2016-10-19, 17:23
Medlem
UncleTompas avatar
Tror inte detta är huliganrelaterat alls. Med tanke på vissa polare han verkar ha på sin FB samt stället det skedde på/utanför är min tanke någon typ av "drogincident/knarkrelaterat". Vet vi något om misstänkta GM? En man född -90 hemmahörande i Kållered samt en kvinna född -95 hemmahörande i Alingsås väcker en del funderingar måste jag säga.....

Hoppas han kryar på sig!
Citera
2016-10-19, 19:42
Medlem
Sturewlows avatar
Då är det en idiot till som har fixat tak över skallen några år framåt
Mordförsök med kniv
De blir några år det
Citera
2016-10-19, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturewlow
Då är det en idiot till som har fixat tak över skallen några år framåt
Mordförsök med kniv
De blir några år det

Om det inte blir mord då. Offret ska ju klara sig nu också.
Citera
2016-10-19, 23:34
Medlem
www.facebook.com/profile.php?id=100010915689994&fref=ts Gärningsmannen !!!!!!! Daniel juliusson Vågar bara gå på yngre en sig sjelv !! Eller någon som inte vågar göra motstond .
Citera
2016-10-20, 10:30
Medlem
Robin.Bentleys avatar
Hälften av alla hans vänner på FB jobbar på Bryt o Bend AB och har gått på Livets hårda skola och samtliga nästan ser ut som kriminella/missbrukare.
Misstänkte GM har flera domar sedan innan. Senaste är ifrån 18 mars 2016. Då dömdes han för Stöld, Skadegörelse, Hot mot tjänsteman, Grov vårdslöshet i trafik, Olovlig körning, Rattfylleri, Narkotikabrott, Brott mot lagen om förbud beträffande knivar och andra farliga föremål och Brott mot trafikförordningen.

Fängelse 6 månader.

Han dömdes även 2014-04-17 för 6 olika brott varvid några av de här ovan. Då fick han 4 månader Fängelse.

Det finns även en dom hos Hovrätten i Västra Sverige ifrån 2014-11-19.

Sedan finns det en massa andra också men jag skrev bara ner de första som jag hittade.

Redigering: Senaste var en rättegång i Göteborg i september 2016 för flera grova brott, samt bilstöld mm.
2015-07-28 Utpressning mm.
2014-12-23 Grov kvinnofridskränkning mm.
2014-04-02 Rattfylleri, olovlig körning (grovt brott), narkotikabrott.
2012-12-03 Rån mm

Säg till om ni vill ha domarna
Senast redigerad av Robin.Bentley 2016-10-20 kl. 10:35. Anledning: mer info
Citera
2016-10-20, 11:32
Medlem
Robin.Bentleys avatar
Dom hos Hovrätten i Västra Sverige ifrån 2014-11-19. Fängelse 10 månader. Grov Kvinnofridskränkning mm.

Utdrag ifrån domen:
Daniel och X har en son tillsammans född februari 2014. De var ihop under flera års tid och en gång då hans mamma och moster kom dit låg X på marken och Daniel hade sparkat henne och vill sparka henne mera. Vid ett annat tillfälle där deras son och ett par vänner var närvarande knuffade Daniel X mot köksbänken och sparkade henne i magen varpå hon fick en revbensfraktur. När de var i Grekland så fick X skärsår på ena armen pga glas som Daniel orsakat. Han utövade våld mot henne flera gånger under resan. Vid en tid bodde de på ett hotell som socialen ordnade och där ringde personalen till polisen då de hört bråk och till polisen sade Daniel " den enda som jag misshandlat idag är X". X var trött på att bli slagen sade hon till polisen.

Bild på kvinnomisshandlaren:

https://minfil.org/u646p5b0bb/Daniel_Juliusson_845123374112946_n.jpg
https://minfil.org/sc4dpdb8b1/Daniel_Juliusson_0369084006255_n.jpg
https://minfil.org/t54bp0bfb6/Daniel_Juliusson_95767_277170309323490_88568758986 05738022_n.jpg
Citera
2016-10-20, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robin.Bentley
Hälften av alla hans vänner på FB jobbar på Bryt o Bend AB och har gått på Livets hårda skola och samtliga nästan ser ut som kriminella/missbrukare.
Misstänkte GM har flera domar sedan innan. Senaste är ifrån 18 mars 2016. Då dömdes han för Stöld, Skadegörelse, Hot mot tjänsteman, Grov vårdslöshet i trafik, Olovlig körning, Rattfylleri, Narkotikabrott, Brott mot lagen om förbud beträffande knivar och andra farliga föremål och Brott mot trafikförordningen.

Fängelse 6 månader.

Han dömdes även 2014-04-17 för 6 olika brott varvid några av de här ovan. Då fick han 4 månader Fängelse.

Sedan finns det en massa andra också men jag skrev bara ner de första som jag hittade.

Redigering: Senaste var en rättegång i Göteborg i september 2016 för flera grova brott, samt bilstöld mm.
2012-12-03 Rån mm

Så ännu en gång slår svenskt rättsväsende till. Hade han dömts till ett längre straff hade BO inte legat på sjukan nu..... 6mån.. jisses.....
Citera
2016-10-20, 14:42
Medlem
UncleTompas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin.Bentley

Fängelse 6 månader.

2012-12-03 Rån mm

Lägg upp dem i "Domar och FUP" tråden. Är ju alltid av intresse. Finns FUP'ar är det ännu bättre!
Citera
2016-10-20, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag har alltid trott att Mölndal var lite motsvarighet till Stockholms Sollentuna, välmående mestadels villor, nästan i nivå med Örgryte men det dyker ju snartupp en knivskärning i veckan där!?

Är det folk på genomresa? Finns det överhuvudtaget några lägenhetsområden att tala om?

Vad händer med villaägarna, försöker dom fly fältet eller kan dom hålla på med sitt i fred?

Det är förvisso mycket enfamiljshus, med mycket vanliga människor, men det är ungefär som Partille, Lerum etc, dvs det finns och har alltid funnits en del WT, som typ diggar GHB och Spice. John Alvbåge typer helt enkelt, men med det sagt så får man väl kalla det en ganska välmående kommun trots att denna kategori av människor alltid bott där, kollar man på indikationer så som skattekraft, så ligger kommunen på 110(2016), dvs 10 över riksmedel.

Men, det finns rätt många primärområden i GBG kommun där Skattekraften per skalle är högre(sedan dras genomsnittet ner, pga att det även finns problemområden), i vissa fall betydligt högre. Kungsbacka är den kranskommun som är mest välmående skulle jag säga, och om nu bostadspriser är en indikation på välmående så är det i norra Kungsbacka kommun, t ex Särö som priserna är jämförbara med de områden i GBG kommun som är dyrast.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-10-20 kl. 15:08.
Citera
2016-10-21, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag har alltid trott att Mölndal var lite motsvarighet till Stockholms Sollentuna, välmående mestadels villor, nästan i nivå med Örgryte men det dyker ju snartupp en knivskärning i veckan där!?

Är det folk på genomresa? Finns det överhuvudtaget några lägenhetsområden att tala om?

Vad händer med villaägarna, försöker dom fly fältet eller kan dom hålla på med sitt i fred?

Det finns 63739 invånare i Mölndals kommun. 63739 människor som lever helt olika liv.

Allt ifrån mångmiljonärer till uteliggare.

Kom igen den dagen, om det skulle ske 100 mord per år i kommunen, typ valfri stad i Brasilien, Colombia eller Sydafrika. Då kan det vara läge att bli lite mer flashback-hysterisk.
Citera
2016-10-21, 16:51
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvinnorop
www.facebook.com/profile.php?id=100010915689994&fref=ts Gärningsmannen !!!!!!! Daniel juliusson Vågar bara gå på yngre en sig sjelv !! Eller någon som inte vågar göra motstond .

Ja det är han som e gm. Dock så var det väldigt onödigt av dig att länka hans fejja, Man kan väl bli bannad för det där?
Citera
2016-10-21, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbg-Smoke
Ja det är han som e gm. Dock så var det väldigt onödigt av dig att länka hans fejja, Man kan väl bli bannad för det där?

tror att en profil med ett inlägg, reggat denna månaden bara har en uppgift. Och den är troligen avklarad nu.

Ska bli spännande att se hur slappa Sverige dömer denna gången..... 3månader i buren för.... misshandel, ev grov misshandel......

( självklart får gm räkna av tiden i häktet.. så allt som allt 1,5 månad.... )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in