2016-09-08, 18:59
Medlem
Thelonegunmans avatar
Serien har i min krets blivit extremt upphaussad så jag måste nog säga att jag blev ganska besviken då det känns som en vanlig dussinserie. Väldigt välgjord dock med en otroligt snyggt intro/vinjett och logga.

Men det är mycket som känns jäkligt B och storyn känns mest knäpp med en massa frågor och få svar. Underhållande och sevärd men den lever inte upp till sitt rykte.
Citera
2016-09-09, 19:28
Medlem
Deferos avatar
Märkligt att jag finner denna serie så underhållande. Hatar egentligen Sci-Fi. Har svårt att förklara vad det är som gör det men det är något i stämningen som gör att jag verkligen gillar den. Allt är litet, märkligt och ständigt skruvat.

Har dock ett par frågor efter sista avsnittet:
Senast redigerad av Defero 2016-09-09 kl. 19:48.
Citera
2016-09-11, 15:43
Medlem
Årets mest överskattade serie. Bara en blandning av gammal skåpmat som dessutom inte var speciellt smart ihopkommet. Bara yta utan innehåll.
Citera
2016-09-11, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wetwired
Årets mest överskattade serie. Bara en blandning av gammal skåpmat som dessutom inte var speciellt smart ihopkommet. Bara yta utan innehåll.

Haha riktig contrarian.
Citera
2016-09-12, 18:21
Medlem
Tobias123s avatar
Enbart hört bra om denna, är den vass? Satte på första avsnittet nyss.
Citera
2016-09-12, 19:04
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Enbart hört bra om denna, är den vass? Satte på första avsnittet nyss.

9,1 på imdb - 162 022 röster

Helt ok
Citera
2016-09-14, 15:52
Medlem
santacls avatar
https://www.youtube.com/watch?v=3bREysjf7nA

Millie Bobby Brown's hos Stephen Colbert
Citera
2016-09-14, 16:42
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl

Haha, charmig och lillgammal.
Citera
2016-09-14, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santacl

Så jävla förtjusande liten tjej Millie är, det är galet. Brukar hata barnskådespelare, men hon är fan speciell. De andra ungarna är också sköna.
Citera
2016-09-17, 14:35
Medlem
santacls avatar
http://comicbook.com/2016/09/17/stranger-things-2-might-have-already-started-filming/

Stranger Things Season 2 Might Have Already Started Filming
Citera
2016-09-18, 20:45
Avslutad
Vi får väl hoppas att det blir en genomarbetad andra säsong och inte endast en snabb produktion för att den är het för tillfället.
Citera
2016-09-22, 09:06
Medlem
EnLitenFryss avatar
Hur har denna fått 9.1 på Imdb? 9.1 då ska det vara otroligt bra, inte som detta.

Jag har sett 3 avsnitt nu och känner mig föga imponerad. Det stora betet i serien är precis som Lost - publiken ska undra vad fasen som pågår, vad är alla dessa märkliga saker som händer. Och precis som i Lost kommer troligen serien aldrig förklara alla märkligheter särskilt noga, eftersom när mystiken är borta försvinner intresset.

Jag har absolut inget emot mysterie-serier där vi bara får bitar av pusslet i fel ordning för att skapa spänning. Men jag tycker det MÅSTE finnas en logisk förklaring bakom, när vi når slutet av serien ska vi kunna lägga hela pusslet och förstå varför X och Y hände. Alla karaktärer - oavsett om det är monster, myndigheter, eller "vanligt folk" - tenderar att agera rationellt utifrån deras motiv och förutsättningar. Alltså ska det finnas rationella förklaringar till varför saker händer i botten, de ska inte bara hända helt random. Annars är det en enda stor rökridå, manusförfattarna hittar på allt eftersom och ingenting förklaras. Vem som helst kan hitta på skumma grejer i en scifi-setting ifall de aldrig behöver förklaras eller motiveras.

Ta True Detective, säsong 1 - ingen personlig favorit, men ändå - där matades vi med ledtrådar, och bit för bit avslöjades mysteriet. I slutet av säsongen var jag ändå nöjd, alla de stora frågorna hade besvarats. Vem som var mördaren, varför just de personerna mördades, osv. Jag tvivlar starkt på att alla frågor kommer besvarats i slutet av en sån här serie.

Tycker serien brister i originalitet.

* Ett gäng pre-teen-killar som stöter på övernaturliga grejer - check (Super 8)
* Äldre mobbarbarn som ger sig på vårt pre-teen-gäng, som garanterat kommer få stryk längre fram (förmodligen av Eleven med övernaturliga krafter) - check (alla high school filmer någonsin)
* En slumrande amerikansk småstad där allt brakar åt helvete - check (The Dome, Super 8, etc)
* Amerikanska myndigheter utför illegala experiment och är rakt igenom onda - check (Half Life, Resident Evil)
* Kåta tonåringar som beter sig och råkar illa ut - check (alla skräckfilmer någonsin)
* Barn som labbråtta med övernaturliga förmågor, möjligen klonad/genetiskt framtagen - check (Kyle XY)
* Ett elakt monster som mördar/kidnappar folk till synes helt på måfå - check (hälften av alla skräckfilmer någonsin)

Men, jag kanske är för hård. Ni som sett hela säsong 1, ni kanske kan säga ifall nedan frågor besvarats:

Senast redigerad av EnLitenFrys 2016-09-22 kl. 09:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in