2016-10-21, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Tycker det är väldigt konstigt att denna X person som skriver att det endast var griftefridsbrott N gjorde sig skyldig till, åtminstone verkar denna person tro det väldigt starkt!
Verkar även tro att Lisa begått självmord innan.
Handlar inte tråden om Lisa hittats mördad och inte Lisa hittad och har begått självmord, tycker hennes inlägg hör mer in i konspirationsteorier eller varför inte starta en egen tråd om att Lisa begick självmord eller N oskyldig dömd t.ex?

Nerijus är dömd för mordet på Lisa av både TR och HR. Hans ansökan om PT avslogs av HD. Det är sedan länge avklarat och Nerijus sitter på sexbunkern i Norrtälje för att snart återbördas till fängelse i hemlandet för att avtjäna sitt straff där.

Det är mao "over and and out" för Nerijus. Case closed.
2016-10-21, 13:49
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kontakta hans advokat och vederlägg din fullständiga beskrivning av hur brottet gick till. Övertyga denne om att det skulle vara överlägset åklagarens robusta bevisframställan.

Lycka till!
Jag tror inte det behövs, eftersom NB medger griftefridsbrottet indirekt i PT-ansökan. Advokaten är dock förbjuden att yppa det i klartext.
2016-10-21, 13:54
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag har inte ältat något bevis för några stolleriteorier.

Vilka faktauppgifter motsäger att NB bara begick griftefridsbrott?

Vilket griftefridsbrott pratar du om? Det existerar inget griftefridsbrott i det här fallet, skriver du i rätt tråd? Det här är tråden om Lisa holm, där tingsrätten inte nämner något om griftefridsbrott. Jag citerar; "Han har agerat förslaget och avsikten måste hela tiden ha varit att döda sitt offer." Vet inte om du är efterbliven eller vad det handlar om, men du skriver inte i rätt tråd i.a.f.
2016-10-21, 14:05
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Vilket griftefridsbrott pratar du om? Det existerar inget griftefridsbrott i det här fallet, skriver du i rätt tråd? Det här är tråden om Lisa holm, där tingsrätten inte nämner något om griftefridsbrott. Jag citerar; "Han har agerat förslaget och avsikten måste hela tiden ha varit att döda sitt offer." Vet inte om du är efterbliven eller vad det handlar om, men du skriver inte i rätt tråd i.a.f.
Jaha, så Lisa gick själv från ladan till Martorp och stängde in sig i ett skåp? Det var en ny teori. Om hon var död någon del av den sträckan begicks det griftefridsbrott, oavsett om TR nämner det eller inte.
2016-10-21, 14:07
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nerijus är på övertygande bevisning dömd för mord på Lisa. Det är vad det handlar om. Det har du väl ändå begripit?
Ja, jag har begripit att TR och HR har övertygats. Jag säger inte att domarna är felaktiga, NB har förklaringsbörda.
2016-10-21, 14:26
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Jaha, så Lisa gick själv från ladan till Martorp och stängde in sig i ett skåp? Det var en ny teori. Om hon var död någon del av den sträckan begicks det griftefridsbrott, oavsett om TR nämner det eller inte.

Ytterst tragiskt att du sitter och kränker en avliden person på det här sättet. Tycker du borde visa någon slags hänsyn till Lisas anhöriga vid det här laget. Vad jag vet så är det i viss mån förbjudet att förtala en avliden om det finns några anhöriga som kränks. Får hoppas att inte någon anhörig får för sig att läsa dina skruvade teorier. Kanske är något att tänka på.

Vad är det för förklaringsbörda som Nerijus har? Det behövs ingen förklaringsbörda för att göra domen riktig. Han behöver inte förklara sig, Nerijus DNA och blod är tunga bevis. Han har inga rimliga förklaringar till någonting överhuvudtaget - mer än i din värld då kanske.
2016-10-21, 14:35
Medlem
GilGrissom82s avatar
"Dömd på förhand? En studie av traditionella och alternativa mediers personuppgiftspubliceringar i tre uppmärksammade kriminalfall".

En kandidatuppsats som bl.a. behandlar LH-fallet.

https://gupea.ub.gu.se/handle/2077/41783
2016-10-21, 14:47
Medlem
GilGrissom82s avatar
"En studie i brott: om sexualitet, etnicitet och psykisk sjukdom: en kvantitativ och kvalitativ jämförelse om hur gärningsmännen kring två uppmärksammade flickmord representeras i Aftonbladet och på Flashback forum".

Även denna uppsats handlar bl.a. om LH-fallet.

http://umu.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2%3A917382&dswid=-3671
Senast redigerad av GilGrissom82 2016-10-21 kl. 14:50.
2016-10-21, 15:16
Medlem
GilGrissom82s avatar
"Det är fruktansvärt det som hänt. Jag bor alldeles här borta": En kvalitativ studie om mordet på Lisa Holm i Aftonbladet och Skaraborgs Allehanda"

Ytterligare en akademisk uppsats om LH-mordet, denna gång från närbelägna Linnéuniversitetet i Växjö.

http://www.uppsatser.se/uppsats/fe8201077e/
2016-10-21, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
"Det är fruktansvärt det som hänt. Jag bor alldeles här borta": En kvalitativ studie om mordet på Lisa Holm i Aftonbladet och Skaraborgs Allehanda"

Ytterligare en akademisk uppsats om LH-mordet, denna gång från närbelägna Linnéuniversitetet i Växjö.

http://www.uppsatser.se/uppsats/fe8201077e/

Samtliga uppsatser är skrivna av studenter vid institutionen för journalistik, media och kommunikation med syfte att belysa hur pressen har hanterat publiciteten av brottsförövare likväl som brottsoffer i de fall man valt att studera.
2016-10-21, 16:48
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ytterst tragiskt att du sitter och kränker en avliden person på det här sättet. Tycker du borde visa någon slags hänsyn till Lisas anhöriga vid det här laget. Vad jag vet så är det i viss mån förbjudet att förtala en avliden om det finns några anhöriga som kränks. Får hoppas att inte någon anhörig får för sig att läsa dina skruvade teorier. Kanske är något att tänka på.

Vad är det för förklaringsbörda som Nerijus har? Det behövs ingen förklaringsbörda för att göra domen riktig. Han behöver inte förklara sig, Nerijus DNA och blod är tunga bevis. Han har inga rimliga förklaringar till någonting överhuvudtaget - mer än i din värld då kanske.
Det var inte jag som kränkte Lisa, det var du som påstod att det inte hade begåtts något griftefridsbrott. Det betyder att hon gick från ladan till Martorp själv.

NB har skyldighet att förklara sig. Det finns inga bevis för att han har begått mer än griftefridsbrott. Om han förklarar att han bara gjorde det hade åklagaren fått motbevisa. Men det är inte domstolens uppgift att hitta på en förklaring som den tilltalade kan komma med själv.
2016-10-21, 17:20
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Det var inte jag som kränkte Lisa, det var du som påstod att det inte hade begåtts något griftefridsbrott. Det betyder att hon gick från ladan till Martorp själv.

NB har skyldighet att förklara sig. Det finns inga bevis för att han har begått mer än griftefridsbrott. Om han förklarar att han bara gjorde det hade åklagaren fått motbevisa. Men det är inte domstolens uppgift att hitta på en förklaring som den tilltalade kan komma med själv.

Och hur kan du veta att han hade sex med henne efter hennes död, har du bevis på det eller har du läst det någonstans? Lisa gått själv så du tror inte att N kunde bära Lisa död eller levande?

Förstår inget av det du skriver och inte många andra här heller.
Du beter dig dessutom väldigt respektlöst mot offret och hennes anhöriga.
Men du verkar inte ens ha vett att skämmas utan försätter med ditt sjuka tramsande om samma, samma osannolika scenarier hela tiden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in