Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Lär dig läsa!
Theodor Roosevelt med sin antitrustlagstiftning var pån intet sätt storbolagens man. Tvärt om försökte han begränsa trusternas makt.
Och visst var det så att isolationismen länge var stark innomrepulikenerna - det var ju exakt det jag skrev!

.. och DT kan sägas vara en modern förespråkare för denna tendens.
Och nutid - läs mitt förra inlägg igen för exempel på republikaner som ligger nära den "rockerfellerrepublikanska" tendensen.
Mitt råd är att du slutar att skriva på Flashback. Du håller helt enkelt inte måttet!
T Roosevelt föddes 20:år innan Lincoln ens blivit den förste republikanske presidenten din jubelidiot, det finns noll och nada koppling till Trump vars släkt på den tiden fortfarande gick runt och bökade i Europa.
Trump, mr made in China, blev inte isolationist förrän han skulle kandidera till president.
Du har fortfarande inte lämnat 1800-talet, ta nu och berätta om Trumps föregångare i nutid vars tradition med stöd till storfinans och storbolag Trump kommer fortsätta och utvidga.
Med Trump skulle vi ha sett en repris av hur big business äger republikanerna.
Citat:
For Bush, the first US president with an MBA, the election was a straightforward business proposition in which American corporations acted as venture capitalists. They were invited to take a moderate risk and put the bulk of their political funds behind the Republican dauphin in the most expensive campaign in history. The returns, in the form of abandoned lawsuits, relaxed federal regulations and the scrapping of at least one major international treaty, are heavily loaded with short-term profit. Whatever the economic climate in the world outside, for big business it is truly springtime in Washington.
http://www.georgewalkerbush.net/bigbusiness.htm