Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-14, 00:35
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Detta var Donalds svar:
“As your president, I will be the nation’s biggest cheerleader for school choice. I want every single inner city child in America who is today trapped in a failing school to have the freedom – the civil right – to attend the school of their choice. I understand many stale old politicians will resist. But it’s time for our country to start thinking big once again. We spend too much time quibbling over the smallest words, when we should spend our time dreaming about the great adventures that lie ahead.”

till frågorna
Boom, då vet man att det är Donald som har skrivit det. Tack för det, fett jobbiga frågor, han kommer alltså jobba för bäst resultat, to make america smart again!
2016-10-14, 00:38
Medlem
0rganets avatar
Donald upprepat sig nu till en 14åring flicka....
http://www.latimes.com/nation/politics/trailguide/la-na-trailguide-updates-trump-spoke-of-dating-underage-girls-1476377294-htmlstory.html
Hmm hade jag hört en man i 50 års åldern säga detta så hade jag nog blivit häktad efter vad jag gjort med mannen.
Men det är bara jag och som sagt ord är bara ord...
2016-10-14, 00:47
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Donald upprepat sig nu till en 14åring flicka....
http://www.latimes.com/nation/politics/trailguide/la-na-trailguide-updates-trump-spoke-of-dating-underage-girls-1476377294-htmlstory.html
Hmm hade jag hört en man i 50 års åldern säga detta så hade jag nog blivit häktad efter vad jag gjort med mannen.
Men det är bara jag och som sagt ord är bara ord...

Tangentbordskrigare alert...

Vad är det olagliga i att säga att han kommer dejta henne om några år?!?
2016-10-14, 00:58
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Tangentbordskrigare alert...

Vad är det olagliga i att säga att han kommer dejta henne om några år?!?
Som sagt inget olagligt!
Hur reagerar du om en 50 åring säger ens sådana ord till en person som är 10 - 15 år? Du skriver ett försvar på fb för denna människa?
Jag hade gett personen en vänster då jag är bättre med den och detta gäller Donald eller Ahmed eller Mohammed.
Sjuka kommertarer av Donald till BARN!!! end of story!!!! Pedofilerna här på fb skiter jag i totalt!
2016-10-14, 01:04
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Som sagt inget olagligt!
Hur reagerar du om en 50 åring säger ens sådana ord till en person som är 10 - 15 år? Du skriver ett försvar på fb för denna människa?
Jag hade gett personen en vänster då jag är bättre med den och detta gäller Donald eller Ahmed eller Mohammed.
Sjuka kommertarer av Donald till BARN!!! end of story!!!! Pedofilerna här på fb skiter jag i totalt!

Pedofil för att han sa till en 14åring flicka att om några år kommer han dejta henne... Sen är jag inte pedofil heller

Jag kan erkänna att jag antagligen inte skulle sagt ett skit mer än att knyta näven i fickan och tycka han är en idiot Liksom jag är övertygad om att du också skulle göra... spela cool på internet kan alla göra.

Du besvarade inte frågan heller VAD ÄR DET OLAGLIGA I DET? Opassande helt klart men olagligt?
Senast redigerad av korvbenke 2016-10-14 kl. 01:06.
2016-10-14, 01:16
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Pedofil för att han sa till en 14åring flicka att om några år kommer han dejta henne... Sen är jag inte pedofil heller

Jag kan erkänna att jag antagligen inte skulle sagt ett skit mer än att knyta näven i fickan och tycka han är en idiot Liksom jag är övertygad om att du också skulle göra... spela cool på internet kan alla göra.

Du besvarade inte frågan heller VAD ÄR DET OLAGLIGA I DET? Opassande helt klart men olagligt?
En video visar när Donald säger detta till en 10 årig flicka och nu en ny tidningsrapport om en 14 åring. om du uppmärksammar en person som du hör säga detta till barn och du inte agerar så bör du tyvärr inte yttra dig då du är en jävla skithög!
Ingen ska behöva höra sådant av en okänd människa men det som går totalt över gränsen barn 10 år eller 14år eller 2år eller 15 år! fy faaan!
2016-10-14, 01:22
Medlem
Bigly Yuge rally i Ohio!!! https://www.youtube.com/watch?v=fsXZfvJQXPg

Kommer det bli ett andra inbördeskrig i Amerika om dom riggar valet till en Clinton vinst?
Donald har verkligen en movement!
2016-10-14, 01:28
Medlem
rex144s avatar
Trump är en narcissistisk hysteriker och mytoman, det som chockar mig mest är hans låga allmänbildning, han har läst några år på nåt universitet och fick en ekonomisk utbildning men så som han pratar verkar han ligga på grundskolenivå, kanske börjar han bli senil och på grund av alkoholism?

han beter sig som han fortfarande var i sin tv såpa, säger oneliners och punch line, han kan inte diskutera, han kan bara slänga ur sig kitschiga populistiska slogans, dessutom är han extremt vänlig mot Putin som han var köpt av Putin, skulle inte förvåna mig om han efter valförlusten börjar helt öppen göra afförer med Putin som har tjuvat ihop 150-200 miljarder dollar
2016-10-14, 01:36
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Bigly Yuge rally i Ohio!!! https://www.youtube.com/watch?v=fsXZfvJQXPg

Kommer det bli ett andra inbördeskrig i Amerika om dom riggar valet till en Clinton vinst?
Donald har verkligen en movement!

Det behövs balans och den balansen har etablerade erkända mediabyråer förbrukat hos många människor, obalansen som skapats har gjort att Clinton inte kan regera med folkets respekt. Hade dom riggat valet med Bernie Sanders så hade saken varit annorlunda men hon har varit i spelet för länge och hennes fysiska och psykiska tillstånd har ifrågasatts för ofta.

Donald Trump har blivit missnöjet utåt, det är ingen speciell klass utan det är mer en enighet att kriget som USA bedrivit varit misslyckat i mellanöstern och att den inhemska ekonomin och produktionen är relevant, det är ingen som förstår varför Libyen anfölls och det finns ingen förklaring från Hillary och etablissemanget om det. Detta har skapat en politiskt medveten koncentration som känner sig svikna av kapitalet. Alla vet att Hillary är backad av kapitalister medans Trump är sin egen.

Inbördeskrig är svårdefinierat och jag tror inte situationen i Amerika är unik i västvärlden, ord och definitioner förändras i tid och detta gäller Sverige med.

Hade MSM varit lite intelligenta så hade dom balanserat nyhetsrapporteringen men dom har slagit knut på sig själv, precis som profetian löd. det är roande att se hur dom famlar i botten av mörkret med sina lögner som bubblar upp till ytan. Allting spricker till slut, en yta är aldrig blank för evigt liksom....

Trump är ett movement som du säger och att kalla det "populism" kan endast komma från någon som simmar i vattnet där dom feta alkoliserade gäddorna hägrar, det blir liksom jobbigt när kroken hakar i och definitionen av frihet är en lina upp till ytan, det går att spreta emot men det är liksom lönlöst när håven kommer förbi.

Allting kommer upp till ytan.
2016-10-14, 01:39
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=V-NaN1ujo_0

Legendariskt
2016-10-14, 01:48
Bannlyst
Det är underligt hur någon som ger intryck av att vara asexuell lyckas fälla så många kommentarer som anspelar på sex.
2016-10-14, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Trump är en narcissistisk hysteriker och mytoman, det som chockar mig mest är hans låga allmänbildning, han har läst några år på nåt universitet och fick en ekonomisk utbildning men så som han pratar verkar han ligga på grundskolenivå, kanske börjar han bli senil och på grund av alkoholism?

han beter sig som han fortfarande var i sin tv såpa, säger oneliners och punch line, han kan inte diskutera, han kan bara slänga ur sig kitschiga populistiska slogans, dessutom är han extremt vänlig mot Putin som han var köpt av Putin, skulle inte förvåna mig om han efter valförlusten börjar helt öppen göra afförer med Putin som har tjuvat ihop 150-200 miljarder dollar

Lägg av, det finns inget som heter diskutera i amerikansk politik. Trump påpekar Hillarys skandaler och misslyckanden och hon gör detsamma om honom. Jag ser inget fel med att vara vänliga mot Ryssland, hellre det än den nuvarande linjen som mycket väl skulle leda till ett storkrig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in