Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-16, 23:39
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenHorne
Följdfråga: tror du det kommer ske även vid eventuell förlust? Jag menar, om vi jämför med Sanders-rörelsen så fick det ju enorma implikationer för demokraternas framtid. Kanske blir Trump-effekten till och med större om han inte vinner?

Nej jag tror det blir ett bakslag om han inte vinner, han är liksom motorn i hela rörelsen världen över, det är extremt viktigt att han vinner för att det hela ska fullföljas.
2016-10-16, 23:39
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Du blir inte klokare av att läsa om politik via MSM.

Jag vet.

I det här specifika falllet var jag dock intresserad av vad han angav för skäl till att kampanjen vara nära en kollaps. Vilket inte är det samma som att jag är beredd att tro på honom.

Allt är relativt. Av de större svenska tidningarna tycker jag att SvD är den i särklass minst sämsta.
2016-10-16, 23:41
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Jag vet.

I det här specifika falllet var jag dock intresserad av vad han angav för skäl till att kampanjen vara nära en kollaps. Vilket inte är det samma som att jag är beredd att tro på honom.

Allt är relativt. Av de större svenska tidningarna tycker jag att SvD är den i särklass minst sämsta.
Öppna länken i inkognito-fönster så kan du se den.

Hittade en bok från 2010 som heter Trump-style Negotiation, ser intressant ut. Skriven av George H. Ross, en av högsta chefen inom Trump organisation.
"I think I know his mind as well as anybody else. I know what he wants. He gives it to me, and I can take it from there. He does not micromanage. He deals in broad strokes. I love it"
https://books.google.se/books?id=r9VfLO8OlKUC&pg=PT144&lpg=PT144&dq=trump+ theyarae+all+against+me&source=bl&ots=gC5u9LojZS&s ig=sRyOfwfw1T711-J_TIqI8BqDrLI&hl=sv&sa=X&ved=0ahUKEwjB2KnRpeDPAhUC 3iwKHcbhBcYQ6AEIQzAF#v=onepage&q=trump%20theyarae% 20all%20against%20me&f=false

Miss USA 2005 defends Trump: He has always been respectful
https://www.youtube.com/watch?v=JY0s7RxmlBA

Waqar Zahid för 2 timmar sedan
Citat:
Trump supporters are usually intelligent and beautiful, Clinton supporters on the other hand are usually stupid and ugly.
Noted.
Senast redigerad av heis 2016-10-16 kl. 23:55.
2016-10-16, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Imorgon du, håll utkik efter läckta videos på Hillary. :P Jag hoppas Trump är medveten om detta.
videos? var kan man läsa mer om detta?
2016-10-16, 23:45
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsaritsan
videos? var kan man läsa mer om detta?

https://mobile.twitter.com/jamesokeefeiii
2016-10-16, 23:49
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Det spelar ingen roll vad som släpps om henne. Det viktiga är att de stora medierna sprider filmerna, vilket de inte kommer göra.
Media kommer tvingas att rapportera ifall det är gigantiskt. Korruptionen är redan tydlig, men skulle den bli övertydlig så skulle till och med den mest inbitne demokraten uppröras. Republikanerna skulle få psykbryt och dela nyheterna över hela internet i vilket fall, och internet är ganska mycket större än massmedia, så det skulle nå ut.

Fox News är även rätt så stort, och de är inte särskilt negativa till Trump, de har länge varit ganska lagda åt republikanernas sida.
2016-10-16, 23:54
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Media kommer tvingas att rapportera ifall det är gigantiskt. Korruptionen är redan tydlig, men skulle den bli övertydlig så skulle till och med den mest inbitne demokraten uppröras. Republikanerna skulle få psykbryt och dela nyheterna över hela internet i vilket fall, och internet är ganska mycket större än massmedia, så det skulle nå ut.

Fox News är även rätt så stort, och de är inte särskilt negativa till Trump, de har länge varit ganska lagda åt republikanernas sida.

Dessutom så har Breitbart fler läsare än CNN.

Nyheter sprids som en löpeld från Breitbarts läsare.
2016-10-16, 23:58
Medlem
heiss avatar
https://www.youtube.com/watch?v=EO_quS1ktFk
Newt Gingrich OWNS ABC News Martha Raddatz Over Anti-Trump Coverage
2016-10-16, 23:59
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Dessutom så har Breitbart fler läsare än CNN.

Nyheter sprids som en löpeld från Breitbarts läsare.
Hur många nya väljare får Donald från Breitbart?
2016-10-17, 00:00
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Hur många nya väljare får Donald från Breitbart?

Läs mitt inlägg igen.
2016-10-17, 00:01
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Vilken ribba är det??? Trump har ju lämnat oss européer osäkra på om USAs självpåtagna säkerhetsgarantier från 1945 och framåt gäller med honom vid rodret. Han hotar ju destabilisera vår värlsdel för bövelen! Hur fan kan man ens fundera åt det hållet?

Destabilisera? Det är Obama administrationen med Clinton som är orsaken till det kaos som uppstått med Europa, det är Hillary som orsakat flyktingströmmarna, hon beslutade att ta bort trupperna då det skapade en balans i regionen, genom detta skapades IS, Clinton foundation har tagit emot mutor från ledande IS ledare, finns nyligen släppt Wikileaks som bevisar detta.

Hur fan kan man säga Clinton skapar fred? det är den mest stridslystna kvinnan världen har settm att hon tagit emot mutor från korrupta ledare världen över är katastrof för att få igenom beslut som annars inte hade gått igenom och dessutom nu senast hotar Ryssland vilket inte är smart med tanke på USAs svaghet som militärmakt idag.

Putin har kärnvapenmissiler idag som pekar mot USA och förgöra hela USA på kort tid, tycker du inte det är bättre med Trump som ändå vill försöka upprätthålla en fredlig relation och vill försöka samarbeta istället för en gammal tant som gör allt i sin makt för att vara störst och bäst?
Senast redigerad av Prodelin 2016-10-17 kl. 00:04.
2016-10-17, 00:07
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Läs mitt inlägg igen.
Men då behöver Donald inte gråta över msm så mycket i varje tal?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in