Citat:
Ursprungligen postat av
Aktieklipparn
Får man fråga farför du inte vill ha ett kreditkort när det är mera lönsamt?
Med tanke på att du letar betalkort med lite ränta så verkar du ju iaf tänka lite ekonomiskt
Själv börjar jag närma mig att bli skuldfri på huset (har buffert som motsvarar lånen)
och jag jobbar på att bli helt skuldfri. Skulle även vilja säga upp kreditkortet
pga känslans skull att man inte längre är bankens hora, utan en FRI man
MEN, jag har tidigare köpt byggvaror mm till räntefria avbetalningar (Effektiv ränta: 0)
Och inköp med mitt Statoil Mastercard så är det ju mer ekonomiskt pga värdecheckarna
Jag frågar egentligen för två personer, ingen av oss har några skulder eller av kredit.
Jag har ett kort på sparbanken för mina behov, ett betalkort, använder för att tanka och där de inte tar kontanter samt internetköp ( hade bensinkort för många år sen när man fick rabatt, sen togs rabatten bort och då slutade jag med bensinkort, numera verkar rabatt återinförd)
Om kontokort kräver inkomst (förmögenhet och fastigheter tas inte med?) Lär jag inte få nåt.
Andra personen har handelsbanken och dess numera nedlagda frikort. Denne har inkomst så kan få kreditkort.
Denne behöver ersätta handelsbankens kort för att kunna ta ut i bankomater, och betala med när de inte tar kontanter.
Båda har vi pengar på diverse nishbanker.