Citat:
Ursprungligen postat av
Ardi90
Hej,
Är det lönsamt att daytrada? Tänker på courtageavgifter + skatt? Vilken sida bör man börja på som nybörjare om man tänkte starta med 5-10k? Vad är bästa sätter att lära sig alla metoder inom teknisk analys? Bör man kunna alla? (Det är massa) Om inte vilka föredrar ni? Jag läser dagligen om detta och kollar på youtube, men det känns inte som att jag närmar mig den kunskap man ska ha för att kunna daytrada med vinst i längden.
Andra tips?
Provade IG's prov version men det var inte så bra kände jag..
Tack,
/Ardi90
Finns 1000 grejer att säga men skulle vilja framhäva, enligt mig, två viktiga punkter när det kommer till inlärningsperioden.
1. Ge inte upp.
2. Size:a inte upp innan du svart på vitt ser att siffrorna börjar bli gröna och du faktiskt har en edge som verkar funka och du tror på.
Det kan ta flera år innan man faktiskt börjar få häng på det, och många av de sakerna man kan läsa om måste man uppleva själv, i verkligheten med riktiga pengar, för att faktiskt förstå vad det handlar om. Det jag har tagit mig igenom för att vara där jag är idag vet jag inte ens om jag skulle vilja önska min värsta fiende (och med det sagt är jag fortfarande en grön nybörjare som inte kan mycket)
Men lär man sig detta och får rätsida på siffrorna så finns det en sån sinnesjuk potential att jag tycker det strider mot all logik att inte satsa allt på detta, förutsatt man tycker det är kul såklart.