2016-10-19, 09:03
Medlem
CatTheHunters avatar
Kan det ha blivit bråk för att de andra medfångarna ville ha reda på mer om vad som hände den där sommardagen 2015 och kanske de undrat som alla vi som varit ute här i tråden. Mördare eller inte och inte ett skit bättre, vet inte hur mycket det ska skrävlas om sina bedrifter.
Nåt måste ju ha gjort att det blivit så här, men som "vanligt" har NB ingen aning om nånting märkligt nog.

Kanske språket som gjort det. Som sagt, NÅT har ju hänt eftersom det blivit så här.
2016-10-19, 09:29
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenH
Enligt FUP:
EDIT: ett par dagar senare är AB ännu tydligare (21/6, FUP s.1113):

Mmm var det då han sa också att ni inte skulle säga eller att ni skulle säga att han var
hemma innan klockan arton?
Nej så sa han alltså rakt ut till mig då man kom på måndagen för att hämta oss på förhör, det
var på kvällen jag minns inte exakt vad klockan var, jag har nog berättat om att det var två
personer som hade kommit i en Saab bil, och jag kommer inte ihåg exakt vad dom sa men
dom frågade oss om dom kunde komma in i huset eller i köket och han satt där du sitter och
han satt där advokaten sitter nu och alltså och han sa så här att om jag får frågan var han var
nånstans då skulle jag säga att han var hemma klockan sex, och då alltså tänkte jag på så här
ja han kanske hade varit hemma klockan arton för att han säger till mig att så, att jag skulle
säga på det här sättet, och nu när jag, alltså i efterhand när jag tänker i efterhand så kommer
jag på att han inte var hemma klockan sex
För så som du berättar idag här nu, så är det helt uppenbart att han inte var hemmaklockan sex
Nej han var inte hemma

Nä det har båda familjemedlemmarna ju fått bli varse om, har för mig uttrycket NB sa att de inte skulle vara dumma och säga vissa saker innan de åkte in till förhöret. Varför skulle NB gå omkring och säga såna saker om han vore "oskyldig"? Irina och Aivaras var nog rädda för konsekvenser från NB:s sida om han skulle släppas fri i brist på bevisning och trodde väl knappast inte att någon av dom själva skulle komma att bli utpekade för ett brott som NB begått. Precis som du återger i ditt inlägg, så bekräftar ju Aivaras att NB inte var hemma!
2016-10-19, 12:00
Medlem
sisotalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenH
För så som du berättar idag här nu, så är det helt uppenbart att han inte var hemmaklockan sex
Nej han var inte hemma

Här går diskussionen riktigt bra. Nerius var således inte hemma 18.00. Irina vittnar att han var hemma med säkerhet 18.45. 19.00 de rökte utanför vilket Gustav såg och sedan finns det Skype med mamman och kameran i mat affären. Var Nerius var 18.00 får vi veta när han intervjuas i Lettland. Men varför polisen frågar Aivaris om Nerius var hemma senare 19.00?
2016-10-19, 12:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Här går diskussionen riktigt bra. Nerius var således inte hemma 18.00. Irina vittnar att han var hemma med säkerhet 18.45. 19.00 de rökte utanför vilket Gustav såg och sedan finns det Skype med mamman och kameran i mat affären. Var Nerius var 18.00 får vi veta när han intervjuas i Lettland. Men varför polisen frågar Aivaris om Nerius var hemma senare 19.00?

Att Du ska ha så svårt för att inse FAKTA....för att försvara mördaren NB:

Här har du mer fakta vad NB gjorde under tiden han mördade Lisa.
Flera vittnen har sett honom.
Sen har vi en hel mängd DNA.
Det var inte många förutom NB som kände till Byssjan.

TIDERNA
18.22 Lisa Holm skickar sms till sin pappa
18:25 Pizzavittnet ser på sin högra sida en man, X, vara på väg ut ur ladan; denne befinner sig c:a 45 m från mopedplatsen - Det antas ta pizzavittnet 5 min + 1 min 30 sek att hämta och betala sina förbeställda pizzor
18.26 "Fickringning" från Lisa till hennes far som hör henne säga "Det är klart".
18.27 - 18.30 - Anfalls Lisa och Tappar örhänge och handske in till Ladan.
18.35 Blir Lisa indragen in i ladan och mot slaktrummet.
18:36 Pizzavittnet passerar ladan men ser varken människor eller bilar. Vid Cafe.
18.39 Lisas telefon är fortfarande påslagen.
18:48 GJ passerar ladan och ser bil samt övergiven moped
18.52 Gustav Jönsson åker förbi. Ser moped på parkering och ljus bil vid dörr.
En ljus hantverkarbil Skåp/pickup.
18.54 Nerijus Åker bort från ladan Till Martorp
18.56 Henrik Jönsson passerar ladan. Den grå bilen är då borta
18.59 Lisas telefon är inte längre påslagen
19.00 Vittnena Lars och Malin ser en silvergrå Litauenmärkt bil (Nerijus VW Sharan) köra i hög hastighet på vägen från Blomberg till Martorp. Var ute med hund.
19.05 – 19.10 Malin Björkholm, ser en ljus bil i hög fart. Komma ut ifrån grusväg.
[19.10-19.25 (Under denna tid är det mest troligt att Nerijus gömmer Lisas kropp i byssjan och hennes hjälm och jacka i en rishög.]
19.30 Vittnerna Thomas och Annika ser Nerijus köra på vägen från Martorp mot Blomberg.
[Irina ser att Nerijus kommit hem. Sitter och röker på trappan.]
[Irina ser att Nirijus byxor är vitdammiga nedanför knäna och lägger dem i tvättmaskinen.]
19.35-19.51 Nerijus talar med sin mamma på Skype.
20.00 Nerijus och Irina åker till Källby.
20.07-20.11 Neriijus och Irina köper pizza hos Handlar'n i Källby.
2016-10-19, 14:04
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Lisa Holm-mördaren i isoleringscell efter bråk

http://www.expressen.se/gt/lisa-holm-mordaren-i-isoleringscell-efter-brak/
Men oj! Den "fredlige och väldigt empatiske" Nerijus i isoleringscell pga bråk. Och, som vanligt har han "ingen aning" om vad det handlar om.
2016-10-19, 14:19
Medlem
lagcatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Men oj! Den "fredlige och väldigt empatiske" Nerijus i isoleringscell pga bråk. Och, som vanligt har han "ingen aning" om vad det handlar om.

Är inte alls förvånad. Vad trodde folk skulle hända med honom egentligen?
2016-10-19, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagcats
Är inte alls förvånad. Vad trodde folk skulle hända med honom egentligen?
Det är inte NB som är orsak till bråket (han var bara inne och vände i isoleringen), utan en annan fånge. Flera fångar på a-paviljonen har varit i luven på varandra.
2016-10-19, 15:25
Medlem
lagcatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulvanskagg
Det är inte NB som är orsak till bråket (han var bara inne och vände i isoleringen), utan en annan fånge. Flera fångar på a-paviljonen har varit i luven på varandra.

Inte det jag menade heller. Det han gjort mot en flicka blev nog ganska känt där han sitter så folk är väl förbannade.
2016-10-19, 15:34
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulvanskagg

Ja, han verkar vara helt oskyldig - i detta fall.
Men Nerijus Bilevicius säljer, det är väl därför Expressen försöker vinkla det till att han var inblandad i bråket.
2016-10-19, 17:04
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Men Nerijus Bilevicius säljer, det är väl därför Expressen försöker vinkla det till att han var inblandad i bråket.

Alla inblandade påstår förmodligen att dom är oskyldiga. Nerijus satt ju i isoleringen 2 dagar första gång och sen en gång till efter det. Att ropa ut att han verkar vara helt oskyldig är ju skrattretande.

Du gör vist allt för att få honom att framstå som en ängel och helt oskyldig
2016-10-19, 17:36
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD

Naturligtvis är han oskyldig i dina ögon .
Det blir nog bättre när han kommer hem till fängelset i Litauen ska du se .
Då tar de andra fångarna hand om honom i cellen när vakterna sover .
Jag tror inte att Expressen är ett dugg intresserade av mördaren Nerijus .
De har nog i motsats till dig för länge sen insett att fallet är avslutat .
2016-10-19, 18:05
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
(...)
Jag tror inte att Expressen är ett dugg intresserade av mördaren Nerijus .
...

Då tror du helt fel.

Citat:
Efter vad som framkommit i förhör och utredning framkommer inga uppgifter som tyder på Bilevicius varit inblandad i den våld- och hotsituation som varit på avdelningen.

Ändå gör de en hel artikel om honom. Snacka om att koka soppa på en spik.

http://www.expressen.se/gt/lisa-holm-mordaren-i-isoleringscell-efter-brak/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in