Citat:
Ursprungligen postat av
Lucas49
Ja lite på CNN men det allmänna omdömet är ju att Hillary vann debatten även om Trump ´delvis lyckades framstå som mindre olämplig kandidat än tidigare. Men det är ju Trump som måste prestera inte Hillary, om han skall vinna. Hillay leder ju i svingstaterna och Trump har inte tagit nya väljare så med största sannolikhet får demokraterna ännu en mandatperiod i vita huset. Republikanska partiet ser ju detta val som bortkasta och satsar all kraft på nästa val om fyra år. Trump är utfryst av partiet och lär inte återvända till politiken om han förlorar i år. Egentligen skrämmande att en man som Trump kunnat komma så långt i kandidaturen och skämmer ut landet inför omvärlden. USA är värt ett bättre öde och även om Hillary inte är favorit så är det ett bättre val trots allt om man ser till världen i stort.
Det går ju dessutom aldrig att bygga ett land stark genom inskränkt nationalism som ledstjärna.
Om det allmänna omdömmet är vad media "tycker" så visst.
Man måste då ta i beaktning att de flesta medier sitter i knät på Hillary och hennes gelikar (däribland republikaner).
Vi har alltså att göra med en liten krets människor som har en dold agenda (vilket också visat sig i HRC's tal till Wall street) och som använder media för att valla flocken, dom är enligt mig och många andra den stora faran för vår mänsklighet, inte DJT.
Dessa ljusskygga människor har ju verkligen lyckats få folk att tänka på ett sätt som är till deras fördel, pinsamt nog så är just det tankemönster vi ser hos många i Sverige i dag precis där dom vill ha oss.
Jag tror (om man får vara konspiratorisk) att vi Svenskar, pga vår tolaritet är den "folkgrupp" som testas först.
Trump är inte intresserad av en politisk karriär, han gör detta för att han vill avsätta och exponera denna maktgalna kabal och frigöra oss s.k. 99%.
Så sannolikheten att han skulle vara intresserad av att ge sig in i politiken igen är minimal, de facto har DJT flera gånger sagt att detta är vår sista chans, och det är också min känsla.
Trump hade gott kunnat luta sig tillbaka och njutit av sina tillgångar på ålderns höst, men han gör detta för oss vanliga människor.
Han har ett gott hjärta, tro det eller ej.