2016-10-18, 18:34
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargen74
jag bemöter saklig argument inte nonens om muslimer

Vad med om du själv började presentera sakliga argument.
Citera
2016-10-18, 18:36
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Nu frågar jag dig! Står det så tydligt då?
Vem har sagt det här till dig? Det är inte alls på det sättet..Det är en komplicerad diskussion som just nu pågår om vad som egentligen menas med "hijab"..

Ack ja; det är komplicerat i islams metafysik.

När börjar du ta itu med den?
Citera
2016-10-18, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Jadå, Hur så? kan ju tipsa dig om en bok ju just om den saken.

https://secretofquran.wordpress.com/meninggalkan-islam/ = indonesiska

Just besvarar många frågor, som man ska tänka på när man vill lämna islam.
Visst men det är ingen som hindrat någon från att lämna Islam.. Gör det! Jag förstår inte varför det finns ett behov av att få en bekräftelse genom att publicera en bok.. Lämna Islam, fort!
Jag är ingen gymnasietjej som påverkas av fega författare.. Jag debatterar mot hårda extremister som hotar mig ibland.. Om dina mediala kanaler skulle våga hålla en debatt om kvinnors situation i 3 timmar genom att låta riktiga muslimer debattera, så tror jag dig!!
Citera
2016-10-18, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vad med om du själv började presentera sakliga argument.

okej islam är en mild och ingen tvingade relgion
Citera
2016-10-18, 19:06
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Visst men det är ingen som hindrat någon från att lämna Islam.. Gör det! Jag förstår inte varför det finns ett behov av att få en bekräftelse genom att publicera en bok.. Lämna Islam, fort!
Jag är ingen gymnasietjej som påverkas av fega författare.. Jag debatterar mot hårda extremister som hotar mig ibland.. Om dina mediala kanaler skulle våga hålla en debatt om kvinnors situation i 3 timmar genom att låta riktiga muslimer debattera, så tror jag dig!!
Du skriver :Jag förstår inte varför det finns ett behov av att få en bekräftelse genom att publicera en bok Varför skriver man en bok ? För upplysa saker, som i detta fall, då även svårigheter som man kan uppstå. Man kan bli "bannad" från sin familj, även hotad till döden, man kan bli fängslad och torterad m.m. Så nog finns det saker "hindrar" en.

Vad är en riktig muslim ?
Citera
2016-10-18, 19:13
Medlem
Fenixnewborns avatar
Citat:
Oroa dig tids nog så kommer ni skämmas över konspirationerna ni släppt lös om muslimerna. Denna tendens till kategoriseringar och demoniseringar är ni välkända för i historien. Trams om våldtäkterna som ni viskat i öronen på era kvinnor och att det finns potentiella muslimska våldtäktsmän som jagar henne.. Det enda problemet är hur ni får ihop konspirationen när ni ska förklara hur muslimer vägrar hälsa genom att skaka hand med era kvinnor. Skrattretande smörja som förr eller senare leder till att ni avslöjar er själva.
Kränkthetens körsolist har talat
Citera
2016-10-19, 05:38
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
okej islam är en mild och ingen tvingade relgion

Ja; om man gör vad man blir tillsagt att göra.
Citera
2016-10-19, 06:06
Medlem
Bogomils avatar
Vad med att fokusera på det RIKTIGA problemet i islam: Koranens våldtäkts-sanktionering.
Citera
2016-10-19, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Ja; om man gör vad man blir tillsagt att göra.
man väljer väl vad man vill leva efter
Citera
2016-10-19, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Du skriver :Jag förstår inte varför det finns ett behov av att få en bekräftelse genom att publicera en bok Varför skriver man en bok ? För upplysa saker, som i detta fall, då även svårigheter som man kan uppstå. Man kan bli "bannad" från sin familj, även hotad till döden, man kan bli fängslad och torterad m.m. Så nog finns det saker "hindrar" en.

Vad är en riktig muslim ?
Nja, idealet är att upplysa medan vi vet att alla inte lever i enlighet med sina ideal. Det kan likväl motiveras med att sådana böcker "säljer" bra med tanke på att varje kritik kategoriseras som extremism. Det uppstår alltså ett bra tillfälle för att marknadsföra sina idéer i en sådan atmosfär. Det leder också till en vinklad beskrivning av den muslimska kvinnan eftersom hon hela tiden måste bekräfta denna felaktiga bild innan hon tillåts förhandla. Hon utsätts för det multipla förtrycket. Dels för att hon tvingas inleda sina förhandlingar genom att acceptera vissa försomar utifrån och att hon under förhandlingens gång aldrig hinner uttala sig om det hon verkligen känner.
Det är så politiken gör med människorna och där ser du också "mediokratin" som används som ett verktyg för förtryck. Den tvingar vissa att säga saker, saker hon inte tror på men som underlättar förhandlingen. Jag har sett iranska och muslimska kvinnor här på FB och i Sverige göra detta. När man diskuterar något privat med dem så verkar "hon" vara medveten om att hon ljuger men oftast får man förklaringen att man ljuger för att få ett utrymme i förhandlingen.
Men hur långt kommer man i förhandlingarna?

En muslim är någon med en Islamisk syn på livet. En muslim är inte någon som gör en egen religion för att vissa saker inom Islam inte går att anpassa till den västerländska livsstilen. En muslim är sig själv och ingen annan. En muslim ser inte på den materiella världen som en plats för besparningar. En muslim tror på akhira (efter döden) och investerar där. Om alla accepterade människans plats och hennes patetiska försök att hela tiden med olika medel "hävda" sin överlägsenhet så hade du sätt ingen hade förtryckt någon annan vare sig man eller kvinna. Så låt många skriva böcker för denna donya och tillfredsställa egot och på ytan "värna" om rättigheterna. Den som är troende muslim luras inte av sin "nafs". Den som har kontrollen över den han/hon förtrycker aldrig.
Senast redigerad av IR5 2016-10-19 kl. 13:05.
Citera
2016-10-19, 13:00
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
man väljer väl vad man vill leva efter

Japp.

Som ett privat, ofta subjekt, FRITT val. Alltså motsatsen av vad koranens teo-fascism förespråker.
Citera
2016-10-19, 13:02
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Nja, idealet är att upplysa

Och när börjar du att "upplysa" om islams metafysik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in