2016-06-27, 23:56
Medlem
Rör det sig om britter eller "britter"?

Får britter ha dubbelt medborgarskap?
Citat:
Rekordmånga britter vill bli svenskar

http://www.sydsvenskan.se/2016-06-27/rekordmanga-britter-vill-bli-svenskar
Citera
2016-06-28, 00:05
Medlem
franges avatar
Jag sätter definitivt min femma på att det handlar om "britter", som nu känner lukten av att hamna utanför den mumsiga EU-bidragsvärmen, och att britterna kanske rentutav skulle börja repatriera eller iallafall minska invällningen - och anhöriginvällningen.
Citera
2016-06-28, 00:26
Medlem
Afrosvensks avatar
Jag känner flera somalier som har både svenska och brittiska medborgarskap, de är födda i Somalia. Som jag fattat det, även om de aldrig har sagt det rent ut, så kvitterar de ut bidrag i båda länderna.
Citera
2016-06-28, 01:37
Bannlyst
"Under förra veckan fick Migrationsverket totalt 129 ansökningar – en vanlig vecka ligger siffran på drygt 20."

jävla patetiska tidning och deras falska rubriker på ickenyheter.
kan ju vara riktiga britter som arbetar i Sverige.
har mött många ute på jobb.
Trevliga människor som arbetar och gör rätt för sig, och är oroade över situationen med massinvandring hemma och här.

De är mer än välkommna
Citera
2016-06-28, 01:47
Medlem
Jag förstår inte riktigt varför en äkta britt skulle vilja bli svensk? Det finns ingenting ännu på flera år som hindrar de från att bo och arbeta i Sverige och vi har hört våran statsminister prata om värdet av goda relationer med britterna.

Jag tror inte att de kommer ha några problem i framtiden heller att jobba och bo i Sverige.

Med det antar jag att det rör sig om invandrare som känner att Sverige är ett bättre alternativ än Storbritannien när det gäller att suga ut välfärdssystemet.
Citera
2016-06-28, 05:39
Medlem
Det rör sig nog om britter och inte "britter". Det senare slaget finns det nog inte så många av i Sverige.

Går att ha dubbelt medborgarskap. Så det är ingen förlust av brittiskt medborgarskap om man skaffar ett svenskt. Så förlorar inget på att skaffa ett svenskt.

Personerna som ansöker om svenskt medborgarskap är knappast random folk, utan personer som bott i Sverige länge. 10-20 år. Utan att söka medborgarskap, vilket folk inte gör, eftersom det är inget man tjänar så mycket på. (Till skillnad från flyktingar som söker medborgarskap så fort det går.)

Att 129 sökt på en vecka betyder inget. Folk har följt Brexit-omröstningen och tänker "Just det, kanske skulle söka medborgarskap efter 15 år i landet. Tar säkert sjukt lång tid att få nu när Migrationsverket har så många flyktingar." Förmodligen är det nere i 15 om två veckor så det är lite av en icke-nyhet.

Det är svårt att säga hur många, men det bor inte så många britter i Sverige. Max 20 000. Över 20 000 asylsökande kom från Irak bara förra året och över 40 000 från Afghanistan. Så det är få på det stora hela och rör sig knappast om någon bidragsmigration utan om folk som arbetar. Flashbackare behöver knappast vara oroliga för britter i Sverige. Det går inte att bara åka till Sverige och gå på bidrag, för då hade ni inte sett en endaste rumänsk rom utanför mataffärer alls.
Citera
2016-06-28, 06:08
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrosvensk
Jag känner flera somalier som har både svenska och brittiska medborgarskap, de är födda i Somalia. Som jag fattat det, även om de aldrig har sagt det rent ut, så kvitterar de ut bidrag i båda länderna.
Skulle inte förvåna mig om de även har olika identiteter i de olika länderna.. Smutsiga parasitfolk.
Citera
2016-06-28, 07:53
Medlem
Energivattens avatar
Fast det är bara vänsterparasiter och dessa klarar vi oss utan. Råder knappast brist på vänsteridioter i Sverige.
Citera
2016-06-28, 09:58
Medlem
aaaims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ministerstyre
Rör det sig om britter eller "britter"?

Får britter ha dubbelt medborgarskap?

Det är helt klart "britter", men du känner ju Sverige? Alla är Svenskar, britter, italienare så fort de lämnat flyktingbåten
Senast redigerad av aaaim 2016-06-28 kl. 10:02.
Citera
2016-06-28, 15:58
Medlem
HipToBeSquares avatar
Tramsartikel. Snarare är det så att rekordmånga svenskar vill bli brittiska medborgare för att slippa EU-kaoset. Jag personligen överväger detta om England kommer få bättre livskvalitét pga de inte behöver göda korrupta EUSSR.
Citera
2016-10-20, 11:30
Medlem
Det tycks accelerera
Citat:
Britter vill fly till Sverige och Danmark

http://www.sydsvenskan.se/2016-10-20/britter-vill-fly-till-sverige
Citera
2016-10-20, 11:38
Bannlyst
Det är britter och inte britter, dessa britter vill vara medborgare i eu det känns säkrare när britterna skall ta hit sina släktingar fran somalia sa att de kan leva pa bidrag. Englands invandringspolitik är ju som sagt mer restriktiv
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in