2016-06-21, 15:52
Medlem
Killyourselfs avatar
Högsta domstolen sänker straffet för Krille Hansson för knivmordet i Piteå. Hansson döms nu till 15 års fängelse istället för 18 år.

http://mobil.pt.se/nyheter/pitea/sankt-straff-for-knivmordet-10093646.aspx
Citera
2016-06-21, 15:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killyourself
Högsta domstolen sänker straffet för Krille Hansson för knivmordet i Piteå. Hansson döms nu till 15 års fängelse istället för 18 år.

http://mobil.pt.se/nyheter/pitea/sankt-straff-for-knivmordet-10093646.aspx
Sjukt - de borde ha gett honom livstid istället.
Citera
2016-06-21, 18:02
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Sjukt - de borde ha gett honom livstid istället.

Livstid var det väl aldrig tal om!? I så fall skulle han knappast överklagat. Det hade ju kunnat skilja många år innan frigivning.
Citera
2016-06-21, 18:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Livstid var det väl aldrig tal om!? I så fall skulle han knappast överklagat. Det hade ju kunnat skilja många år innan frigivning.
Nej, åklagaren överklagade inte vidare till HD å sin sida så det var enbart fastställande eller sänkning som HD hade att ta ställning till.

Men jag tycker att livstid borde ha getts - lindrigare är för lite.
Citera
2016-06-21, 18:16
Medlem
macdress avatar
Varför tog ens HD upp fallet, har dålig koll. Var det för att Rasmus erkände själva mordet?
Fick Rasmus livstid?

Krille är ett psykfall som aldrig borde släppas lös, enligt mig. Visst kan saker och ting ändras på 10 år men jag skulle inte sätta en 5-krona om så oddset var x 1.000.000.

EDIT: Läste artikeln och fick mina svar.
Senast redigerad av macdres 2016-06-21 kl. 18:21.
Citera
2016-06-28, 14:03
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macdres
Varför tog ens HD upp fallet, har dålig koll. Var det för att Rasmus erkände själva mordet?
Fick Rasmus livstid?

Krille är ett psykfall som aldrig borde släppas lös, enligt mig. Visst kan saker och ting ändras på 10 år men jag skulle inte sätta en 5-krona om så oddset var x 1.000.000.

EDIT: Läste artikeln och fick mina svar.
Här är en till artikel som förklarar varför.
Citera
2016-07-12, 21:00
Medlem
http://www.pt.se/nyheter/pitea/rasmus-enmark-overvager-hd-resning-10106585.aspx
Citera
2016-07-12, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fugge77
http://www.pt.se/nyheter/pitea/rasmus-enmark-overvager-hd-resning-10106585.aspx

Lecki sitter på Hall.
Han funderar och överväger.
Löser korsord och spelar mulle.
Vad hände egentligen.
Citera
2016-07-12, 21:35
Medlem
Public-Detectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fleshlights
Lecki sitter på Hall.
Han funderar och överväger.
Löser korsord och spelar mulle.
Vad hände egentligen.

Citat:
– Tingsrätten och hovrätten har ju båda dömt Hansson och Enmark gemensamt skyldiga för mordet. Men här har påföljden för en av dem sänkts med tre år. Ingen kan försvara vad männen gjort, men ändå kan det finnas skäl att utreda om påföljdsfrågan tillämpats rättvist, menar Kjellgren.

Kommer jag ihåg fallet rätt nekade båda, nu säger advokaten att inget kan försvara vad de gjort? Lustigt uttalande för att komma från en advokat som ska försvara sin klient in i det sista.
Citera
2016-07-12, 22:39
Medlem
satanslillebrors avatar
Men härligt kortare straff.. Sverige måste ju vara det mesigaste landet som finns.
Citera
2016-10-20, 22:14
Moderator
KomissarieBecks avatar
Roade mig med att läsa igenom hela FUP angående mordet.
Nu var väl båda GM K*rille H*ansson och R*asmus E*nemark duktigt uppfuckade människor på förhand men det är ju intressant hur två individer kan förstöra sina liv totalt p.g.a ingenting.......
Bara så att vi får detta rätt i tråden. Båda GM dömdes i tingsrätten till vardera 14 år. Efter överklagande till hovrätten så höjdes straffen till vardera 18 år .
KH överklagade dock till HD och fick där sitt straff sänkt till 15 år.
De lär komma ut i frihet efter ca 10 respektive 12 år förutsatt att frigång fortsatt gäller efter 2/3 av straffet.

Hoppas grabbar att Ni fortfarande tycker att det var värt det...........
Citera
2016-10-21, 11:40
Medlem
PleasureBoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Roade mig med att läsa igenom hela FUP angående mordet.
Nu var väl båda GM K*rille H*ansson och R*asmus E*nemark duktigt uppfuckade människor på förhand men det är ju intressant hur två individer kan förstöra sina liv totalt p.g.a ingenting.......
Bara så att vi får detta rätt i tråden. Båda GM dömdes i tingsrätten till vardera 14 år. Efter överklagande till hovrätten så höjdes straffen till vardera 18 år .
KH överklagade dock till HD och fick där sitt straff sänkt till 15 år.
De lär komma ut i frihet efter ca 10 respektive 12 år förutsatt att frigång fortsatt gäller efter 2/3 av straffet.

Hoppas grabbar att Ni fortfarande tycker att det var värt det...........

Dom är snart ute igen, super på Kalles och fyllekäkar på Sunes. Kommer säkert döda någon igen.
Välkommen tillbaka till Piteå grabbar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in