Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-18, 14:17
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Jo tjena mittbena.

Men visst, sure, Trump is winning, no need to vote!

Jag vet inte vilka pollar som mäter Trump rättvist, men det är klart att det är intressant att en poll som har en utmärkande likely voter-modell, och som prickade rätt förra valet, visar något annat än de flesta andra pollar.

När det gäller att extrahera ursprungsdata från det glidande medelvärdet, vad föreslår du själv för metod för att hantera det underbestämda systemet?
Senast redigerad av FranzLisztBlevEj75 2016-10-18 kl. 14:19.
2016-10-18, 14:18
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbaa
Nej den videon är fejk : https://twitter.com/txorres/status/788130226052079616
Jag tror många fler svarta väljare än förväntat kommer lägga sin röst på Trump men propagandan är total.
Har alltid hatat Joey Salads. Skönt att det äntligen finns starka bevis för hans lögner.

Jag tror också att stödet för Trump är betydligt starkare bland svarta än vad MSM vill få det att verka som. Många undersökningar talar för att Trump har ovanligt starkt stöd för en republikan bland svarta. Dock tror jag ändå att en klar majoritet kommer att rösta på Hillary.
2016-10-18, 14:18
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Hur ser du på skrämseleffekten som gör att alla folkliga partier brukar vara grovt underskattade i OU?
Och hur ser analytikerna på detta i USA.

Vet inte om just "skrämseleffekten" är så stor för Trump, tror det största problemet är att uppskatta vilka som i slutändan faktiskt kommer att rösta. Detta skulle kunna slå rejält fel åt både det ena eller andra hållet i detta val.
2016-10-18, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Finns inte en chans att Hillary leder med sådär mycket. Det är ju uppenbara beställningsjobb, vi har ju polls som visar att han ligger lika i princip.

USA är fortfarande inte som i Sverige där man går ut och röstar på en lördag 18 år och medborgare.

I USA måste man registrera sig för att rösta och nästan gå ner på knä för att få dem till stationerna.

Du har rätt i att vi vet inte än hur väljargrupper kommer rösta undersökningarna går efter valresultatet 2012. Det kan bli så att svarta och unga väljare inte dyker upp i samma nummer som under Obama.

Men eftersom de har ett registrera system så vet de ju exakt hur många som kan rösta, istället för någon okänd siffra.
2016-10-18, 14:46
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superlistig
Provokatörerna hade mest troligt inte ens dykt upp på mötet utan hillarys och DNCs hjälp, svarta har väl viktigare saker för sig?

Skulle tro att de flesta där var arbetslösa och går på bidrag eftesrom de var svarta ,eller var studenter, då detta skedde på universitetsområdet.
2016-10-18, 14:47
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihelp
Det handlar om att skapa rubriker om att Trump anhängare är våldsamma rasister. Typ kvinnan som blev skadad under den dagen parerades i media i flera veckor om hur farliga Trump anhängare är. Vilken stad det än är, finns det video är rubrikerna lika stora.

Okej, jag fick snarare bilden av att svarta är våldsamma från den historien.
Men det är klart att Clinotnvänlig media tar upp den skadade kvinnan, medans Trumpvänlig media tar upp våldsamma demonstranter etc. etc.
2016-10-18, 14:51
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Finns inte en chans att Hillary leder med sådär mycket. Det är ju uppenbara beställningsjobb, vi har ju polls som visar att han ligger lika i princip.
Undersökningar gjorda av NBC, CBS, CNN och många andra medier är partiska. Kan tillägga att samtliga av dessa har donerat pengar till Hillarys kampanj.

Media ska man aldrig riktigt lita på, vare sig det är till fördel för Trump eller Hillary. De kan ställa idiotiska frågor som "Om det vore val idag, skulle rösta för Hillary eller emot Trump?", och detta gäller åt båda hållen. Amerikanska undersökningar gjorda av eller på beställning av media har i regel väldigt dålig träffsäkerhet, och det här valet kommer nog att bli ett rekord.
2016-10-18, 14:51
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
If DNC will hire mentally ill homeless people to starts fights at Trump rallies, they will hire women to falsely accuse Trump. #Veritas

https://mobile.twitter.com/SaRallo79/status/788211027435397120

Låter jäkligt troligt faktiskt
2016-10-18, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
USA är fortfarande inte som i Sverige där man går ut och röstar på en lördag 18 år och medborgare.

I USA måste man registrera sig för att rösta och nästan gå ner på knä för att få dem till stationerna.

Du har rätt i att vi vet inte än hur väljargrupper kommer rösta undersökningarna går efter valresultatet 2012. Det kan bli så att svarta och unga väljare inte dyker upp i samma nummer som under Obama.

Men eftersom de har ett registrera system så vet de ju exakt hur många som kan rösta, istället för någon okänd siffra.

Går de efter 2012 så underskattas Trump rejält. Massa svarta som röstade då som knappast kommer rösta nu.
2016-10-18, 15:02
Medlem
BenHornes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Undersökningar gjorda av NBC, CBS, CNN och många andra medier är partiska. Kan tillägga att samtliga av dessa har donerat pengar till Hillarys kampanj.

Media ska man aldrig riktigt lita på, vare sig det är till fördel för Trump eller Hillary. De kan ställa idiotiska frågor som "Om det vore val idag, skulle rösta för Hillary eller emot Trump?", och detta gäller åt båda hållen. Amerikanska undersökningar gjorda av eller på beställning av media har i regel väldigt dålig träffsäkerhet, och det här valet kommer nog att bli ett rekord.

Jag är osäker på om de är så partiska, det är en förbannat svår sak att mäta oavsett. Jag menar, hur når man, säg, 2000 individer som är representativa för det amerikanska folket? Det räcker verkligen inte att ringa längre. Samtidigt blev det ju en stor nyhet i samtliga medier när Trump låg över ett tag. Visst, CNN et al. kan mycket väl tolka data, använda sample etc. som tenderar att visa att Clinton vinner. Min poäng är att det inte behövs för att mätningarna ska vara att anse som rätt oreliabla - även med bästa tänkbara uppsåt.
2016-10-18, 15:20
Medlem
Nate Silver på 538 tar upp samma sak som jag pratat om:

Trump's down 8 points in Colorado. But he's down 7 points nationally! So not a bad idea for him to spend resources there. 2/

Med en 7% nationellt så ska det vara en utklassning av guds nåde men är inte det.

Mitt tips till Trump inför sista debatten skulle vara skippa rigged snacket och attackera Clinton. Förklara bara för Amerikanska folket vad du vill med USA och få ut din politik, och låt Amerikanerna välja den banan de vill ha på valdagen.
2016-10-18, 15:38
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
Jag vet inte vilka pollar som mäter Trump rättvist, men det är klart att det är intressant att en poll som har en utmärkande likely voter-modell, och som prickade rätt förra valet, visar något annat än de flesta andra pollar.

När det gäller att extrahera ursprungsdata från det glidande medelvärdet, vad föreslår du själv för metod för att hantera det underbestämda systemet?
Medelvärdet från alla pollar visar ett helt annat resultat än det du desperat klängar dig fast vid icke-empiriskt. Vad ser du för fel på New York Times medelvärde från alla pollar? Utöver att det inte visar du önskar.
http://www.nytimes.com/interactive/2016/upshot/presidential-polls-forecast.html?_r=0

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in