2016-10-19, 15:25
Bannlyst
Som tjej kan man sälja nakenbilder, trosor etc. Visst de krävs lite tid men de är enkla pengar.
Citera
2016-10-19, 15:26
Medlem
Cameltotems avatar
Många verkar inte veta vad passiva inkomster är.

Hyra ut lägenhet i andrahand men lägg på några tusenlappar extra.

Bra om du är utomlands eller har tjejen att bo hos.

(Det här funkar givetvis bara om läget är bra)
Citera
2016-10-19, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Många verkar inte veta vad passiva inkomster är.

Hyra ut lägenhet i andrahand men lägg på några tusenlappar extra.

Bra om du är utomlands eller har tjejen att bo hos.

(Det här funkar givetvis bara om läget är bra)

Exakt, skriva en bok, musik, blogga, vlogga på youtube osv är ju för fasiken heltidsjobb en lång tid och vem säger att det ska ge inkomst långsiktigt.

Köp en båt, lägenhet, husvagn eller liknande och hyr ut, är knappast "passiva inkomster" det heller om man tror att det inte skulle innebära visst pappersjobb och engagemang, men viss tid för att peta navelludd ger det om man håller sig till liten skala.
Citera
2016-10-19, 15:41
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Exakt, skriva en bok, musik, blogga, vlogga på youtube osv är ju för fasiken heltidsjobb en lång tid och vem säger att det ska ge inkomst långsiktigt.

Köp en båt, lägenhet, husvagn eller liknande och hyr ut, är knappast "passiva inkomster" det heller om man tror att det inte skulle innebära visst pappersjobb och engagemang, men viss tid för att peta navelludd ger det om man håller sig till liten skala.

Det är ju ändå på gränsen, hyr jag ut min lägenhet så behöver jag inte göra något annat än skriva på ett kontrakt och pengarna rullar in om allt går som det ska, dvs ingen pundare som har satt eld på lägenheten.
Citera
2016-10-19, 15:44
Medlem
Cents4s avatar
Konstigt att ingen har nämnt detta men passiv inkomst på internet är mestadels via spel. WoW, Runescape eller Guild Wars, det finns flertalet spel där du kan tjäna på detta. Allt sker via en bot som du sätter upp. Den såkallade "boten" kör spelet åt dig som en vanlig människa hade gjort och tjänar ingame currrency åt dig, oftast "gold" som det kallas.

Dessa "golds" säljer du sedan för Bitcoin, Paypal, Neteller t eller vad det nu är, utan att ha ens spelat spelet. Förr i tiden kunde du tjäna seriösa pengar på detta, men än idag kan det ge bra med profit om man har den rätta uppsättningen.

Youtube, Twitch eller övrig streamingplattform är långt ifrån passivt. Det krävs en jävla massa jobb för att tjäna några ynka dollar på dessa hemsidor, om du nu inte är Pewdiepie eller övrig känd youtubare.
Citera
2016-10-19, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Det är ju ändå på gränsen, hyr jag ut min lägenhet så behöver jag inte göra något annat än skriva på ett kontrakt och pengarna rullar in om allt går som det ska, dvs ingen pundare som har satt eld på lägenheten.

Ja att hyra ut sin lägenhet är nog det lättaste sättet att slippa jobba om man säger som så. Kan ju i värsta fall leda till bekymmer också men det är ytterligheter som man får ta med i riskberäkningen. Vet dem som hyrt ut villor och fått hyresgäster som halvt förstört husen. Det gäller att ha försäkringar, papper, kontrakt osv. i sin ordning. Spelar ju även viss roll om man gör det hela svart eller om man tar steget fullt ut och blir fastighetsägare med allt vad det innebär.
Citera
2016-10-19, 15:58
Medlem
McLaughlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagcats
Streama på twitch
twitter
facebook
youtube
skapa hemsidor
bitcoin

Är väl heltidsjobb att sitta och koda hemsidor!?
Citera
2016-10-19, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McLaughlin
Är väl heltidsjobb att sitta och koda hemsidor!?

Skriv en riktigt stor hitsång (i klass med stairway to heaven eller annat odödligt) Och lev av royalties resten av livet.
Citera
2016-10-19, 16:36
Medlem
elbilslobbyns avatar
Sedelpress, alltså falskmynteri. Federal Reserve i USA har ägnat sig åt detta så länge jag kan minnas.
Citera
2016-10-19, 16:38
Medlem
Byxfuckers avatar
Apan, är det du?

YT-videor tror jag knappast är något som är värt att lägga tid på om man inte tänkt bli "skitstor", så att säga.
Citera
2016-10-19, 16:47
Medlem
Patentera något och lev på royalties.
Citera
2016-10-19, 16:50
Medlem
Se till att bli medborgare någonstans där det finns medborgarlön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in