2016-10-15, 21:16
Medlem
SD +1,2 i Sifos oktobermätning. Solly, andren på bollen.
2016-10-15, 21:29
Medlem
PilotHockeys avatar
Om de ligger på 16,8% i Sifo så får man ta det x 1,5 för att få ett mer reellt stöd i % så runt 24% är väldigt troligt.
2016-10-15, 21:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Sifo Okt:
16.8% (+1.2%)
http://www.svd.se/sifo-tuffa-vindar-for-kd--ny-psykologisk-situation
Nu väntar vi bara på att Pascalidou skall kalla Sifo för "pajasinstitut".
2016-10-15, 21:37
Medlem
Jag litar inte ett dugg på dessa siffror. De speglar inte verkligheten. I framtiden tror jag på en "ihoptryckningseffekt" att kanske dom bästa instituten justerar ned SD:s siffror något och att dom sämre instituten tvingas justera upp något så att det ser mer trovärdigt ut... ...

Jag tror dock inte att SD är störst. Jag ser i min känsla...24% för S....22% för SD och 22% på M, ja tre stora partier.

Att V tillfälligt går "bra" beror på att MP skrumpnat ihop troligen för alltid och att vänsterflygeln i S är missnöjda med utsikterna för välfärden. Dom tror ju på att skyhöga skatter löser alla problem.

SD har ett drömläge dom närmsta två åren fram till 2018 och när kollapserna blir mer synliga 2019 är SD det största partiet. Det är min analys och åsikt.
2016-10-15, 22:10
Medlem
Månsans avatar
Fan, jag tror jag hänger mig. Tidernas bästa och samordnade rasist-nazist-kampanj mot SD i Aftonbladet, Expressen, Aktuellt, Rapport samt i riksdagen från sju partier. Sen ÖKAR detta eländiga skitparti i Sifo. Fattar ni, ÖKAR? Vad i hela h-e ska vi übergoda människor med rätt värdegrund ta oss till? Ingenting hjälper

/ reidar
2016-10-15, 22:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Fan, jag tror jag hänger mig. Tidernas bästa och samordnade rasist-nazist-kampanj mot SD i Aftonbladet, Expressen, Aktuellt, Rapport samt i riksdagen från sju partier. Sen ÖKAR detta eländiga skitparti i Sifo. Fattar ni, ÖKAR? Vad i hela h-e ska vi übergoda människor med rätt värdegrund ta oss till? Ingenting hjälper

/ reidar
SD:s strateger måste reta sig på att inte denna rasist-nazist-kampanj kommit tidigare.
2016-10-15, 22:18
Medlem
MonaSvisas avatar
Hahahaha Sifo är det värsta av de sämsta OU instituten som existerar. Hur kan eliten ens själva låtsas tro på en siffra under 20% på SD.

Myyyyy Gaaaaad vilka pajaser som fortfarande tror på den skiten. Allt under 25% på SD är idag en ren och skär lögn.

Att någon media i Sverige ens publicerar Sifos OU är ett fruktansvärt bottennapp utan någon som helst liknelse historiskt i Sverige.

Denna massinvandringspolitik är det största bedrägeri som genomförts i världshistorien. Att ens påstå att afganska vuxna män är ensamkommande baaaarn är ett fruktansvärt bedrägeri mot svenska skattebetalare.

Finns det någon här som går på ovanstående skit idag?
2016-10-15, 22:35
Medlem
Om undersökningen nu var under tiden 3 okt---13 okt så kanske dom osäkra reagerade lite olika för "Putilov" och "Anna Hagvall" och allra senast för "Oscar Sjöstedt". Snart får man väl plocka fram något nytt om "Ekroth går krogrunda" eller något liknande.

Det kan ha påverkat lite negativt men när Stefan Löfvén gormar om nazister och nazi-symboler förstod nog folket att det blev ett överslag i hjärnan och kanske till och med vann Jimmie lite sympati. Till och med batikhäxorna kanske inte gillar mobbing.

Folket börjar sakta men säkert förstå att Sverige sjunker. Först blir det långsamt och smygande men ungefär 2019 är vi mycket illa ute.

Drömläge för det enda oppositionspartiet.
2016-10-15, 22:39
Medlem
fernebos avatar
Haha.. När ska media fatta att drev och kampanjer mot SD alltid slår fel? Sossarna är alltså det parti som rasar mest i mätningen och SD det som ökar mest. Nu får SD sitt högsta stöd i en sifomätning sen mars.

Vad tokigt det kan bli...

Utöver det så tror jag att vi framöver kan komma att få sen en rätt så rejäl ökning för SD om övriga partier fortsätter med sina samordnade attacker. Partiledardebatten i SVT är väl det kanske tydligaste exemplet på nåt som lär ha spelat SD i händerna.

Om nu bara Åkesson ka hålla tyst om sina drömmar om att regera tillsammans med M och Kd, så tror jag att SD bara kommer att tjäna på att alla tävlar om att ta mest avstånd från SD. SD ska vara en bespottad outsider! Det är den rollen som kan göra dem till största parti i nästa val.
Senast redigerad av fernebo 2016-10-15 kl. 22:47.
2016-10-15, 22:53
Medlem
Returpappers avatar
Sd;s kärna på 16,8% har uttalat sig! Sd;s räddhågsna som kanske svajar lite mer vågar inte prata med Sifo. Därför sliter Sifo och Pk etablissemanget sitt hår och undrar varför inte skitsnackarkampanjerna ger någon effekt. .

Återvinn förtroendet hos Sd väljarna så får ni korrektare svar. Men det kommer aldrig att ske så det är bara att leva vidare med opinionsmätningarnas essentiella kris.
2016-10-15, 23:39
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Sd;s kärna på 16,8% har uttalat sig! Sd;s räddhågsna som kanske svajar lite mer vågar inte prata med Sifo. Därför sliter Sifo och Pk etablissemanget sitt hår och undrar varför inte skitsnackarkampanjerna ger någon effekt. .

Återvinn förtroendet hos Sd väljarna så får ni korrektare svar. Men det kommer aldrig att ske så det är bara att leva vidare med opinionsmätningarnas essentiella kris.

Klockrent!

Ett val idag med ett demokratiskt utförande (valsedlar bakom skynket) hade garanterat givit Sd åtminstone 28%.

....inte konstigt egentligen när man begrundar alternativen. En mer bedrövligare uppsättning av politiker i maktposition lär vi aldrig få uppleva igen.
2016-10-15, 23:40
Medlem
Lost-Souls avatar
SD ökar i plojinstitutet SIFO +1,2%

Självfallet inget att bry sig om då SIFO godtyckligt kämpat med att hålla SD nere i månader, nu tvingade verkligheten dem att höja en smula.

Vi får invänta seriösa instituts mätningar för att utvärdera.

http://omni.se/sifo-kd-under-sparren-v-gar-framat/a/d2W7q

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in