Citat:
Ursprungligen postat av
Pilsnerfilm
Inget vet hur lång tid det skulle ha tagit att genomföra det som åklagaren påstått. Ingen vet, eftersom någon rekonstruktion aldrig gjordes.
Om utredningen hade varit gedigen hade både du och jag vetat vem mannen var som lämnade ladan.
Du tror att det tar särskilt lång tid för en väl förberedd och motiverad 35-årig kroppsarbetare
att övermanna en späd tonårstjej? Föra henne dit han vill ha henne och sen göra allt
han önskar med henne? I det här fallet få hänga upp en flicka i ett rör och plåga henne
till döds. Tejpa, blotta, betrakta, onanera.
18:29, 18.30 ungefär har Nerijus fått in Lisa i ladan. Högst en kvart "roar" han sig med henne.
Då är klockan kvart i sju. Tio minuter åtgår till att köra bilen till baksidan, placera
den nersprutade lampkupan i vasken på toaletten och skära ner offret från röret där hon hängt
till döds samt bära bort kroppen till bagageutrymmet där han tidigare brett ut byggplast.
Nerijus försummar dock att plocka undan alla snören efter sig som bekant.
En viss brådska ger sig här till känna. En brådska förmodligen som kommer sig av att han
observerat att godsägarens ene son haft vägarna förbi och då bör ha lagt märke till hans
bil ståendes på framsidan. Med brådska kommer slarv alltså.
När klockan närmar sig 19:00 är han på väg mot Martorp. Med ett mycket speciellt
"paket" i bakluckan.
Citat:
Om utredningen hade varit gedigen hade både du och jag vetat vem mannen var som lämnade ladan
Det har utredningen redan visat vem det är.
Jag kan ju vara snäll och upplysa dig om vem det var: det var Nero skvättus Sadisticius i egen
hög person. Det kan inte ha varit någon annan än honom helt enkelt.
Helt omöjligt. Det var Nerijus som gick ut för att ta sig ett offer 18:25. 18:26 hörs hans
ljusa röst i bakgrunden när det sker en fickringning hos Lisa.
Hon har då mindre än tjugo minuter att vara kvar i livet.