2016-10-21, 05:57
Medlem
johnthedickholmess avatar
Alltså. Hon på övervakningscentralen insåg att de var 6 stycken, varav 5 svarta män som verkade pyssla med knarkförsäljning och hon visste någon av dem vandaliseratt innan. Dvs uppvisat ett aggressivt beteende innan. Antagligen något påtänt gäng från förorten. Då skickar hon fram 2 väktare varav en kvinna? Utan att först invänta förstärkning. Alltså...hur tänker de? Hur många fel får man göra. De måste väl ha rutiner vid ingripande av kriminella gäng. Någon som vet vilket gäng det var?
Citera
2016-10-21, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Alltså. Hon på övervakningscentralen insåg att de var 6 stycken, varav 5 svarta män som verkade pyssla med knarkförsäljning och hon visste någon av dem vandaliseratt innan. Dvs uppvisat ett aggressivt beteende innan. Antagligen något påtänt gäng från förorten. Då skickar hon fram 2 väktare varav en kvinna? Utan att först invänta förstärkning. Alltså...hur tänker de? Hur många fel får man göra. De måste väl ha rutiner vid ingripande av kriminella gäng. Någon som vet vilket gäng det var?

Kvinnor kan. Mycket. Men i denna miljö har de inget att göra.
Sen sitter både hon på centralen och hon om blev fråntagen batongen likt ett barn som blir fråntagen sin klubba och lipar, och tappar koncentrationen på sina jobb.

Istället för att förlja med de andra vakterna och poliserna i jakten på de svarta vildarna sitter hon kvar på bänken o snyftar.
Som vakter o poliser behöver vi biffar med TESTOSTERON som ger dom den aggressiviteten och iskylan som behövs i lägen som dessa.
Citera
2016-10-21, 09:57
Medlem
Grodaifickans avatar
Skrattretande att se en vuxen karl, som dessutom jobbar inom våldsmonopolet, ligger som en liten bitch och gråter för att "det gör så jävla ont" och drar floskler som "det enda jag såg i hans ögon var att han ville döda mig".

Det är lite jobbigt när man får smaka på sin egen medicin. Nu kanske lille Piffe-Puffe tänker sig för innan han vevar med sin batong mot någon annan nästa gång iaf.
Citera
2016-10-21, 10:17
Medlem
Var e gänget? ser bara 2 som deltar i bråket. Är man 2 vakter med batong som inte klarar av 2 spinkiga typer så ska man nog byta jobb.
Citera
2016-10-21, 10:44
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Citat:

Hon skickade ju två patruller, men den ena var låångt bort.

De bedömer inte heller om man skickar in en kvinna eller man. De ser en patrull som är närmast och skickar dit dem.

Sedan kan man diskutera runt själva ingripandet, typ att OV gick in direkt med våldsanvändning och inte pratade med dem alls (dvs, vinna tid tills fler patruller anländer).
Citera
2016-10-21, 11:23
Medlem
mingtians avatar
vore intressant att se nån fup om så finns inte läst igenom tråden så noga pga lathet...
Intressant dock att folk uttalar sig om saker de inte har nån aning om. Södermalm är visserligen fullt av hipsters och höginkomsttagare men låt inte inte glömma crackroad som går mellan bostället - moskén-vittra. Rikligt med Afghaner och pundare samt marockanska gatu"barn".

Hornstull är fullt med avskum från alla håll och kanter, varje dag under sommaren huserar det ca 50+ afrikanska män som dealar helt öppet i Tanto. Hornhuset är till för pretton men hänger väl en del graffare och tjackisar där då de spelar techno men de är oftast "städade"
Citera
2016-10-21, 11:24
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttAnonymtKonto
Hon skickade ju två patruller, men den ena var låångt bort.

De bedömer inte heller om man skickar in en kvinna eller man. De ser en patrull som är närmast och skickar dit dem.

Sedan kan man diskutera runt själva ingripandet, typ att OV gick in direkt med våldsanvändning och inte pratade med dem alls (dvs, vinna tid tills fler patruller anländer).

Jo men hon måste ju se till så alla är på plats innan de springer fram och dessutom varna för att de verkar pyssla med drogförsäljning då det kan skapa en extra våldsam situation. Nej uselt. De måste ju ha rutiner vid ingripande mot gäng tycker man. Inte skicka fram en kille och en tjej mot 6 stycken dealers som vandaliserar och går på.
Senast redigerad av johnthedickholmes 2016-10-21 kl. 11:26.
Citera
2016-10-21, 11:24
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Borde finnas kameraövervakning så det ska väl vara möjligt att hitta dom.

Smart observation, sen stod det ju ett helt TV-team och filmade händelsen på några meters avstånd, fast dom bilderna var ju iofs blurrade.

/Provokatör
Citera
2016-10-21, 11:47
Medlem
Citat:

Instämmer helt.
OV-företaget bör helt klart se över sina rutiner. De riskerar ju både personalens och allmänhetens hälsa.
Mycket märklig hantering.
Citera
2016-10-21, 11:57
Medlem
klippadintungs avatar
Ordningsvakter i tunnelbanan ska överhuvudtaget inte behövas, och är väldigt dyrt.

Jag minns min uppväxt då jag åkte tunnelbana som litet barn, ensam, dagligen, innan tonåren. Kunde åka sent på kvällar också. Några gånger per år stötte man på en "fullgubbe" som luktade äckligt och pratade om konstiga saker. Då gick man därifrån och satte sig bland andra. Det var en säker och trygg uppväxt, i ett trevligt och tryggt Stockholm.

Det ser lite annorlunda ut idag. Dagligen ser jag tiggare, tidningsförsäljare, väktare och gatufolk som driver omkring och letar rånoffer.

Men det är tur att mina iakttagelser från en svunnen tid och idag, enbart beror på att jag är rasist. Det har ju aldrig varit säkrare än nu. Så det är ju mig det är fel på.
Citera
2016-10-21, 11:58
Medlem
Provokatörs avatar
Dessa färgstarka grabbar är enligt välinformerade källor drogentreprenörer med kontoret på fickan. Det är ett ganska stort kamratgäng som håller till i Tanto dom eldar, spelar musik och dansar under stoj och stim.

Dom samlar ved och eldar i tunnor, deras verksamhet störs inte speciellt ofta av ordningsmakten även om det händer. Vid dålig väderlek kan dom ses under brofästet på Liljeholmsbron och man får en sån där mysig Bronxkänsla med klotter och rykande oljefat. Får man in blicken under hoodtröjorna så kan man dra slutsatsen att det inte rör sig om Kalle och Ragges söner utan om ett för stadsdelen relativt nytt klientel.

Ibland måste dom transportera sig med allmänna kommunikationer och det är då det uppstår friktion med hipsterpopulationen som även dom rör sig i området. Deras uppsluppna och avspända sätt kontrasterar markant gentemot övriga resenärer.

/Provokatör
Citera
2016-10-21, 12:02
Medlem
magnificos avatar
En dåligt hanterad händelse av trygghetscentralen som flera skriver i tråden, riktigt naivt

-Man kan inte skicka fram endast 2 ordningsvakter (OV) varav en kvinna mot ett påtänt gäng som langar knark och vandaliserar. 2 OV minst skulle funnits som uppbackning om det blev våldsamt samt även polis.

-OV måste få pepparspray.

-En del kvinnliga OV imponerar inte på mig i de insatser jag sett på Tunnelbanan, låta bovarna stjäla en batong (de stal hennes batong och slog den manliga OV med den) är en "dödssynd". Lyckas man med detta borde man få jobba utan batong och genomgå ny batongutbildning, det vore säkrare för alla.

-Ser ut som OV i klippet har Bonowi batongen, modell 26". Enligt mig ett dåligt val för jobba i tunnelbanan. Tung, lång och klumpig batong som tar lång tid att slå med samt är lätt för motståndarna får tag i (som hände i detta fallet).

I tunnelbanan hade jag valt en kortare lättare batong som man kan slå snabbare med samt som motståndarna ej får tag i så lätt. Exempel en ASP 21" eller en ESP 21" teleskopbatong. Kanske även ESP 23" men absolut inte 26" modell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in