Be någon förklara detta för dig: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad.
Men är det helt stilla?

Det handlar väl om hur FREKVENT bilarna kom och finns en tidslucka på flera minuter - vilket uppenbart skett - så har ingen sett dem.
2016-10-23, 10:28
Medlem
katws avatar
Citat:
Hur frekvent trafiken var just den 7 juni när Lisa överfölls vet ingen - därav är 10 sek fullständigt ointressant - och det fanns uppenbart en tidslucka där ingen iakttog varken Lisa eller NB.

Exakt. Det här är viktigt att komma ihåg. Om trafiken vore så frekvent, som Bennhage och NB-kramare i olika former vill få det till, är det ju lika märkligt att ingen sett Lisa åka iväg på mopeden alternativt gått över vägen själv.
2016-10-23, 10:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Men är det helt stilla?

Det handlar väl om hur FREKVENT bilarna kom och finns en tidslucka på flera minuter - vilket uppenbart skett - så har ingen sett dem.
Det kunde ha varit en tidslucka på flera minuter, men det visste inte NB. Han hade tio sekunder på sig att ta sig över vägen utan att riskera att bli sedd.
2016-10-23, 10:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Exakt. Det här är viktigt att komma ihåg. Om trafiken vore så frekvent, som Bennhage och NB-kramare i olika former vill få det till, är det ju lika märkligt att ingen sett Lisa åka iväg på mopeden alternativt gått över vägen själv.
Det är hjärndött resonemang öht - då det givetvis inte går att snitta en viss tid på dygnet mot en annan. Tidshändelser/tid är liksom inte synkrona kopior en dag från en annan.
2016-10-23, 10:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Det kunde ha varit en tidslucka på flera minuter, men det visste inte NB. Han hade tio sekunder på sig att ta sig över vägen utan att riskera att bli sedd.
Hahahahahaha - du är så dum att klockorna stannar - på tal om tid.

Säg det till sexualbrottslingarna som veckans husmorstips:

Ta ALDRIG en sådan risk. Låt aldrig kåtheten ta överhanden. Det kan komma nån och se dig på 10 sek.
2016-10-23, 10:33
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det är hjärndött resonemang öht - då det givetvis inte går att snitta en viss tid på dygnet mot en annan. Tidshändelser/tid är liksom inte synkrona kopior en dag från en annan.
Tiden från att bilen syntes/hördes tills föraren såg vad som hände vid ladan är densamma, dag från dag, vilken tid som helst i dagsljus. 10 sekunder. Försök förstå, eller sluta låtsas som om du inte förstår.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in