2016-10-21, 20:17
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Ska börja med att säga att jag hatar ordningsvakter efter de två tillfällen jag haft att göra med dom. Därför tycker jag det är urgulligt hur "Pirre" ligger och gråter för att han har ont i underarmen, i mina ögon är det tillochmed löjligt...

Minns natten tydligt då jag blev insläpad i ett skogsparti och ordentligt påslagen samt att jag fick mina axlar slita ur led av vidriga as till ordningsvakter. De gick så klart fria då de kunde vittna om att de inte sett något, de hade inte haft med mig att öra överhuvudtaget. Eftersom dom snodde min mobil fick jag hjälp av en taxichaufför att tillkalla polis som inte kunde göra annat än att skjutsa mig till akutendå jag hade uppenbara skador.

"Pirre" är något av det fjolligaste jag sett, hade han vart med om behandlingen hans kollegor utsatte mig för skulle jag kanska ha förståelse för tårararna, men att ligga i framstupa sidoläge för att man har on i underarmen?!

Jag förstår inte vad "pirre" har med de som pucklade på dig att göra.
Citera
2016-10-21, 20:21
Medlem
Kokettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Jag förstår inte vad "pirre" har med de som pucklade på dig att göra.
han menar väl att då pirre och hans gelikar dagligen slår folk värre än han själv blev slagen och därför inte borde gnälla om saken
Citera
2016-10-21, 20:55
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokette
han menar väl att då pirre och hans gelikar dagligen slår folk värre än han själv blev slagen och därför inte borde gnälla om saken

I såna fall är han en idiot.
Citera
2016-10-21, 21:04
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Säger allt om kvinnliga väsen som skall skydda allmänheten - de är bara inte utrustade för detta ändamål, så är det bara. Män är större, har mer muskler/muskelmassa/är smidigare (slåss bättre), mer aggressiva och kan läsa sin motståndare bättre. Allt för att vi börjar att slåss/skojbråka i tidig ålder...

Kvinnor skall INTE bära vapen de kan bli av med. Kommer ni ihåg pliten som blev ihjälslagen med sin egen batong på fängelset hon jobbade...
Jag garanterar att du inte kan försvara dig emot ett gäng med aggressiva kvinnor utrustade med tillhyggen, som verkligen är motiverade att mosa dig om du har batong heller.
Vid numerärt överläge är det kört.
Senast redigerad av Slackoff 2016-10-21 kl. 21:10.
Citera
2016-10-21, 21:22
Medlem
Bara jag som känner att vakterna får skylla sig själva?

Hade vakterna agerat lite rationellt i det här läget hade man låtit personen gå direkt då hans kompisar började bli hotfulla. Idiotiskt att man försöker fullfölja gripet trots ett hotfullt numerärt underläge.
Citera
2016-10-21, 21:27
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Bara jag som känner att vakterna får skylla sig själva?

Hade vakterna agerat lite rationellt i det här läget hade man låtit personen gå direkt då hans kompisar började bli hotfulla. Idiotiskt att man försöker fullfölja gripet trots ett hotfullt numerärt underläge.
Precis, avbryt gripet, följ efter låt polis ta hand om det.
Bedrövlig civilkurage från folket på perrongen.
Citera
2016-10-21, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Tänkte också på det.
Varför i helvete slängde de inte sina kameror och ingrep???
Under själva förloppet eller åtminstone efteråt.
Om de var några stycken så blir ju oddsen hyfsade.
Varför i helvete tror du att de skulle slänga kamerautrustning som säkert kostar 100 000+ bara för att två horvakter misslyckats totalt med att gripa en person som slagit sönder en grindjävel? Det är ju inte precis så att det är CSG som står för kameramännen & kamerautrustningen.

---

Bara att man jobbar åt CSG gör att man borde straffknullas med kvistar från en gran, så jag tycker inte synd om någon utav vakterna.
Citera
2016-10-21, 21:56
Medlem
itsallalies avatar
Det är ju CSG vi talar om.

Undrar hur i helvete vissa som går i deras uniformer fått jobben.

Inte fan är det p.g.a. referenserna kan jag avslöja.
Citera
2016-10-21, 21:57
Medlem
Slackoffs avatar
Kanske fick närvaron av kameran vakterna att först agera som att de är Rambo,för att sedan få dem att inte våga spöa upp ungjävlarna ordentligt med batongen,fjortisbruden borde ha fått rejält med spö till exempel.
Citera
2016-10-21, 23:43
Medlem
husmorns avatar
Kan vi inte rikta fokus istället på de som gjorde det?
Vilka var de? Finns det någon FUP? Bilder?

Vill ju veta de juicy detaljerna, inte om hur några stackars flashbackare har blivit misshandlade av ordningsvakter.
Senast redigerad av husmorn 2016-10-21 kl. 23:47.
Citera
2016-10-21, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Det vara delen av Södermalm mellan liljeholmsbron och Heleneborgsgatan som Fredrik virtanen kallade "knivsöder"

Det är inte Virtanen som kommit på det. Det är från förr 40-5o talet minst. Virtanen vill bara leka arbetare och tycker det är coolt att han bor i det som var slum för hundra år sedan. Fast nu när han och hans sort flyttat in är det överklassområde en lya där kostar nästan som i City, vasastan och östermalm. Specielt nedåt vattnet till.
Citera
2016-10-22, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Jag garanterar att du inte kan försvara dig emot ett gäng med aggressiva kvinnor utrustade med tillhyggen, som verkligen är motiverade att mosa dig om du har batong heller.
Vid numerärt överläge är det kört.

Kom igen nu släpp sargen och inse att kvinnor inte har där att göra. Det handlar inte om att hata dom utan snarare tvärtom. Jag älskar kvinnor men vill inte se dom som ordningspoliser, väktare, brandsoldat osv. Män gör dessa jobb bättre. Det är verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in