2016-10-21, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttAnonymtKonto
Så Expressen gör en del av serien som en nyhet, när det hände för kanske ett år sedan? Ok.

Det har hänt i år. Då programmet har spelats in i somras
Citera
2016-10-21, 16:54
Medlem
Har någon åtalats för det här?
Citera
2016-10-21, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Är det inte hög tid att ordningsvakterna utrustas med skjutvapen? Som jag ser ett absolut måste för att de skall kunna möta det allt grövre våldet i samhället? Ordningsvakterna skall ges förutsättningar att bekämpa grova kriminella med verkanseld - för att fullt ut skydda allmänheten och sig själva?
Då måste ju väktarna gå en riktig utbildning och inte bara en tredagarskurs (eller hur länge de nu håller på).. Tänk hur illa det kunde ha slutat om de skulle kunna sno pistolen istället för en batong
Citera
2016-10-21, 17:18
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarrn
Då måste ju väktarna gå en riktig utbildning och inte bara en tredagarskurs (eller hur länge de nu håller på).. Tänk hur illa det kunde ha slutat om de skulle kunna sno pistolen istället för en batong
Är helt enig med dig. De behöver såklart även en längre och bättre utbildning- än vad som idag är fallet. Ordningsvakterna måste ju också bli mer professionella i att bemöta och ta folk på rätt sätt för att stävja konflikter så långt möjligt utan våld. Men det är svårt att se en framtid med ordningsvakter utan skjutvapen.
Citera
2016-10-21, 17:24
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Är helt enig med dig. De behöver såklart även en längre och bättre utbildning- än vad som idag är fallet. Ordningsvakterna måste ju också bli mer professionella i att bemöta och ta folk på rätt sätt för att stävja konflikter så långt möjligt utan våld. Men det är svårt att se en framtid med ordningsvakter utan skjutvapen.

Varför då bara inte utbilda fler poliser om de ändå ska gå längre utbildning och gå bära vapen?
Citera
2016-10-21, 17:29
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Varför då bara inte utbilda fler poliser om de ändå ska gå längre utbildning och gå bära vapen?
Ja, varför inte. Men jag tror att både ordningsvakter och poliser behövs. Ordningsvakternas primära uppgift är ju att skapa ordning, medans polisen har mer mångfacetterade uppgifter.
Citera
2016-10-21, 18:12
Medlem
Citat:

Visst. Tjejer med pistoler.
Är ju en höjdare när negrerna lätt befriar dom från deras batonger.
Nej, spontat vill jag inte se dessa flickor med handeldvapen.
Citera
2016-10-21, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Smart observation, sen stod det ju ett helt TV-team och filmade händelsen på några meters avstånd, fast dom bilderna var ju iofs blurrade.

/Provokatör

Tänkte också på det.
Varför i helvete slängde de inte sina kameror och ingrep???
Under själva förloppet eller åtminstone efteråt.
Om de var några stycken så blir ju oddsen hyfsade.
Citera
2016-10-21, 19:03
Medlem
johnthedickholmess avatar
Ja vakterna är ju ett jävla skämt. Förstå mig rätt. Jag gillar vakter, de är ju där för att skydda oss. Men vakter under dessa förutsättningar är ett skämt. Vad har de? På sin höjd en batong. Vad händer om gänget från förorten börjar veva och går till attack och tar deras batong? Öh...inget vapen tillhands, ingen pepparsprey..typ ingenting. Och oftast är vakterna en duo med en tjej dessutom. Jag hoppas verkligen de får en hög risktillägg för detta, eller skiter deras arbetsgivare i förutsättningarna? Nej, styr upp.
Citera
2016-10-21, 19:51
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Visst. Tjejer med pistoler.
Är ju en höjdare när negrerna lätt befriar dom från deras batonger.
Nej, spontat vill jag inte se dessa flickor med handeldvapen.
Det är naturligtvis viktigt att bara stabila aspiranter med de rätta fysiska och psykiska förutsättningar väljs ut bland vaktrekryterna. Småtjejer som lätt blir nervösa och tappar batongen i skarpt läge skall självklart inte sättas in som vakter i tunnelbanan. Utbildningen till yrket som ges måste också vara adekvat för att matcha de krav som ställs på vakten. Vi vill alla ha vakter som skapar lugnt, ordning och reda i den offentliga miljön- och kan hantera buset utan större problem.
Citera
2016-10-21, 20:00
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ordningsvakterna måste ju också bli mer professionella i att bemöta och ta folk på rätt sätt för att stävja konflikter så långt möjligt utan våld.

Steg ett i att kunna stävja en konflikt utan våld är att kunna stävja den med våld och lyckas kommunicera det.
Citera
2016-10-21, 20:13
Medlem
RickRozays avatar
Se hela avsnittet här,

cirka tretton minuter in med snäppet mindre pixelering,

sändes för övrigt två vecker sedan

http://www.dplay.se/tunnelbanan/season-4-valdsam-situation-for-ordningsvakter/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto