Citat:
Ursprungligen postat av
Pangon90
Vilket fullkomligt värdelöst förslag.
"Jaaadu Pelle, jag kan ju ge dig numret till min kompis Niklas som är snickare, men då vill jag fan ha en hundring för besväret"

Nej, för helvete, din pajas. Du har ju inte förstått någonting. Inte sådana småsaker. Mer att en person är ute efter att få sålt en ovanlig vara i dyrare prisklass eller ett bolag. Då gäller det bara att känna någon som vill ha den typen av varor och det brukar man kunna hitta i sitt kontaktnät. Exempelvis har jag hjälpt en del personer som ärvt entreprenadmaskiner att förmedla dessa affärer, jag har förmedlat en del kommersiella fastigheter och lite annat smått och gott. Jag drar in en halv till en miljon om året i min lilla hobbyfirma bara på att känna rätt människor, därutöver har jag min ordinarie lön. Så visst fan är det lönsamt, fast inte alls på din simpla nivå.
Och tro mig, alla känner någon som är av denna kaliber, sedan har man alltid vänners vänner och lite annat att spinna på. Sedan kan man såklart hänvisa kunder till vänners bolag, exempelvis har jag en kompis med tryckeri och om jag hänvisar någon dit får jag del av hans vinst. Men det är mest om jag i röran springer på någon som frågar mig om jag känner till ett bra tryckeri, att försöka sälja in det mer aktivt vore inte lönsamt för fem öre.