2016-10-05, 10:58
Medlem
mjaukatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Ser onekligen ut som bananer.

Ok, ja efter mycket googlande tycker jag det med. Bara att rycka den då antar jag?
Citera
2016-10-06, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjaukatt
Ok, ja efter mycket googlande tycker jag det med. Bara att rycka den då antar jag?

Jo, om du inte vill att resten av dina plantor ska befruktas och få frön benägna att ge hemafroditer.
Citera
2016-10-11, 23:30
Medlem
Hittade ett frö i min bag, tänkte försöka plantera det.
Eftersom jag inte har någon aning vilken strain det är, kan jag kontrollera höjden på något sätt? Typ stanna den på en meter.

Vad bör jag tänka på?
Kan notera att det blir utan tält, i nån slags hemmagjord box. Inget proffsigt här inte.
Hur stark blir lukten av en planta? går lukten att hantera och stängas in i ett rum liksom?
Citera
2016-10-17, 19:32
Medlem
LivinginthePasts avatar
Hur gör man lämpligen om man måste åka bort en vecka mitt i skördetider?
Jag har tre plantor som ser ut att strax vara klara, och nästa vecka reser jag bort. Detta är min första grow, så jag har liksom ingen egen erfarenhet att luta mig mot.

Hur gör ni som är erfarna om något sådant inträffar?

Kan man, t ex torka några dagar och frysa ner grejerna tills man kommer hem och kan torka färdigt och sedan kurera, eller kommer djupfrysningen att döda bakterierna som gör jobbet vid kurering?
Citera
2016-10-17, 20:44
Medlem
.
Citera
2016-10-17, 21:23
Medlem
Klimpen!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykjanne
Hittade ett frö i min bag, tänkte försöka plantera det.
Eftersom jag inte har någon aning vilken strain det är, kan jag kontrollera höjden på något sätt? Typ stanna den på en meter.

Vad bör jag tänka på?
Kan notera att det blir utan tält, i nån slags hemmagjord box. Inget proffsigt här inte.
Hur stark blir lukten av en planta? går lukten att hantera och stängas in i ett rum liksom?

Du kan alltid testa! Det värsta som kan hända är att din planta dör.
Du kan kontrollera höjden genom att binda ner den under veggningen.

Det du bör tänka på finns bara en sökning bort.(flashback forum,swecan,google)
Sökord "odla cannabis" "grow cannabis"

Lukten handlar om vad de är för planta & vilket stadium den är i.
Löses oftast med någon slags ventilation med fläkt & kolfilter.
Finns skisser att hitta, bara att söka här med.

Finns folk som odlar i datorer, garderober, köksfönstret, källaren, tält, utomhus, högtalare & det enda som sätter stopp är din fantasi!

Lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av LivinginthePast
Hur gör man lämpligen om man måste åka bort en vecka mitt i skördetider?
Jag har tre plantor som ser ut att strax vara klara, och nästa vecka reser jag bort. Detta är min första grow, så jag har liksom ingen egen erfarenhet att luta mig mot.

Hur gör ni som är erfarna om något sådant inträffar?

Kan man, t ex torka några dagar och frysa ner grejerna tills man kommer hem och kan torka färdigt och sedan kurera, eller kommer djupfrysningen att döda bakterierna som gör jobbet vid kurering?

Jag hade väntat tills jag hade kommit hem igen. Alternativt bett någon vän att hjälpa mig.
Hur pass färg% har pistillerna i genomsnitt?
Vet inte om man kan torka några dagar & frysa ner på de sätter du förklarar. Men känns som det kommer bli knasig smak. Sen är plantorna inte torra nog så kan de bildas mögel om de sköts fel. Men inte så trovärdigt.

Boka om din utflykt annars?
Senast redigerad av Klimpen!! 2016-10-17 kl. 21:29.
Citera
2016-10-17, 22:06
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Jag hade väntat tills jag hade kommit hem igen. Alternativt bett någon vän att hjälpa mig.
Hur pass färg% har pistillerna i genomsnitt?
Vet inte om man kan torka några dagar & frysa ner på de sätter du förklarar. Men känns som det kommer bli knasig smak. Sen är plantorna inte torra nog så kan de bildas mögel om de sköts fel. Men inte så trovärdigt.

Boka om din utflykt annars?

På den ena plantan - en auto AK47, är pistillerna orange allihop och trichomerna mestadels mjölkiga. På de två andra - Fast Ryder 2, Är pistillerna mestadels vita, börjar dock vissna lite, och trichomerna nästan uteslutande klara. Vet ju inte hur fort det kan gå tills det blir övermoget heller, och det är nästan två veckor tills jag kommer hem från min resa.

Boka om utflykten går inte, det är inte jag som bestämmer. Har glömt att upplysa min arbetsgivare om att jag bör vara hemma och hantera min weed-skörd

Och någon vän kan jag inte engagera i min odling - ingen som känner till något.
Citera
2016-10-21, 21:03
Medlem
Vad anser ni är "bäst" i en sog. Om jag har ett utrymme jag kan täcka med 10st 1L pots men fortfarande lite oanvänd yta, inte tillräckligt för 1Ls men kanske 0.5L. Är det värt att trycka in dessa? Eller låta den dödaytan vara kvar så får 1L's plantorna utnyttja det?
Citera
2016-10-21, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForthOne
Vad anser ni är "bäst" i en sog. Om jag har ett utrymme jag kan täcka med 10st 1L pots men fortfarande lite oanvänd yta, inte tillräckligt för 1Ls men kanske 0.5L. Är det värt att trycka in dessa? Eller låta den dödaytan vara kvar så får 1L's plantorna utnyttja det?

Nu har jag inte testat MEN jag läste en mycket intressant tråd på Icmag.

De ansåg att JA du ska fylla luckorna men se dessa krukor som en bonus bara. Får du ut något, NAJS, får du inte, aja bättre lycka nästa gång.

Så varför inte testa, om du har en hög med frö så kör. Ser du att dina vanliga plantor blir lidande så ta bort dom små
Citera
2016-10-22, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naxela
Nu har jag inte testat MEN jag läste en mycket intressant tråd på Icmag.

De ansåg att JA du ska fylla luckorna men se dessa krukor som en bonus bara. Får du ut något, NAJS, får du inte, aja bättre lycka nästa gång.

Så varför inte testa, om du har en hög med frö så kör. Ser du att dina vanliga plantor blir lidande så ta bort dom små

Låter vettigt. Kan ju experimentera själv och se vad som fungerar bäst. Thanks
Citera
2016-10-26, 09:51
Medlem
Varför kan vi inte köra ens i närheten av vad odlingsschemat kallar en låg dos? Det är canna coco a/b det gäller och så fort man kommer upp till 20ml/10l så blir de övergödda. Minimidos är då alltså 27ml enligt schemat.

Varför? Fått fina buds trots denna låga matning men har faktiskt övergött lite ändå (klor på bladen, mörka blad som till sist cuppar och blir permanent koppade). Beror det på nåt annat kanske?
Citera
2016-10-26, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlime
Varför kan vi inte köra ens i närheten av vad odlingsschemat kallar en låg dos? Det är canna coco a/b det gäller och så fort man kommer upp till 20ml/10l så blir de övergödda. Minimidos är då alltså 27ml enligt schemat.

Varför? Fått fina buds trots denna låga matning men har faktiskt övergött lite ändå (klor på bladen, mörka blad som till sist cuppar och blir permanent koppade). Beror det på nåt annat kanske?

Är inte rätt person att kommentera egentligen men odlingschemat är bara riktlinjer och sen varierar det mycket per strain.

Sen kan det finnas andra faktorer med t.ex. fel pH. Det blir ju alltid trial and error
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in