2016-09-08, 22:13
Medlem
NP: Akhlys - Tides Of Oneiric Darkness
Citera
2016-09-09, 00:48
Medlem
pampussas avatar
Dimenzion Psykosphere, The Machine.

https://www.youtube.com/watch?v=Ij_RxDPZClw
Citera
2016-09-09, 19:27
Medlem
Mordum87s avatar
Vafan håller ni på med?

np: Necrophobic - Womb of lilithu

Vad anser pöbeln om detta tämjeligen förbisedda band om man jämför med Dissection och Entombed?
Citera
2016-09-09, 20:13
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Jaha, då börjar det bli den årstiden då man är helt pantad om man bor i stan och sitter och lyssnar på nån rutten dödsmetall framför datorn. Finaste tiden på året, då ska man förstås ut i skogen och lyssna på Die Kraft der Szenarien, Andacht, Enthroning the Bonds of Abhorrence och Rain upon the Impure. Det är så jävla mäktigt bara så man nästan börjar grina.

Rain upon the impure tar man fan inte lätt på alltså. Jag söker ALLTID efter tillfällen där jag kan tänkas ha tid till den plattan i sin helhet och där jag förmodligen också är på rätt humör.. Det är så jävla sällan. Men när man väl får tillfället så slår den fanimig precis varenda skiva som finns.. Herresatan vilket verk det är! Tror inte ens Meilenwald förstår vidden av den bedrift han åstadkommit med den. Jag tror fan inte det. Helt makalös!

np: Necrophobic - Bloodhymns
Citera
2016-09-09, 22:29
Medlem
NP: Svartsyn - Outside the flesh
Citera
2016-09-10, 09:16
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Rain upon the impure tar man fan inte lätt på alltså. Jag söker ALLTID efter tillfällen där jag kan tänkas ha tid till den plattan i sin helhet och där jag förmodligen också är på rätt humör.. Det är så jävla sällan. Men när man väl får tillfället så slår den fanimig precis varenda skiva som finns.. Herresatan vilket verk det är! Tror inte ens Meilenwald förstår vidden av den bedrift han åstadkommit med den. Jag tror fan inte det. Helt makalös!

Precis så är det. Jag vill inte heller missbruka Rain upon the impure genom att lyssna på den vid "fel" tillfällen. Man vill fullfölja den, eller i alla fall vara på rätt ställe eller vid rätt sinnesstämning för att inte missbruka den. Soil of the incestous gör sig knappast rättvisa i hörlurar när man handlar på Ica. Det gäller egentligen fan för hela Beverast-diskogafrin.
Lyssnade igenom hela Unlock the shrine för någon vecka sedan, var ett tag sedan sist. Jävligt mosägelsefull skiva. Det har funnits tillfällen då jag inte alls har känt samma wow-känsla som jag vet att jag gjort vid tidigare tillfällen. Eller helt enkelt inte tyckt det var lika bra som jag vill.
Dock drabbades jag totalt nu under senaste lyssningen. Tidpunkt och sinnesstämning, viktigt som satan. En promenad under kvällstid i icke bebodda delar.
Senast redigerad av Glanton 2016-09-10 kl. 09:21.
Citera
2016-09-10, 21:42
Medlem
Glantons avatar
Ojojoj.

Tid och In the Woods släpper nytt i höst. Självklara val när mangelmättnaden slår till.
En av de nya Tid-låtarna nedan.

https://vimeo.com/174820789/6973d79c64
Senast redigerad av Glanton 2016-09-10 kl. 21:57.
Citera
2016-09-11, 11:34
Medlem
ryska Forest! http://youtu.be/aPSAF66e08w

ljudbild är brusig gammal dålig
Citera
2016-09-11, 13:53
Medlem
trewqs avatar
För ett tag sedan tipsade jag om det brittiska bandet The Infernal Sea. Här kommer ännu ett för mig nytt bidrag från samma land: Wode - s/t (2016) Ösig, rak BM.

https://www.youtube.com/watch?v=R9OB5dZBIaQ
Citera
2016-09-11, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87

Necrophobic är ju ruggigt bra.. Har inte hört så mycket av det senare, men Darkside var ju en djävulskt bra platta. Inget fjams, bara bra black/death med sköna melodier och billiga texter.

Np: Drautran - Blot - Lohen Der Opferung från Throne of the Depths
Senast redigerad av pettson3816 2016-09-11 kl. 14:32.
Citera
2016-09-11, 14:29
Medlem
gato12s avatar
Någon som lyssnat på Inquistions senaste skiva? Fick en femma i DN. Och Elin Unnes brukar ha koll.
Citera
2016-09-12, 20:35
Medlem
von_Ss avatar
Köper inte era gamla mossiga sågningar av Anaal Nathrakh gubbjävlar. Finner man ingen njutning i Passion och In The Constellation, eller för den delen Codex Necro och When Fire Rains, ja då har man nog egentligen större problem än så att ta tag i.

Ja alltså hatet i det här eller bara det sjukt coola i detta
Senast redigerad av von_S 2016-09-12 kl. 20:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in