Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-11, 13:55
Medlem
E.Merckxs avatar
Ny post debate poll från Morning Consult/POLITICO:

Hillary Clinton 42%

Donald Trump 37%

Gary Johnson 10%

Jill Stein 3%

http://www.politico.com/story/2016/10/clinton-trump-debate-poll-229581

Morning Consult/POLITICO säger också att Häxan vann debatten 42-28.
2016-10-11, 13:59
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
89Spartan skrev

Har ingen aning faktiskt, men jag vet att han är en legit journalist pga ACORN läckan m.m. Är säker på att det inte handlar om Trump för jag läste några av hans äldre tweet soch då skrev han något i stil med "the best thing is catching the f*ckers on tape" och då syftade han på några på Clintons sida.

Skall handla om Häxan:

"It was close to two weeks ago that the conservative journalist told followers that he had a video of Hillary Clinton allegedly “demeaning and disparaging” black people. He dropped the news to Twitter followers just after Clinton had bested Trump in the first debate and sent the Republican candidate’s poll numbers sinking."

“This week we drop smaller bombs across the country,” he tweeted on Tuesday. “Next week we drop atomic bombs.”

http://www.inquisitr.com/3585344/october-surprise-incoming-conservative-media-star-james-okeefe-claims-he-will-release-video-of-hilla ry-clinton-demeaning-and-disparaging-black-people/
Senast redigerad av E.Merckx 2016-10-11 kl. 14:02.
2016-10-11, 14:06
Medlem
Svärjes avatar
Jag stödde Trump............ fram till dec 2015. Efter det övergav jag honom.
2016-10-11, 14:08
Medlem
E.Merckxs avatar
Jakten är i full gång på Donald:

"Top Democratic operatives have offered to pay millions of dollars for unaired footage of Donald Trump on the set of “The Apprentice,” hoping to unearth another unscripted moment like the one that surfaced Friday from 2005, when Trump said he would grab women “by the pussy.”"

Huffingtonpost hatar Donald Trump:

"If you have any transcripts or videos from unaired portions of “The Apprentice,” contact us at scoops@huffingtonpost.com.

Editor’s note: Donald Trump regularly incites political violence and is a serial liar, rampant xenophobe, racist, misogynist and birther who has repeatedly pledged to ban all Muslims — 1.6 billion members of an entire religion — from entering the U.S."

http://www.huffingtonpost.com/entry/donald-trump-apprentice-transcript_us_57fbc511e4b0e655eab65823?fxep0w22877 8axajor
2016-10-11, 14:11
Medlem
-benito-s avatar
Är ingen retorikexpert men har kollat ingenom större delen av debatten. Och de som påstår att Clinton vann den är bara förblindade av hat för Trump. Han krosssade i mina ögon henne totalt. Så dumt av henne att ta upp inspelningen av Trumps sexskämt när man själv är gift med en sexmissbrukande våldtäktsman...
2016-10-11, 14:14
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rofflez
Det handlar naturligtvis inte om ordet fitta, det handlar om att Trump skryter om att han tar kvinnor på fittan och kan göra vad han vill med dem pga att han är känd... Så jävla pinsamt på alla sätt, klockrent slödderbeteende. Att sedan rap-texter kan innehålla snarlikt pinsamt skrävel har knappast med saken att göra. Trump är presidentkandidat, och #trumptapes ger oss direkt insyn i hans föreställningsvärld.

Jag har givetvis för längesedan redan bildat mig min uppfattning av Trump, så inspelningen har inte påverkat min bild av honom överhuvudtaget. Det jag reagerade på var påståendet om att alla män beter sig på det sättet. Bland Trumps kärnväljare - ja säkerligen. Bland män överlag? I helvete heller.
Kolla upp fakta. han säger inte att han tar dom på fittan han säger typ att: Det är så enkelt för män som mig att fixa kvinnor jag skulle till och med kunna gå fram och ta dom på fittan...
2016-10-11, 14:18
Medlem
arbetets avatar
Har blivit ombed att sprida dessa länkar om en artikel om fejkade uppgifter att Trump har förgripit sig på en minderårig. Observera den seriösa källan The Guardian:

https://www.theguardian.com/us-news/2016/jul/07/donald-trump-sexual-assault-lawsuits-norm-lubow
http://archive.is/ooBsh

Rape lawsuits against Donald Trump linked to former TV producer

Citat:
Lawsuits accusing Donald Trump of sexually assaulting a child in the 1990s appear to have been orchestrated by an eccentric anti-Trump campaigner with a record of making outlandish claims about celebrities.

Norm Lubow, a former producer on the Jerry Springer TV show, has previously been involved with disputed allegations that OJ Simpson bought illegal drugs on the day Simpson’s wife was murdered, and that Kurt Cobain’s widow had the Nirvana frontman killed.

Läs fortsättningen i länkarna ovan. Kan vara bra om det s.a.s. kommer upp i media framöver.
2016-10-11, 14:19
Medlem
Är det kört?
2016-10-11, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Skall handla om Häxan:

"It was close to two weeks ago that the conservative journalist told followers that he had a video of Hillary Clinton allegedly “demeaning and disparaging” black people. He dropped the news to Twitter followers just after Clinton had bested Trump in the first debate and sent the Republican candidate’s poll numbers sinking."

“This week we drop smaller bombs across the country,” he tweeted on Tuesday. “Next week we drop atomic bombs.”

http://www.inquisitr.com/3585344/october-surprise-incoming-conservative-media-star-james-okeefe-claims-he-will-release-video-of-hilla ry-clinton-demeaning-and-disparaging-black-people/

lol hon och hennes man fängslade mer svarta än någon president i historian, samt att hon kallade dem för Rovdjur under en live presskonferens.

När all media är med dig och alla väljer att blunda samt att ditt eget parti skiter i allt du gjort.

Så finns det inget som kan fälla henne.
2016-10-11, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Är det kört?

Nej, en extra liten uppförsbacke bara som kommer resultera i en så mycket kraftigare nedförsbacke snart
2016-10-11, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Skall handla om Häxan:

Kommer bli en bra vecka. + att han har fått en hel hög med nya obestämda väljare på sin sida.

Intressant läsning om dom nya riggade pollarna från NBC, allt är bekräftat https://theconservativetreehouse.com/2016/10/11/media-polling-fully-exposed-about-that-nbcwsj-clinton-11-point-poll/

"The Real Battle, is The Battle For Your Mind." Låt dom inte lura er, allt handlar om att försöka demoralisera väljarna så att dom inte går ut och röstar, välkänd taktik i krig som funnits i 100-tals år.
2016-10-11, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Nej, en extra liten uppförsbacke bara som kommer resultera i en så mycket kraftigare nedförsbacke snart
Allt hänger väl lite på att Hillarys kärnväljare fattiga svarta som vanligt inte bryr sig om att rösta.

I gårdagens Aktuellt fanns två USAkännare i studion och båda sa att det är kört för Trump och till och med att många i partiet vill att de ska förlora för om REP vinner kommer de dras ned i smutsen och aldrig ha en chans mer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in