Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-17, 21:12
Medlem
Madagascars avatar
Jag tror väl liksom många andra att det är helt kört för Trump nu. Och vad jag kan bedöma är inte Wikileaks släpp om Hillary tillräckligt graverande. Det som återstår för Team Trump lär bli en ganska plågsam resa mot implosion.

Eller... jag funderar på den så kallade Bradleyeffekten... jag undrar om den kan vara tillräckligt stor för att Trump på allvar kan hota Clinton.
Senast redigerad av Madagascar 2016-10-17 kl. 21:23.
2016-10-17, 21:15
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Offtopic är det inte, då det handlar om hur Clinton saboterar Donald Trumps kampanjande med betalda 'terrorister' som attackerar hans möten. Bara för att det är Clinton som saboterar så går det fortfarande att diskutera det i denna tråd tycker jag.

Undrar vem som låg bakom bomben på ett utav hans kontor nyligen...

Jag kände spontant att det kändes som en republikansk grej för attention.
2016-10-17, 21:17
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag tror väl liksom många andra att det är helt kört för Trump nu. Och vad jag kan bedöma är inte Wikileaks släpp om Hillary inte tillräckligt graverande. Det som återstår för Team Trump lär bli en ganska plågsam resa mot implosion.

Eller... jag funderar på den så kallade Bradleyeffekten... jag undrar om den kan vara tillräckligt stor för att Trump på allvar kan hota Clinton.

Bradley-effekten.

Mot:
- Ingen Bradley-effekt mot Obama (svart kandidat)
- Folk skäms inte för att visa stöd för Trump
- Går inte att se under polling i ca 50 primärval med Trump jämfört med resultat att aggregate exit polling

För:
- Trumpkampanjens hopp
2016-10-17, 21:19
Medlem
korvbenkes avatar
Mkt rödingar här i tråden nu som försöker mörka och snacka bort detta känner man lukten utav desperation?

Känns som att Trump om han spelar sina kort rätt nu kommer krossa Hillary
2016-10-17, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Jag kände spontant att det kändes som en republikansk grej för attention.

Känner du det fortfarande nu när vi vet att Clinton ligger bakom alla aggressionsattackerna på hans valmöten? Känns lite långsiktigt när han har hur mycket attention som helst, och hon får ingen attention.
2016-10-17, 21:22
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Mkt rödingar här i tråden nu som försöker mörka och snacka bort detta känner man lukten utav desperation?

Känns som att Trump om han spelar sina kort rätt nu kommer krossa Hillary

Jag är mest häpen över hur isolerade från verkligheten och dess bistra innebörd för Trump ni tok-apologeter är. Men har man så dåligt omdöme att man på allvar hoppas på narren Trump i ett val är det naturligt att man inte förstår andra samband inom politik/media.
2016-10-17, 21:27
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Jag är mest häpen över hur isolerade från verkligheten och dess bistra innebörd för Trump ni tok-apologeter är. Men har man så dåligt omdöme att man på allvar hoppas på narren Trump i ett val är det naturligt att man inte förstår andra samband inom politik/media.

Pratar du om dig själv nu gällande Hillary?
2016-10-17, 21:29
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Bradley-effekten.

Mot:
- Går inte att se under polling i ca 50 primärval med Trump jämfört med resultat att aggregate exit polling

För:
- Trumpkampanjens hopp
De kanske har börjat skämmas nu efter bussvideon. Det gör ju t ex talmannen Paul Ryan.

Nej, det var ingen Bradleyeffekt, vad jag minns, under primärvalen. Fast då var det bara partimedlemmar som röstade. Det kan ju vara skillnad nu, när hela folket ska rösta.
2016-10-17, 21:32
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Bradley-effekten.

Mot:

För:
- Trumpkampanjens hopp

HAHA, ingen bradley-effekt mot Obama. Att vara neger är ju det bästa efter skivat bröd enligt vänstermedia. Skulle många känna obehag att erkänna sig vara negerälskare på CNN menar du? Den enda nackdelen med Obama var väl att han inte var kvinna men däremot knullar en kvinna

Folk skäms inte för Trump, men rädslan är fortfarande stor. Det rapporteras om skadegörelse på bilar och annan egendom, om hot och angrepp. Jag ser sådana bilder varje dag. Stort land, visst, och vi vet inte hur utbredd denna rädsla är, men när även nu byggnader börjar sättas i brand är det givetvis att folk reagerar.

Kombinera detta med de låga förtroendesiffrorna för media. Hade du glatt svarat att du är stolt jude om Hitler hade ringt?

Hur stor den faktiska effekten är återstår att se. Kanske kan Soros röstningsmaskiner fixa det. Mycket hänger på det.
2016-10-17, 21:36
Medlem
BertFoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Man behöver inte vara särskilt röd för att avsky bondfångartypen Trump. Många republikaner gör det uppenbarligen, och om dom är röda är det väl av skam i så fall.
2016-10-17, 21:38
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertFox
Man behöver inte vara särskilt röd för att avsky bondfångartypen Trump. Många republikaner gör det uppenbarligen, och om dom är röda är det väl av skam i så fall.

Dessa är livrädda att tappa makt, inflytande och pengar. Mycket står på spel. Så varför säljer du din själ? En Trump-vinst kommer varken ta ifrån dig alfa-kassan eller studielånet.
2016-10-17, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Lite tjatgt med ord som etablissemang, globalism mm som blivit ett modeord hos dom som vill verka pålästa. Ett land utan etablissemang är inte ett land utan en anarki och -Trump är ju lika mycket globalist som dom flesta i etablissemanget, annars hade han knappast varit kvar i byggbranschen och dessutom kunnat fortsätta låna stora summor av Kinesiska banker. Hederliga amerikaner har inget med saken att göra, dom flesta röstar trots allt demokratiskt. För Trump är ju snart hela världen en inbillad motståndare och då är valet lätt för dom flesta, rösta på demokraterna och gemenskapen med världen.

Herregud vilket nonsens. Den enda gemenskap Demokraterna kan erbjuda är fortsatta evighetskrig i u-länder och gränser som ställs på vid gavel och låter allsköns löst folk dra in och förpesta tillvaron för vanliga amerikaner. Globalism innebär inte "gemenskap med världen", om du nu trodde det. Det innebär att låta folkflertalet betala priset för elitens svinerier. Som framgår av de läckta e-postbreven ser Demokraterna väljarna som valboskap och inget annat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in