2016-10-18, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frolmlanst
Nej, för helvete, din pajas. Du har ju inte förstått någonting. Inte sådana småsaker. Mer att en person är ute efter att få sålt en ovanlig vara i dyrare prisklass eller ett bolag. Då gäller det bara att känna någon som vill ha den typen av varor och det brukar man kunna hitta i sitt kontaktnät. Exempelvis har jag hjälpt en del personer som ärvt entreprenadmaskiner att förmedla dessa affärer, jag har förmedlat en del kommersiella fastigheter och lite annat smått och gott. Jag drar in en halv till en miljon om året i min lilla hobbyfirma bara på att känna rätt människor, därutöver har jag min ordinarie lön. Så visst fan är det lönsamt, fast inte alls på din simpla nivå.

Och tro mig, alla känner någon som är av denna kaliber, sedan har man alltid vänners vänner och lite annat att spinna på. Sedan kan man såklart hänvisa kunder till vänners bolag, exempelvis har jag en kompis med tryckeri och om jag hänvisar någon dit får jag del av hans vinst. Men det är mest om jag i röran springer på någon som frågar mig om jag känner till ett bra tryckeri, att försöka sälja in det mer aktivt vore inte lönsamt för fem öre.

Ja precis. läste ditt svar efter jag gjort mitt
Citera
2016-10-19, 00:38
Medlem
baraettnamns avatar
Sälja röva
Citera
2016-10-19, 03:31
Medlem
RyanBroslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraettnamn
Sälja röva

och.. där kom den
Citera
2016-10-19, 05:22
Medlem
Kan du inte avdela någon del av gården du ska köpa och ha lite öststats luder boendes där?

Om du låter dom jobba under bra villkor och är hygglig kan dom göra sina kunder glada vilket borde göra alla nöjda och att samtliga kniper igen.

Sen även om du sköter kontakterna kan du väl försöka friskriva dig så du i alla fall har något papper att försöka hänvisa till där det står att dom bara är hyresgäster.

Säg att du tar 500:- av tjejen för husrum och kontaktförmedling och hon får behålla 700:-.

2 knull/dygn och 4 tjejer = 120.000:-/månad.

Drägliga arbetsförhållanden och kunden blir nöjd med priset. Ingen har något att klaga på.

Det vore ju ganska coolt också att ha varit hallick alternativt bordellägare. Bra sätt också att knyta kontakter med intressanta människor för framtida affärer.
Citera
2016-10-19, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baraettnamn
Sälja röva

Man kan göra passivt motstånd då och få passiva pengar därigenom
Citera
2016-10-19, 10:23
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnan.och.Moroten
Automatisk telefonsexlinje en dator tolkar vad som sägs och spelar upp lämpligt inspelat snack för att spara pengar spela in ljuden själv 🐙

Lär ju bli jävligt hett med Microsoft Sam som kåtar upp i andra änden
Citera
2016-10-19, 10:33
Medlem
Qusimotos avatar
sälja droger
Citera
2016-10-19, 11:41
Medlem
Aktieklipparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Husvagn - har du anmält vagnen till Transportstyrelsen så den var godkänd för uthyrning?
Skatt och besiktning är inte några stora kostnader på en vagn, försäkring kan säkert dra iväg då den skall användas till uthyrning.
Vad var det för storlek och värde på de vagnar du hyrt ut?

Nej, Faktiskt inte!
Har försökt välja mina hyrestagare, och ibland ställt ut vagnen för att minimera
risktagandet. Några gånger har den stått utanför någons hus i 6-8v pga ombygnad.

Har varit med om att jag fick tillbaka EN vagn i väldigt dåligt skick (av en företagare)
frågade då om jag skulle be Kabes återförsäljare att fakturera företagaren eller om
vi skulle försöka komma överens. Pratade även om att lämna in vagnen till en
saneringsfirma. Slutade med att vi kom överens ekonomiskt och att jag själv
tvättade/städade/småfixade vagnen och sedan sålde den. Gick iaf 13.000 i vinst
på billigaste vagnen jag haft (inköpt för 22.000) Bara EN uthyrning!

Detta kunde jag undvikit eftersom jag hyrde ut som arbetsvagn under vinterhalvåret

Värde mellan 30.000 - 50.000 (med undantag på ovansrående berättelse)
Längd 520 - 560 har funkat bäst, å ännu lättare om det finns våningssäng eller överslaf

Obs: kanske inte helt passivt! för gammal för såna här "investeringar" nu
Senast redigerad av Aktieklipparn 2016-10-19 kl. 12:05.
Citera
2016-10-19, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alltiallo123
Hej jag tänker ständigt på pengar. Och passiv inkomst är alltid trevligt. Jag gör en snabb lista på de jag kommer på direkt så får ni fylla på listan!

En passiv inkomst är när du gör ett jobb en gång och får betalt många gånger. Tex

Reklam på hemsida
Aktier/värdepapper
På banken (Väldigt lågt/obefintligt)
Skriva bok
Göra musik
Göra en app
Drop shipping
Blogg
Bitcoin
Youtube

Osvosvosv. Jag menar inte dessa vanliga sakerna som alla känner till. Mer om ni kommer på något annorlunda/roligt. Bara bomba med ideér !

Inget av ovan förutom det fetmarkerade verkar ju vara en speciellt passiv inkomstkälla. Verkar ju oerhört arbetsamt att t e x lägga ned tid på att skriva en bok och sedan få den utgiven, inte verkar det ge mycket pengar heller. Man lär ju tjäna mer och jobba mindre genom att stå i en korvkiosk.
Citera
2016-10-19, 13:40
Medlem
lagcatss avatar
Streama på twitch
twitter
facebook
youtube
skapa hemsidor
bitcoin
Citera
2016-10-19, 13:53
Medlem
Lichkings avatar
Är du tjej så streama på twitch är väl en guldgruva just nu.
Citera
2016-10-19, 15:24
Medlem
Tiwazs avatar
Ingen verkar förstå vad passiv inkomst innebär.
Att sitta och streama på nätet är inte passivt, du jobbar.
Att köpa och hyra ut grejer är ett ett arbete. Saker ska ordnas, grejerna ska underhållas etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in