Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-22, 00:19
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Republikanerna har alltid varit storbolagens parti. Trump är storbolagens kandidat. Mest är han självklart sin egen lilla kandidat men de storbolag som smickrar och betalar honom under bordet kommer få ännu större fördelar än de redan har.

The Republican Party's platform involves support for free market capitalism, free enterprise, business, a strong national defense, deregulation, restrictions on labor unions, social-conservative policies (particularly opposition to abortion and same-sex marriage), and traditional values, usually with a Judeo-Christian ethical foundation

Helt tvärtemot vad du så okunnigt bräker fram har republikanerna varit isolationister, naturligtvis mest ihågkommet för oviljan att "lägga sig i Europas krig" före vad som hände i Pearl Harbour.

Redan de gamla grekerna kände till ditt begåvningshandikapp, hur var det nu, du hade en "flicka" som rättade dina stavfel här på flashback?

Jag bad dig hålla dig till nutid och du kan börja berätta om Bush JR och SR, hur de likt vad Trump planerar gjorde de fattiga fattigare och de stora bolagen extremt rika, ökade statsskulden enormt tills Bill Clinton och nu Obama tog över och styrde upp röran republikanerna lämnade efter sig av skatterabatter till företagen och miljardärerna.
Lär dig läsa!
Theodor Roosevelt med sin antitrustlagstiftning var pån intet sätt storbolagens man. Tvärt om försökte han begränsa trusternas makt.

Och visst var det så att isolationismen länge var stark innomrepulikenerna - det var ju exakt det jag skrev! .. och DT kan sägas vara en modern förespråkare för denna tendens.

Och nutid - läs mitt förra inlägg igen för exempel på sentida republikaner (Bloomberg & Powell) som ligger nära den "rockerfellerrepublikanska" tendensen.

Mitt råd är att du slutar att skriva på Flashback. Du håller helt enkelt inte måttet!
Senast redigerad av Clodius 2016-10-22 kl. 00:23.
2016-10-22, 00:23
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
Bra lektion i demagogi är det. Men bra tal man förväntar sig av politiker är det inte.

"And our gdp has only got up 1% can you believe it? Last quarter. If china had 1%? Its over. China has a 7% gdp a year. And they say it's terrible. We have 1% aND they say everything alright. We cant have it like this."

Sen säger han att Filippinerna har brutit med USA som allierad pga Obama. Det är inte sant & USA har kvar militärbaser.

Och då lyssnade jag bara i 6min. Han vet att han inte vet något särskilt mycket om hur saker i världen fungerar. Men han improviserar ihop svar som en mästare. Sen när han väl vet något, så ljuger, manipulerar & förnekar han fakta istället.

Sen sa han att Hillary vill höja allas skatter i publiken vilket inte är sant.

Fast då undrar jag vart du varit de senaste dagarna. Filippinernas president beslutade igår att avsluta sitt mycket långa samarbetet med USA och istället söka sig till Kina som partner. Därav kommer militärbaserna devolveras och flyttas inom typ 1 år.

Dessutom har Hillary flera gånger sagt att hon kommer höja skatten för medelklassen på ett flertal av hennes event. Alltså kommer hon chockhöja skatten för vanliga arbetare för att finansiera hennes galna projekt med en stor statsapparat, chockhöjd invandring (hon är som Merkel 2.0 trots att Merkel nu offentligt helt gått ut och sagt att hon haft fel sedan början) och ha i stort sett öppna gränser.

Att du är så naiv och inte fattar att makteliten vill exakt detta. Då kan de flytta sina bolag utomlands eller outsourca all arbetskraft till billiga flyktingar så att de kan tjäna ännu mera. Hillary säljer ut landet till högsta bud och där står Trump för motsatsen.
2016-10-22, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
Bra lektion i demagogi är det. Men bra tal man förväntar sig av politiker är det inte.

"And our gdp has only got up 1% can you believe it? Last quarter. If china had 1%? Its over. China has a 7% gdp a year. And they say it's terrible. We have 1% aND they say everything alright. We cant have it like this."

Sen säger han att Filippinerna har brutit med USA som allierad pga Obama. Det är inte sant & USA har kvar militärbaser.

Och då lyssnade jag bara i 6min. Han vet att han inte vet något särskilt mycket om hur saker i världen fungerar. Men han improviserar ihop svar som en mästare. Sen när han väl vet något, så ljuger, manipulerar & förnekar han fakta istället.

Sen sa han att Hillary vill höja allas skatter i publiken vilket inte är sant.

(Svarar trots risk att du trollar)

Filippinernas President sa att landet skulle bryta med USA i veckan, du har nog missat det.

USAs tillväxt är katastrofal, landet befinner sig med största sannolikhet redan i recession, de 1% Trump talar om har redan reviderats ned från +3% och kommer förmodligen revideras ned till minus inom 12 månader.

Hillary vill höja skatterna för medelklassen, det är inte bara inkomstskatten hon vill höja utan dussintals andra skatter också.
2016-10-22, 00:35
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Lär dig läsa!
Theodor Roosevelt med sin antitrustlagstiftning var pån intet sätt storbolagens man. Tvärt om försökte han begränsa trusternas makt.

Och visst var det så att isolationismen länge var stark innomrepulikenerna - det var ju exakt det jag skrev! .. och DT kan sägas vara en modern förespråkare för denna tendens.

Och nutid - läs mitt förra inlägg igen för exempel på republikaner som ligger nära den "rockerfellerrepublikanska" tendensen.

Mitt råd är att du slutar att skriva på Flashback. Du håller helt enkelt inte måttet!
T Roosevelt föddes 20:år innan Lincoln ens blivit den förste republikanske presidenten din jubelidiot, det finns noll och nada koppling till Trump vars släkt på den tiden fortfarande gick runt och bökade i Europa.

Trump, mr made in China, blev inte isolationist förrän han skulle kandidera till president.

Du har fortfarande inte lämnat 1800-talet, ta nu och berätta om Trumps föregångare i nutid vars tradition med stöd till storfinans och storbolag Trump kommer fortsätta och utvidga.

Med Trump skulle vi ha sett en repris av hur big business äger republikanerna.
Citat:
For Bush, the first US president with an MBA, the election was a straightforward business proposition in which American corporations acted as venture capitalists. They were invited to take a moderate risk and put the bulk of their political funds behind the Republican dauphin in the most expensive campaign in history. The returns, in the form of abandoned lawsuits, relaxed federal regulations and the scrapping of at least one major international treaty, are heavily loaded with short-term profit. Whatever the economic climate in the world outside, for big business it is truly springtime in Washington.
http://www.georgewalkerbush.net/bigbusiness.htm
Senast redigerad av Xelious 2016-10-22 kl. 00:48.
2016-10-22, 00:39
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuuse
(Svarar trots risk att du trollar)

Filippinernas President sa att landet skulle bryta med USA i veckan, du har nog missat det.

USAs tillväxt är katastrofal, landet befinner sig med största sannolikhet redan i recession, de 1% Trump talar om har redan reviderats ned från +3% och kommer förmodligen revideras ned till minus inom 12 månader.

Hillary vill höja skatterna för medelklassen, det är inte bara inkomstskatten hon vill höja utan dussintals andra skatter också.
USA är starkt med lägre statsskuld än på många år. Det är så när demokrater styr. De kan detta med ekonomi OCH sätter landet och det amerikanska folket först. Inte som Trump som bara vill sänka sina egna och storbolagens skatter. Hur Trump hanterar arbetare och egenföretagare har vi hört. Han lurar, stjäl och ruinerar. Betalar inte för sig.
2016-10-22, 00:48
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
USA är starkt med lägre statsskuld än på många år. Det är så när demokrater styr. De kan detta med ekonomi OCH sätter landet och det amerikanska folket först. Inte som Trump som bara vill sänka sina egna och storbolagens skatter. Hur Trump hanterar arbetare och egenföretagare har vi hört. Han lurar, stjäl och ruinerar. Betalar inte för sig.

Varför var då statskulden på 10 triljoner när Obama blev president och nu är den snart uppe i 20 triljoner!?

Jo visst man har haft recession under denna tiden men man har också dragit sig ur och har inte ens i närheten av samma utgifter som man hade under Bush presidentskap pga Irak-kriget. När Bush tog över 2001 så var statsskulden 3triljoner. Alltså har Obama misskött det riktigt jävla katastrofalt dåligt. Nu mitt i högkonjunktur i resten av världen så växer USA med enbart drygt 2%, något som troligtvis kommer bli nedjusterat till 0,5% enligt många analytiker.

Så nej.... demokraterna har inte skött detta bra om du försöker påstå det. Republikanerna har inte skött det något vidare heller. Därför Trump skall väljas till 45:e POTUS. Han kanske slutar upp det där med lobbyister och att ledarna för USA bara springer andras ärenden hela tiden.

USA:s President skall först och främst värna om det egna folket. Precis som Sveriges statsminister också borde göra istället för att leka hela världens socialkontor medans vår ekonomi går åt helvete.
2016-10-22, 01:01
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
T Roosevelt föddes 20:år innan Lincoln ens blivit den förste republikanske presidenten din jubelidiot, det finns noll och nada koppling till Trump vars släkt på den tiden fortfarande gick runt och bökade i Europa.

Trump, mr made in China, blev inte isolationist förrän han skulle kandidera till president.

Du har fortfarande inte lämnat 1800-talet, ta nu och berätta om Trumps föregångare i nutid vars tradition med stöd till storfinans och storbolag Trump kommer fortsätta och utvidga.

Nu har du väll ändå lite fel? 1858 föddes Roosevelt och 1861 blev Lincoln president om jag inte missminner mig.

1861-1858=20?

Men tack! Nu vet jag iaf vem jag inte skall lyssna på längre i tråden för du slänger ju bara ur dig grejer som inte stämmer överhuvudtaget utan att du har en aning om vad du snackar om.

Roosevelt var 3 år när Lincoln blev president. Inte 20!
2016-10-22, 01:30
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Källa på det din spammande mytomantomte?
2016-10-22, 02:14
Medlem
zergrushs avatar
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/789520268972601344
Citat:
The results are in on the final debate and it is almost unanimous, I WON! Thank you, these are very exciting times.
Kan någon förklara vad det är för "results" dårfinken pratar om här? Jag är mycket nyfiken!
Är det nån sorts poll bland hans egna ungar eller?
2016-10-22, 02:31
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/789520268972601344

Kan någon förklara vad det är för "results" dårfinken pratar om här? Jag är mycket nyfiken!
Är det nån sorts poll bland hans egna ungar eller?

https://pbs.twimg.com/media/CvMY4l4WgAQu9Os.jpg
2016-10-22, 06:07
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:

Du gör dig dummara ocj dummare:
"Alltid" Inkluderar hela den tid som förflutit sedan republikanerna bildades, så därför skulle det vara rimligt att ta exempel från 1800-talet - sdet har jag emmelrtid inte gjort; T Roosevelts gärning sker i början av 1900-telet, och de övriga exemplen jag framfört tillhör60- och 70 talen (Rockerfeller, Nixon & Ford), eller efter sekelskiftet (Bloomberg & Powel).

Du står alltså med dumstruten på, ch ju mer du splittrar desto värre blir det. Du gör dig till en löjlig figur, och platsar inte på ett öppet diskutionsforum som Flashback. Det är du för enfaldig och okunnig för.

Trump ifogas vare sig i den progressiva tendensen eller i Regan-tradtionenen; han har viss likhet med förkrigstidens isolationister, men är i första hand populist - på sista tiden med mer auktoritära drag dessutom - ruggig typ. Fattar inte hur republikanska partiet tänkte när de nominerade honom.
Senast redigerad av Clodius 2016-10-22 kl. 07:04.
2016-10-22, 06:12
Medlem
Lite fakta:

Trump visar musklerna, han kom ut inatt med hur han skall satsa stort pa U.S Navy (skeppsvarven i Pennsylvania, flottans baser i N.C m fl), 350 krigsfartyg skall byggas, flottan skall rekrytera och upprustas, "peace thru strenght"-konceptet dammas av som Reagan gjorde pa 80-talet.

Nu kommer mer detaljer som han skickligt drojt med, bra tajmat, dessa satsningar riktas mot battlestates, just in time! Fler satsningar offentliggors nu, kolla pa hans hemsida: donaldjtrump.com

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in