2016-10-15, 15:10
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag är på jakt efter en instrumental låt som spelades i bakgrunden på senaste "Landgång".Tacksam för svar!

Jadu, om du säger vid vilken tid i programmet låten spelas så lär det bli enklare.
Citera
2016-10-15, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananentusiast
https://youtu.be/NxOv0Qxsf-0?t=363

Har letat hur länge som helst, kan verkligen inte få tag på denna låt. Snälla någon?

Kom igen, ingen??
Citera
2016-10-15, 19:44
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Jadu, om du säger vid vilken tid i programmet låten spelas så lär det bli enklare.
I början av programmet.
Citera
2016-10-15, 19:50
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
I början av programmet.

Porcelain av Moby?

Du har hela jävla låtlistan i slutet av programmet på SVT Play.
Citera
2016-10-15, 20:45
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Porcelain av Moby?

Du har hela jävla låtlistan i slutet av programmet på SVT Play.
Tack så henskt mycket, den är så bra!
Citera
2016-10-15, 21:25
Medlem
Jag håller på att bli galen, hörde en låt här om dagen, första gången jag hörde den kanske var ett halvår sedan, men vet inte om den är så gammal.

Enda ledtråden jag har är att den är ganska poppig, och att det är en kvinna som sjunger, ganska så ljust, om man tänker Marlena Ernman fast utländsk

Säkert ingen som har den minsta aning på det futtiga jag hade till ledtråd, men jag gör ett försök iaf.

Ha en trevlig kväll
Citera
2016-10-15, 22:42
Avslutad
Tycker denna låt påminner oerhört mycket om en annan låt, men kan inte komma på vilken. Speciellt efter 1:19-1:33. Låter väldigt likt refrängen från någon annan rocklåt som var populär för, öh, ett tag sedan? Så frustrerande att inte komma på vilken det är!
https://www.youtube.com/watch?v=FJVZM-VUedk
Citera
2016-10-16, 04:41
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dempan1984
Jag håller på att bli galen, hörde en låt här om dagen, första gången jag hörde den kanske var ett halvår sedan, men vet inte om den är så gammal.

Enda ledtråden jag har är att den är ganska poppig, och att det är en kvinna som sjunger, ganska så ljust, om man tänker Marlena Ernman fast utländsk

Säkert ingen som har den minsta aning på det futtiga jag hade till ledtråd, men jag gör ett försök iaf.

Ha en trevlig kväll
Era, Within Temptation, Enigma, Evanescence... Pampig pop/rock med kvinnliga sångerskor iaf.
Citera
2016-10-18, 18:02
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina18
Det heter inte syriska!

Syrisk arabiska då? Oavsett verkar det handla om hobbymusiker, vilket då oftast inte brukar finnas mycket information att tillgå om de inte har en hemsida. Testa att skicka ett mail till de som lagt upp klippen.
Senast redigerad av Black.Lips 2016-10-18 kl. 18:05.
Citera
2016-10-18, 22:28
Medlem
mannenkillens avatar
Letar efter en låt som jag var säker på hette "the park" men kan ej hitta den. Den har lite ljud i sig som gör att det låter som man är i en park. Minns en textrad som är typ "the man who will show you, he is the one". Jag trodde det var regina spektor, feist eller kate nash som gjort den men kan inte hitta den alls. Plz help
Citera
2016-10-19, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina18
Heter inte syrisk. Så mycket vet jag. INGA syrianer här? Kom igen nu s uryoyo!!

Och även er andra som kan svara på dom frågor som jag frågade i mitt första inlägg här i denna tråd. Var lite hjälpsamma nu.

Hur mailar man han som lagt upp musikvideon på youtube? Kan man se nånstans vad han som spelar keyboard heter? Kom igen nu grabbar. Vill ni inte hjälpa en liten sötnos som mig`?

Googlar du hittar du sångarens adress och Facebook och det är dit du får vända dig för att eventuellt få namn på keyboardisten.
Tittar du under Om på YouTube-kontot hittar du en länk till Google+

Sötnos? Det måste du ju bevisa. Fram med bilder.
Citera
2016-10-19, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mannenkillen
Letar efter en låt som jag var säker på hette "the park" men kan ej hitta den. Den har lite ljud i sig som gör att det låter som man är i en park. Minns en textrad som är typ "the man who will show you, he is the one". Jag trodde det var regina spektor, feist eller kate nash som gjort den men kan inte hitta den alls. Plz help

Kanske?

https://www.youtube.com/watch?v=q7Z8IdVwK5Y
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in