2016-10-19, 17:52
Medlem
Någon som har koll på när Östberg Björgen Weng Astrid Falla doping testades senast och hur många tester dom gjort under sommar perioden..Johaug vet vi att de var lång paus på 126 dagar under den perioden hur är de med dom andra är ju rätt intressant?
Citera
2016-10-19, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Precis vad är två månader för Jävla avstängning, man kan inte kalla det avstängning. hon erbjöds till och med att följa med på landslagslägret och Norge har försvarat henne hel tiden istället för att ta avstånd ifrån henne. Det är skandal.

Om Norge hade haft moral hade dom stängt av henne minst fyra år och tagit avstånd från all doping. Men anledningen till att dom inte gör det är för att doping är tradition inom norsk skidåkning och då skulle man vara tvungen att lägga ner all skidverksamhet och det vill dom såklart inte göra.

Norge,Finland,och Ryssland kan tävla för sig själva i fortsättningen och det bord media lobba hårdare för.

Det är en preliminär avstängning i väntan på det slutgiltiga beslutet. Det man skulle ha gjort är att stänga av henne direkt på obestämd tid tills det slutgiltiga beslutet i ärendet tagits.
Citera
2016-10-19, 18:11
Medlem
vad tror ni om johaugs chans att kräva läkaren på skadestånd? Borde inte han börja prata ifa de försöker sänka honom ekonomiskt?
Citera
2016-10-19, 18:22
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maddogboy
vad tror ni om johaugs chans att kräva läkaren på skadestånd? Borde inte han börja prata ifa de försöker sänka honom ekonomiskt?

Fast det är väl enda chansen för henne att gå fri. Möjligen om hon blir dömd och känner att hon inte har något att förlora.
Citera
2016-10-19, 18:25
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Det är en preliminär avstängning i väntan på det slutgiltiga beslutet. Det man skulle ha gjort är att stänga av henne direkt på obestämd tid tills det slutgiltiga beslutet i ärendet tagits.

Precis istället försvarar Norge dopingen som pågår men till sist gav man en en ynka varning i två minimala månader
Citera
2016-10-19, 18:29
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Precis istället försvarar Norge dopingen som pågår men till sist gav man en en ynka varning i två minimala månader

Fast det verkar vara standard i Norge med två månader i väntan på dom. Det konstiga var väl att hon inte fick det direkt. Vilket var rätt puckat med tanke på att hon missar mer av tävlingssäsong nu.
Citera
2016-10-19, 18:37
Bannlyst
Förstår att Sundby funderar på att lägga av "Va skjer da! Ska ni testa mig for doping?" Han hade varit i mellanskiktet runt 30 man i loppen skulle jag tippa om han inte myglade.
Citera
2016-10-19, 18:38
Medlem
nobbenss avatar
Varför i all världen kan inte våra sportjournalister tala klarspråk för? Varför är det ingen av dem som säger det i alla fall jag genast kom att tänka på: "Aha hon har byggt sin kropp på anabola steroider och utifall det skulle uppdagas i ett test så har hon ordnat såriga läppar (varför ståta med dessa på film!?!) som hon så där lagom beskedligt skulle kunna skylla på (en "oskyldig" läppkräm)?! Planerat i minsta detalj är min teori!
Citera
2016-10-19, 18:48
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Varför i all världen kan inte våra sportjournalister tala klarspråk för? Varför är det ingen av dem som säger det i alla fall jag genast kom att tänka på: "Aha hon har byggt sin kropp på anabola steroider och utifall det skulle uppdagas i ett test så har hon ordnat såriga läppar (varför ståta med dessa på film!?!) som hon så där lagom beskedligt skulle kunna skylla på (en "oskyldig" läppkräm)?! Planerat i minsta detalj är min teori!
Läs Lars Anrell, han pekade ut henne som rådopad redan innan fusket avslöjades, jämförde henne med Johan Myhgel.
Citera
2016-10-19, 19:16
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Läs Lars Anrell, han pekade ut henne som rådopad redan innan fusket avslöjades, jämförde henne med Johan Myhgel.
Ok, tack för tipset. Ska genast googla på det. Hon borde ha tagit något medel för att bli bättre skådis också för sällan eller aldrig har jag sett en sämre bluffgråt - näven i bordet också...ha ha patetiskt värre
Citera
2016-10-19, 19:18
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Ok, tack för tipset. Ska genast googla på det. Hon borde ha tagit något medel för att bli bättre skådis också för sällan eller aldrig har jag sett en sämre bluffgråt - näven i bordet också...ha ha patetiskt värre

Här har du det

http://nwt.se/mera/helg/anrell/2016/10/01/stang-av-alla-norska-skidakare-i

Citat:
Och så är det det här med Therese Johaug.

Hon har verkligen kommit undan billigt. Hela skidvärldens blonda lilla fästmö. Där har leendet stelnat som på en fuskare och en människa som trodde att hon var untouchable på grund av sitt förbunds storhet och sin egen trevlighet.

Frisk som en nötskrika petade hon i sig shot efter shot av astmamedicin och sa att hon trodde det var jätteok. Eller kanske mera som östtyskarna brukade säga:

–Ja, men alla andra gör ju det...

Ja, kära Therese – alla andra n o r r m ä n gör det, kanske, men medicin till friska människor är alltid fusk och alla andra gör det i n t e.

Sanningen är ju den att man nästan visuellt kunde se att Therese inte tävlade på samma villkor som de andra. Hon åkte med en frekvens som enbart påminde om de där kinesiska långdistansarna i friidrott häromåret som var helt överlägsna – innan de åkte fast. Eller Johann Mühlegg.

Men alla älskade ju Johaug. Såååå viktig för sporten. Såååå charmig.

Ja, pyttsan. En kallhamrad fuskare. Say no more.

–Det börjar lukta riktigt illa, sa en svensk ledare i veckan.

Jag skulle säga att det är värre än så. Det stinker, snarare. Norsk skidåkning stinker som laboratoriet hos Mühlegg eller i de ryska statslaboratorierna som OS-rörelsen stängde ute från Rio de Janeiro.
Citera
2016-10-19, 19:34
Medlem
geir44s avatar
Citat:

Det är tala om suspension i väntan på domen. Om det bli minder enn 12 mnd avstengning går nok WADA til CAS i Lausanne.

Men bara så det är klart: Norge är bättre enn Sverige fordi vi har månge fler som satsar på skidor. Ni har ju ishockey och andra ställen som tar talenterna. Dessutom har vi mycket mera pengar och talentprogram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in