• 2
  • 3
2016-09-24, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgaGubben
Är det så.
Kollar de bort eller?

Är själv van vid att folk ler mot mig hela tiden, är seriöst jobbigt

NÅVÄL. Ditt utseende kanske inte är vad du anser som det bästa, att du får bättre respons på nätet än IRL är märkligt, extremt faktiskt.

Var ligger hon i skalan då? Är det en pudding en 10a? Är det lite som att det vore najs att vinna en mille men händer sällan
Egentligen var det ungefär samma respons på Internet som i verkligheten.
Från andra killar fick jag höra att jag såg bra ut när jag råkade berätta om mina besvär på fyllan i verkligheten och på Internet är det troligen inte tjejer som sagt nåt om mitt utseende.
Tjejer på Internet verkar inte tycka bättre om mig än i verkligheten. Den enda kontakt jag haft med tjejer på Internet är när jag försökt nätdejting och där är jag extremt dålig. Mina meddelanden känns alltid konstiga och jag lyckas bara skriva nåt enstaka så jag har aldrig fått nåt svar.
Jag har aldrig haft mycket kontakt med tjejer i verkligheten och har aldrig fått nåt kommentar alls om utseendet från dem så jag vet inte riktigt vad de tycker. Jag hade flera bekanta förra året och de verkade i alla fall inte tycka illa om mig. Har jag lyckats prata med tjejer när jag festat verkar de i alla fall inte ha nåt emot det men jag kan ju bara prata med dem på samma sätt som med killar och då blir det så klart inget. Hade jag i alla fall kunnat försöka flörta eller så hade jag fått veta mer om utseendet.
Citera
2016-09-24, 18:26
Medlem
Jag har sällan tillfällen i verkligheten nu för tiden så råd om att prata med henne där är meningslösa.
Idag råkade jag ha ett sånt tillfälle och det var helt omöjligt att försöka gå och prata med henne så såna råd hade ändå varit värdelösa.
Det finns däremot en chans att jag skulle kunna försöka på internet.
Citera
2016-10-01, 18:09
Medlem
Jag letar fortfarande efter råd om det här.
Jag har fått hört lite olika om jag skulle försöka prata med henne först eller fråga om hon vill träffas direkt.

Om jag skulle försöka ha nån liten konversation, hur skulle jag kunna starta den?
Jag skulle behöva nåt att säga eller fråga i början. När vi väl pratar får jag försöka göra det som vanligt men om jag ska börja en konversation med nån som jag aldrig pratat med behövs det väl nånting att börja med.
Citera
2016-10-01, 18:26
Medlem
Sånt här är jättesvårt. Jag har stora problem med detta också. Eftersom ni båda delar intresset av hästar så kan du kanske fråga henne om det. Eller som nån sa fråga om hon vill rida med dig nån gång.

Jag fick förslaget av min kusin att beroende på vad du är villig att offra så kan du agera på 2 sätt. Antingen är du mer framåt och frågar direkt om hon vill hitta på nåt. Då har du liksom inget att förlora. Men om du känner att du har nåt att förlora så kanske du långsamt ska försöka etablera en kontakt med henne.

Om det är läskigt att prata IRL så skriv på facebook. Tycker det är ett mycket gångbart alternativ då ni har början genom att ni vet vilka ni är och sen att det kan kännas lite tryggare att skriva än att säga. Risken med det kan vara att saker i text kan misstolkas då man inte kan förmedla ansiktsuttryck och kroppsliga signaler som man kan IRL.
Citera
2016-10-01, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonapaloma
Sånt här är jättesvårt. Jag har stora problem med detta också. Eftersom ni båda delar intresset av hästar så kan du kanske fråga henne om det. Eller som nån sa fråga om hon vill rida med dig nån gång.

Jag fick förslaget av min kusin att beroende på vad du är villig att offra så kan du agera på 2 sätt. Antingen är du mer framåt och frågar direkt om hon vill hitta på nåt. Då har du liksom inget att förlora. Men om du känner att du har nåt att förlora så kanske du långsamt ska försöka etablera en kontakt med henne.

Om det är läskigt att prata IRL så skriv på facebook. Tycker det är ett mycket gångbart alternativ då ni har början genom att ni vet vilka ni är och sen att det kan kännas lite tryggare att skriva än att säga. Risken med det kan vara att saker i text kan misstolkas då man inte kan förmedla ansiktsuttryck och kroppsliga signaler som man kan IRL.

Det enda jag har att förlora är att det kan bli konstigt på stallet sen, det vore ingen katastrof om hon sa nej egentligen.

Det med att skriva har främst fördelen att jag kan göra det när som helst och inte att jag bara har en chans på 10 minuter en gång i månaden. På en annan sida var det en som föreslog att fråga om en promenad, det skulle kunna passa men jag har ingen aning om vad tjejer tycker att bli frågade om det och hur jag skulle fråga när vi inte pratat förr.
Att gå direkt på att fråga om hon vill träffas har främst fördelen än att det är lättare, jag kan inte komma på nåt vettigt att säga/fråga för att börja prata men jag skulle föredra att prata lite med henne först om det skulle gå
Citera
2016-10-01, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ersg
Det enda jag har att förlora är att det kan bli konstigt på stallet sen, det vore ingen katastrof om hon sa nej egentligen.

Det med att skriva har främst fördelen att jag kan göra det när som helst och inte att jag bara har en chans på 10 minuter en gång i månaden. På en annan sida var det en som föreslog att fråga om en promenad, det skulle kunna passa men jag har ingen aning om vad tjejer tycker att bli frågade om det och hur jag skulle fråga när vi inte pratat förr.
Att gå direkt på att fråga om hon vill träffas har främst fördelen än att det är lättare, jag kan inte komma på nåt vettigt att säga/fråga för att börja prata men jag skulle föredra att prata lite med henne först om det skulle gå

Egentligen så borde det va hon som skulle tycka det var konstigt om hon sa nej. Du frågade ju bara egentligen en vanlig fråga. Du kan inte göra så mycket om vad hon tycker egentligen. Vi i Sverige är nog rätt rädda för att uppfattas som konstiga. Det är egentligen dumt.

Ja en fråga om promenad är en ganska bra idé tycker jag. Säger hon ja så är det ju inte bara ditt ansvar att se till att det finns nåt att prata om. Jag tänker ofta på hur den andre ska reagera och tänka men egentligen är det bättre att fråga. Då får man ju iaf veta direkt och slipper gå runt och undra.

Håller med om att det är bättre att skriva då annars blir det sån himla press varje gång du ska fråga på den lilla tid du träffar henne. Jag är inge bra på kallprat men ibland är det nödvändigt tror och tycker jag.

Men visst vissa människor tycker mycket är konstigt men då vet du att det nog inte kanske var så mycket att ha. Svårt att veta hur andra tänker och då är det nog bättre att fundera på vad man själv vill och tänker. Det är ju iofs inte alltid så lätt :P
Citera
2016-10-14, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonapaloma
Egentligen så borde det va hon som skulle tycka det var konstigt om hon sa nej. Du frågade ju bara egentligen en vanlig fråga. Du kan inte göra så mycket om vad hon tycker egentligen. Vi i Sverige är nog rätt rädda för att uppfattas som konstiga. Det är egentligen dumt.

Ja en fråga om promenad är en ganska bra idé tycker jag. Säger hon ja så är det ju inte bara ditt ansvar att se till att det finns nåt att prata om. Jag tänker ofta på hur den andre ska reagera och tänka men egentligen är det bättre att fråga. Då får man ju iaf veta direkt och slipper gå runt och undra.

Håller med om att det är bättre att skriva då annars blir det sån himla press varje gång du ska fråga på den lilla tid du träffar henne. Jag är inge bra på kallprat men ibland är det nödvändigt tror och tycker jag.

Men visst vissa människor tycker mycket är konstigt men då vet du att det nog inte kanske var så mycket att ha. Svårt att veta hur andra tänker och då är det nog bättre att fundera på vad man själv vill och tänker. Det är ju iofs inte alltid så lätt :P

Jag frågade nu och hon var inte intresserad.
Citera
2016-10-14, 19:40
Medlem
Tråk att höra.. Aja nu kan du ju släppa det iallafall. Hoppas det inte blir konstigt för er på stallet då. Modigt ändå att göra det! Får man fråga hur du frågade henne och vad hon svarade? Skriv PM om du inte vill svara här.
Citera
2016-10-15, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenpickles
Tråk att höra.. Aja nu kan du ju släppa det iallafall. Hoppas det inte blir konstigt för er på stallet då. Modigt ändå att göra det! Får man fråga hur du frågade henne och vad hon svarade? Skriv PM om du inte vill svara här.
"Skulle du vilja göra nåt nån dag, t.ex. lunch?" och jag fick svaret "Tack så mycket för att du frågar men jag är tyvärr inte intresserad.".
Hon var i alla fall inte otydlig eller elak.
Citera
2016-10-15, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ersg
"Skulle du vilja göra nåt nån dag, t.ex. lunch?" och jag fick svaret "Tack så mycket för att du frågar men jag är tyvärr inte intresserad.".
Hon var i alla fall inte otydlig eller elak.

Ouch, den svider. Hade nästan varit bättre om hon tackat nej pga pojkvän. Då hade det åtminstone inte varit en ren och skär diss som i det här fallet.

Men det finns många fler fiskar därute så det är bara att fortsätta lägga ut nätet
Citera
2016-10-16, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Ouch, den svider. Hade nästan varit bättre om hon tackat nej pga pojkvän. Då hade det åtminstone inte varit en ren och skär diss som i det här fallet.

Men det finns många fler fiskar därute så det är bara att fortsätta lägga ut nätet
Ja det suger att anledningen bara var att jag var för hemsk men hon sa i alla fall nej på ett väldigt bra sätt.
Jag slipper undra om hon vill eller inte och hon var inte det minsta elak.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in