Citat:
Ursprungligen postat av
victoryz
Alla sidor har pack och oskyldiga från båda läger hamnar i kläm. Det är förkastligt, egentligen. Att dock först sitta och grina om att oskyldiga blir påhoppade och sen komma med "amen, ni har ju gjort det först" och rättfärdiga sin egna grupps likadana beteende är sån dagisnivå att man blir mörkrädd.
Å andra sidan gillar jag, som enbart observerar utifrån, att scenen blivit lite smutsigare på senaste. Grusgropsslagsmål en gång om året med inhyrda MMA-killar utan fotbollsintresse (läs GBG) är inte fotbollshuliganism i mina ögon, det är en helt annan sport. Jag förstår charmen med det också, men för mig ska det vara fula påhopp, krogslagsmål, bengaltennis och stormade fotbollsplaner. I den kategorin måste jag säga att Bajen och Djurgården steppat upp på senaste. En stark rivalitet och ett hat som späds på från match till match. Ultrasgrupperna gör ett bra jobb i Stockholm med just detta när skillnaderna mellan kat C och B suddas ut. Övriga Sverige ligger så långt efter.
Jag ändrar väl mig den dag jag själv blir oprovocerat påhoppad av någon fett äkta difender, men tills dess kan jag inte låta bli att njuta lite.
Håller med dig.
Det är något jävligt trött och själsligt dött med gbg/wisemen. Säger inte att de är skickliga fighters eller whatever. Men att åka på kampsportstävlingar tillsammans i Polen och bara allmänt se ut som ett gäng ryssar tycker jag är tråkigt. Hur många tyckte det var kul att Ryssarna spöade engelsmännen i Frankrike?
Tycker det är bra som det är nu. Mycket fight i Stockholm, så kan WM åka runt i Europa för att slåss med andra legoknektar.