Citat:
Ursprungligen postat av
MarcoBolan
Jo.
Fast det jag frågar mig är : Skulle Johaug verkligen dopa sig på ett sånt vis att hon skulle veta att hon garanterat åker fast ifall de kommer förbi och tar ett prov?
Använder inte de flesta idag mer svårupptäckta preparat och hoppas att de inte upptäcks i testerna?
Vad jag menar är att ifall Johaug intygat salvan under provtagning och det skulle vara ett medvetet sätt att mörka tyngre doping, Då skulle det ju betyda att hon visste att hon var 100% körd redan när provet togs.
Känns spontant konstigt att man dopar sig på ett sånt vis att man vet att man är körd om ett test görs.
Om hon medvetet tagit Clostebol i större mängder och på andra sätt, så kanske de nu av någon anledning kände på sig att de skulle åka fast, (förfinade tester?) varpå salvan kunde plockas fram då den råkar innehålla just Clostebol. (och är det för höga mängder i urinen för vad salvan kan ge så kanske högsta organ ser till att justera ner siffrorna till "salva-nivå" på Clostebolet. I det läget så tilläts isf Norge, av högsta organ, tuta o köra tills det blev nödvändigt att snygga till efterspelet). Och det norska folket kommer anse att det var en småsak...inte alls som när Ryssland och Finland dopar sig...
Kanske att de fått tips om testers tidpunkt, men om ngt test ändå kommer överraskande, så tas salvan fram? Som ett sista försök om det går illa med dopingen. Vilket de såklart isf inte trodde, men allt KAN ju alltid ske, så ha salvan i beredskap..den kan ju vara köpt tidigare än vad som kommer att uppges. Och så säger man nu att den enda tuben som är köpt, är köpt nyligen, eller ngt sådant. Norge har mkt cash, (som man bl.a. kan muta högsta organ med) och de MÅSTE få vinna, och de kan absolut vara skyddade av högsta organ. Så vill man fuska "snyggt" som Norge, så går det helt klart att ordna. Lite mer pengar på spel än det var typ 1973, om man säger..
Och jag tror att det var för jobbigt för Norge med alla förluster på 80-talet, att man en gång för alla bestämde sig för att en sådan period, till varje pris, aldrig mer ska få se dagens ljus.