Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Jo, det begriper jag och att det finns allergiker mm. Men det problemet är åtminstone sekundärt och går att finna lösningar till ... än att Lotta inte akut fick den hjälp hon behövde just där och då.
Jo jag förstår dig men tyvärr måste offret gömmas och då försvårar en hund massor tyvärr,och att lämna in den på hundhotell är dyrt, speciellt om den inte kommer anmäld! Gissa summan hon skulle få betala för att ha den där tills faran var över!! och jag förstår varför hon inte ville lämna sin hund......Det är det enda som håller ihop en och får en att inte känna den vanmakt, ensamhet och tomhet. Och framförallt får en att fortsätta orka och tro på att allt kommer bli bra
Kvinnojourer får tyvärr nu lägga mycket fokus på ickesvenskar (dumt ordval jag vet) och deras barn, ibland nödgas de bo under samma tak alla kvinnor, vilket försvårar ännu mer att ta med sin hund.
Jag fick efter ett allvarligt mordhot, sitta på ett hotell, men inte mina hundar, en vän tog dom och hade de inlåsta i sitt kök, närmsta promenad de fick var utanför porten, pga lathet av vännerna:/ Efter att jag suttit på ett sunkigt rum en hel helg och INGEN VIDARE kontakt från socialjour eller kvinnojour. Valde jag också att kliva ut på gatan och hämta upp mina hundar som var av två olika raser men från Tyskland

och sa helt enkelt - Nu skiter jag i allting han får fan komma och slå ihjäl mig då jag inte orkade med den psykiska stressen :/