2016-10-20, 05:06
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Fy helvete vilken tråkig tillställning detta var. Skulle tro att de flesta som tittade bytte kanal ganska snabbt. Gjorde nog ingen skillnad i opinionen.
Nej, var inte naiv. Den var säkert tråkig för dig, men föreställ dig situationen i Amerika.
2016-10-20, 05:06
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
En relevant kommentar jag såg på fejjan.

Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Sa hon verkligen det?

Hillary sa det men processen är ingen hemlighet. Jag hittade den här artikeln efter en kort sökning på Twitter.

Citat:
To Launch a Nuclear Strike, Clinton or Trump Would Follow These Steps

About five minutes may elapse from the president’s decision until intercontinental ballistic missiles blast out of their silos, and about fifteen minutes until submarine missiles shoot out of their tubes. Once fired, the missiles and their warheads cannot be called back.

http://www.bloomberg.com/politics/graphics/2016-nuclear-weapon-launch/
2016-10-20, 05:07
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Det är smart av honom att vara skeptisk, har du missat dom två senaste dagarna hur den där dokumentären fått flera miljonär om hur demokraterna försökt att påverka röstningen och opinionsbildningen?
Jo, hans lojala base tycker säkert det var jättebra. Men jag vet inte om det attraherar nya väljare.
2016-10-20, 05:08
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Hillary har så mycket att ta upp om Trumps beteende. På ett sätt kan man förstå hon inte gör det oftare - det finns inte tillräckligt med tid för det men hon borde hittat fler tillfällen. Listan är lång på vad hon kan ta upp om Trump. Hillary hittade ett par tillfällen men nog känns det som att en som Trump kom undan. Som tur är vet nästan alla väljare vem han är och vad han står för.

Hans beteende mynnar ut till ingenting när han står emot en sådan genom korrupt kvinna. Hur tänker du? Jag förstår verkligen inte hur ni som resonerar så väljer politik. Ni har en kvinna som står för oändlig korruption och vill starta tredje världskrige och på andra sidan Donald som har sagt lite elaka saker.
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Nja, han sade snarare att han skulle ta ställning till det efter att valet hållits, m.a.o. en väldigt typisk "whiny" Trump-retorik: vinner han så accepterar han resultatet, vinner Clinton så säger han att valet var riggat.

Inte särskilt trovärdigt uttalande.

Missade du det där om att Obama fördömde hur Trump kunde vara så fisförnäm att tro att valet är riggat(helt utan kontext från det han sa om hur msm undviker rapportera information) men att Ryssland och Putin däremot kommer rigga valet?

Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Jo, hans lojala base tycker säkert det var jättebra. Men jag vet inte om det attraherar nya väljare.

Varför då? Är dom korkade eller något?
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImamReinfeldt
Det behövs inte. Trumpen gör misstagen själv på löpande band.

Endast en loser pratar om riggade val. Ett jättemisstag som inte går hem hos väljarna.
Du och haters gemensamt pekar aldrig ut misstagen (klart han må göra) eller policyn ifråga.

Det är sant dock vad Trump säger, varför tilläts hon ens att kandidera och varför var hennes enda konkurrens-Bernie Sanders? The Clinton-machine is why.

Hon var tydlig, hon vill höja skatterna för de rika och absolut inte skära ner, tvärtom.
När Frankrike gjorde samma sak flyttade många välbärgade annanstans.
Senast redigerad av heis 2016-10-20 kl. 05:14.
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Att det tar 4 minuter efter samtalet ifrån Presidenten innan man trycker på knappen för kärnvapnena.

Det är lite udda att säga men jag tror inte på det. Måste vara mindre.

[edit]
delar med mig denna för det är humor som satan
https://www.youtube.com/watch?v=lYOMkmbn0ek

Fick hon temporärt tourettes där eller
2016-10-20, 05:10
Medlem
Nästan så man hoppas på en islamistisk massaker i USA, vilket skulle gynna Trump. Men bara nästan. Annars känns han rätt körd i detta läget, men vem vet? 4 år med Hellary och horny Bill blir verkligen "a disaster", som Trumpeten så ofta tjatat. Inte bara för USA, utan för hela världen. NWO garanterat.
2016-10-20, 05:11
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Det är smart av honom att vara skeptisk, har du missat dom två senaste dagarna hur den där dokumentären fått flera miljonär träffar om hur demokraterna försökt att påverka röstningen och opinionsbildningen?

Har du också missat?

Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Du må tycka det är smart av Trump men det finns faktiskt flera analytiker som säger att han skadar bara sig själv genom att säga så. Väljare som tänkt rösta på Trump kanske inte röstar bara för de tycker det är olönt.

Citat:
But the more significant damage is that which Trump is doing to himself.

In short, if your vote doesn’t matter because the system is rigged against you, why bother turning out?

http://www.dailykos.com/story/2016/10/17/1583616/-Fearing-suppressing-their-own-vote-Republicans-suddenly-deny-vote-rigging
2016-10-20, 05:13
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Varför då? Är dom korkade eller något?
För att många av hans väljare tycker att valet är riggat. Men när han vann primärvalet så var det tydligen inte riggat. Eller om han vinner presidentvalet.
2016-10-20, 05:13
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Hillary sa det men processen är ingen hemlighet. Jag hittade den här artikeln efter en kort sökning på Twitter.

Se där. Konstigt att det är offentlig information hur som helst.
2016-10-20, 05:14
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Du må tycka det är smart av Trump men det finns faktiskt flera analytiker som säger att han skadar bara sig själv genom att säga så. Väljare som tänkt rösta på Trump kanske inte röstar bara för de tycker det är olönt.
Joo, politisk orutin som sagt. Han har en tendens att prata innan han tänker.

Och många gillar ju hans burdusa stil, medan andra stöts bort av den.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in