Citat:
Har väl alltid varit perioder av tystnad och perioder av väldigt intensivt skrivande, i alla fall under den period jag följt tråden. Däremot känns det som mods blivit hårdare i deras bedömningar av off topic i och med att det skapas fler och fler sidotrådar. Det gör ju att det blivit klart färre inlägg som klarar sig kvar.
Sen har jag en teori att de längre perioderna av tystnad har att göra med att de flesta av opinionsinstituten börjar släppa sina undersökningar väldigt tätt intill varandra.
De två förändringarna gör att tråden blivit än mer död mellan de intensiva perioderna.
Tror tyvärr det kan bli en tung månad för SD. Putilov händelserna, S och LO:s intensiva kampanjande när SD inte väljer att stödja deras förslag (vilket jag förstår om man tittar på vad S försöker smyga in, men vilket jag inte tror den vanlige väljaren har koll på) kommer märkas i opinionen. Framför allt i de telefonbaserade.
Sen har jag en teori att de längre perioderna av tystnad har att göra med att de flesta av opinionsinstituten börjar släppa sina undersökningar väldigt tätt intill varandra.
De två förändringarna gör att tråden blivit än mer död mellan de intensiva perioderna.
Tror tyvärr det kan bli en tung månad för SD. Putilov händelserna, S och LO:s intensiva kampanjande när SD inte väljer att stödja deras förslag (vilket jag förstår om man tittar på vad S försöker smyga in, men vilket jag inte tror den vanlige väljaren har koll på) kommer märkas i opinionen. Framför allt i de telefonbaserade.
Min uppfattning är att det skrivs betydligt mer när SD verkligen rör på sig. Intensivast var det under perioden när de för första gången gick över 20% och fortsatte upp till 28% i nån undersökning. När det som nu mest är mindre rörelser från en lägre nivå är det inte lika intressant att skriva om.
Jag tror inte på någon tung månad däremot. De kommer antagligen röra sig så sakteliga uppåt till följd av invandringens resultat, borgarnas flathet och att debatten förändras. Både sjuklöverpartierna och media har tappat så väldigt mycket förtroende att jag inte tror folk lägger särskilt stor vikt vid deras skrämselpropaganda längre. Jag tror inte försöken att peka ut Ryssland som en fiende fungerar för media, allt för många ser nog media som det stora hotet snarare. Angående att SD fällde S-förslaget så har jag inte riktigt koll på hur S-väljare tänker för att säga hur stor roll det spelar. Gissar på att det inte är någon stor grej alls. Dels ser S fåniga ut när de hycklar om SDs stöd, och dels är det nog få som bryr sig om såna tekniska frågor. Men vad vet jag.