2016-10-16, 13:04
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellania
Man och du kanske inte kan - men för de flesta initierade i Tråden går det alldeles utmärkt!

Även om det rör sig om, inte bara om kvalificerade utan sannolikt även korrumperade skojare...
Du är nog ensam i tråden om att inte kunna utläsa en skämtsam ton. Till och med när det tydliggörs å det grövsta med hjälp av "" misslyckas du. Bättre lycka nästa gång!
2016-10-16, 13:33
Moderator
sm910difs avatar
När SD minskar i SIFO är det ren lögn och manipulation, när SD ökar återspeglar det en reell förändring. Korrekt uppfattat?

Hur kommer det sig att lögnaktiga SIFO, mitt i denna anfört samordnade mediakampanj mot SD, väljer att publicera en ökning istället för att ta det kanske enklaste tillfället de då hade kunnat ha att på sitt påstått sedvanliga maner ljuga och manipulera ner siffrorna?
2016-10-16, 13:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
När SD minskar i SIFO är det ren lögn och manipulation, när SD ökar återspeglar det en reell förändring. Korrekt uppfattat?

Hur kommer det sig att lögnaktiga SIFO, mitt i denna anfört samordnade mediakampanj mot SD, väljer att publicera en ökning istället för att ta det kanske enklaste tillfället de då hade kunnat ha att på sitt påstått sedvanliga maner ljuga och manipulera ner siffrorna?

Sifo gör sitt bästa för att redovisa så svaga siffror för SD som möjligt men inte ens de kan förstås vara hur borta sm helst. Att ligga mer än 10 procentenheter fel blir förstås väl magstarkt även för Sifo.
2016-10-16, 14:31
Medlem
Bellanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Du är nog ensam i tråden om att inte kunna utläsa en skämtsam ton. Till och med när det tydliggörs å det grövsta med hjälp av "" misslyckas du. Bättre lycka nästa gång!

Även en kvalificerad lundensare kan skojare av olika kaliber undantagsvis förbrylla med s.k. skämt...
2016-10-16, 14:35
Medlem
2big4yous avatar
SD ökar från 15,6 till 16,8% i dagens Sifo.
http://www.svd.se/sifo-tuffa-vindar-for-kd--ny-psykologisk-situation

Edit: Skåpmat,läste inte de tidigare inläggen.
Senast redigerad av 2big4you 2016-10-16 kl. 14:58.
2016-10-16, 14:47
Medlem
Bellanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif

Är man dokumenterat kvalificerade skojare går det uppenbart mycket utmärkt att ljuga och manipulera - särskilt om moraliska betänkligheter, som möjligen kan uppväga korruptionens välsignelser, inte tycks föreligga...
2016-10-16, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Sifo gör sitt bästa för att redovisa så svaga siffror för SD som möjligt men inte ens de kan förstås vara hur borta sm helst. Att ligga mer än 10 procentenheter fel blir förstås väl magstarkt även för Sifo.

Menar du att SIFO plockade bort 10 procentenheter från SD och gav dessa valfritt till andra partier?
2016-10-16, 14:51
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Menar du att SIFO plockade bort 10 procentenheter från SD och gav dessa valfritt till andra partier?

Du menar att SIFO bara är inkompetenta? Ok.
2016-10-16, 14:54
Medlem
Arthass avatar
Sd växer ofta när det är hetskampanjer så speciellt överraskande är det inte. Varje gång tror media att denna gång.. då jävlar då sänker vi SD. Men nä. Å andra sidan känns det lika tröttsamt som vanligt kommentera Sifos bluffsiffror. SD ligger på ca 20-25 % just nu. Det blir en lång transportsträcka till valrörelsen med fejkade siffror.

För övrigt har jag noterat att Alliansen med KD och M I spetsen nu går i hätska utfall mot SD. Aldrig skall man ens samtala med ett parti som "skämtar om judar" eller vad det senaste är. Dags för Åkesson be M och KD dra åt helvete tills efter valdagen. Varför Cucka sig med att vilja bilda regering med dessa när de pissar på en? Bättre ignorera dem och köra sitt eget race.
2016-10-16, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Du menar att SIFO bara är inkompetenta? Ok.

SIFO kanske är dåliga på att mäta SD.
Jag tror inte att folk på SIFO sitter i dagliga krismöten om hur man ska manipulera SD:s siffror.
SD kan ha 20 procent , kan ha 25 procent .
Jag vet inte och jag skulle bli förvånad om någon annan i tråden kan beräkna SD:s siffror med 100 procents exakthet
2016-10-16, 15:01
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Jag tror inte att folk på SIFO sitter i dagliga krismöten om hur man ska manipulera SD:s siffror.
Jag vet inte och jag skulle bli förvånad om någon annan i tråden kan beräkna SD:s siffror med 100 procents exakthet

Om man ser hur nära många opinionsinstitut står medierna, och om man har följt mediernas agerande i Sverige senaste åren och i USA senaste året (anti-Trump), då tycker jag inte medvetet fuskande är särskilt långsökt. Det vore tvärtom konstigt om moral och heder finns när det är frånvarande över allt annars.

Det finns en anledning att partier gör sina egna opinionsundersökningar. Det skulle inte behövas om de publika var trovärdiga. Pollaganda är på riktigt.
2016-10-16, 15:04
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Nu råkar jag ha jobbat på Sifo tidigare och jag köper inte att de är så inkompetenta att de aldrig lär sig av sina misstag och de har haft fel väldigt länge när det gäller SD.

Ingen kan ha 100% rätt eftersom det alltid finns ett brus, men när det är systematiska fel som alltid går kraftigt åt samma håll går det inte att skylla på brus eller slumpmässiga fel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in