2016-09-30, 16:17
Medlem
masterpalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chambre
Vad tycker ni om denna rocken?

http://eu.suitsupply.com/sv/coats/bla-dubbelknappt-rock/J417.html?cgid=Coats&prefn1=size&prefv1=52

För kort och snäv. Ser tunn ut, men omöjligt att avgöra på en bild.
Citera
2016-09-30, 22:52
Medlem
Är på jakt efter en clean (helst klassisk) blå rock, inte en midnattsblå eller en som kan misstas för att vara svart.
Tänker mig något i den här stilen fast jag kanske blir lurad av ljuset ännu en gång.
Jag är alltså ute efter en rock som man ser klart och tydligt att den är blå / möjligtvis lite åt det mörkblå hållet.

Har testat dessa nr1 och nr2 från suitsupply. Passformen är okej men båda är alldeles för nära svart i verkligheten, på deras hemsida visas två helt andra färger tyvärr.

Har ni några tips? Helst runt samma priser som rockarna från SS, smärtgränsen går vid 5000;-

Tack på förhand!
Senast redigerad av d45mt 2016-09-30 kl. 22:55.
Citera
2016-10-01, 13:10
Medlem
Glömde nämna i mitt inlägg ovan att jag tänkt bära rocken under höst, vinter och tidig vår.
Jag har lätt att ta mig till Stockholm och något har fått mig att ställa in siktet på en ullrock.
Citera
2016-10-01, 18:31
Medlem
Jag behöver en överrock. Som fattig student har jag bara 3000 kronor, men det kan bli 5000 om det är värt. Ju tjockare desto bättre.
Citera
2016-10-01, 18:44
Medlem
Jag har köpt nytligen köpt enrock och undrar lite hur passformen ska vara vid armhålan? Försökt att hitta något om det genom att googla och sökte igenom tråden snabbt men hittar inte mycket om just det.

Så, hur högt upp ska armhålan vara sydd? På den jag har nu känns den ganska låg och man är väldigt begränsad i rörligheten när man lyfter upp armarna. Axelpartiet och och sidan av rocken lyfts liksom upp lite. Ska det vara så eller är det för lågt skuret?
Citera
2016-10-03, 18:54
Medlem
Vireks avatar
Överrockar är mitt absoluta favoritplagg att hitta på secondhand. Har hittat både marinblåa, gråa och beiga för priser på max 500 kr. En fördel är att man slipper det nu populära korta modet om man som jag är av längre sort. Några av dem har även varit kashmirblandningar som varit riktigt bra.
Citera
2016-10-07, 12:10
Medlem
DrRockzos avatar
Hej!

Har skaffat en skepparkavaj i 100% ull som jag vill ta hand om på bästa sätt.
Är det klisterroller som gäller för att avlägsna smuts och hår? Kemtvätt till våren när säsongen är slut?
Citera
2016-10-08, 11:26
Medlem
Martin-Daniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrRockzo
Hej!

Har skaffat en skepparkavaj i 100% ull som jag vill ta hand om på bästa sätt.
Är det klisterroller som gäller för att avlägsna smuts och hår? Kemtvätt till våren när säsongen är slut?

Nej köp ingen klisterroller, det kan till och med stjälpa mer än det hjälper. Det du skall köpa är en gammal hederlig klädborste (har själv Kent, tycker att de är riktigt bra). Kemtvätt tycker jag inte att du skall göra förrän det verkligen behövs och det är garanterat inte redan till våren om du inte har spillt majonäs på den. Vädra och borsta med jämna mellanrum istället.
Citera
2016-10-10, 09:04
Medlem
DrRockzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin-Daniel
Nej köp ingen klisterroller, det kan till och med stjälpa mer än det hjälper. Det du skall köpa är en gammal hederlig klädborste (har själv Kent, tycker att de är riktigt bra). Kemtvätt tycker jag inte att du skall göra förrän det verkligen behövs och det är garanterat inte redan till våren om du inte har spillt majonäs på den. Vädra och borsta med jämna mellanrum istället.

Bra då undviker jag klisterrulle och kör på klädborste. Det får bli tvätt endast vid behov som du säger. Blir nog bra
Citera
2016-10-13, 07:40
Medlem
Hej,

Tänkte kolla vad ni tycker om brothers egna ullrock? Hur är kvaliteten på dem samt om de brukar vara varma för en mild vinter?

https://www.brothers.se/shop/jackor/rockar/ry-humphrey-coat-1

Några andra tips för max 4000 kr?
Citera
2016-10-13, 11:01
Medlem
Martin-Daniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MechanicalEngineer
Hej,

Tänkte kolla vad ni tycker om brothers egna ullrock? Hur är kvaliteten på dem samt om de brukar vara varma för en mild vinter?

https://www.brothers.se/shop/jackor/rockar/ry-humphrey-coat-1

Några andra tips för max 4000 kr?

Den här är inte dum för samma pris som brothers:
http://eu.suitsupply.com/sv/coats/marinbla-overrock/J461.html?cgid=Coats
Citera
2016-10-18, 19:32
Medlem
Hej.

Någon som vet cashmere-rockar?
Är cashmere ett bra material?

Vilket annat material är bra på rockar?
Citera