2016-10-05, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swegunners
Har väl alltid varit perioder av tystnad och perioder av väldigt intensivt skrivande, i alla fall under den period jag följt tråden. Däremot känns det som mods blivit hårdare i deras bedömningar av off topic i och med att det skapas fler och fler sidotrådar. Det gör ju att det blivit klart färre inlägg som klarar sig kvar.

Sen har jag en teori att de längre perioderna av tystnad har att göra med att de flesta av opinionsinstituten börjar släppa sina undersökningar väldigt tätt intill varandra.

De två förändringarna gör att tråden blivit än mer död mellan de intensiva perioderna.

Tror tyvärr det kan bli en tung månad för SD. Putilov händelserna, S och LO:s intensiva kampanjande när SD inte väljer att stödja deras förslag (vilket jag förstår om man tittar på vad S försöker smyga in, men vilket jag inte tror den vanlige väljaren har koll på) kommer märkas i opinionen. Framför allt i de telefonbaserade.

Min uppfattning är att det skrivs betydligt mer när SD verkligen rör på sig. Intensivast var det under perioden när de för första gången gick över 20% och fortsatte upp till 28% i nån undersökning. När det som nu mest är mindre rörelser från en lägre nivå är det inte lika intressant att skriva om.

Jag tror inte på någon tung månad däremot. De kommer antagligen röra sig så sakteliga uppåt till följd av invandringens resultat, borgarnas flathet och att debatten förändras. Både sjuklöverpartierna och media har tappat så väldigt mycket förtroende att jag inte tror folk lägger särskilt stor vikt vid deras skrämselpropaganda längre. Jag tror inte försöken att peka ut Ryssland som en fiende fungerar för media, allt för många ser nog media som det stora hotet snarare. Angående att SD fällde S-förslaget så har jag inte riktigt koll på hur S-väljare tänker för att säga hur stor roll det spelar. Gissar på att det inte är någon stor grej alls. Dels ser S fåniga ut när de hycklar om SDs stöd, och dels är det nog få som bryr sig om såna tekniska frågor. Men vad vet jag.
2016-10-05, 22:46
Medlem
Svarade nyss på en OU från Inizio.
2016-10-06, 20:06
Medlem
Bellanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swegunners
Har väl alltid varit perioder av tystnad och perioder av väldigt intensivt skrivande, i alla fall under den period jag följt tråden. Däremot känns det som mods blivit hårdare i deras bedömningar av off topic i och med att det skapas fler och fler sidotrådar. Det gör ju att det blivit klart färre inlägg som klarar sig kvar.

Tystnaden har måhända en koppling till det mycket hårda motstånd som SD möter på alla nivåer och alla tänkbara instanser, trots successivt ökat opinionsstöd.

För att betydligt avlasta och underlätta modsens insatser bör vi därför kanske överväga att flytta verksamheten till en intern SD-tråd?
Senast redigerad av Bellania 2016-10-06 kl. 20:10.
2016-10-06, 21:48
Medlem
karlejdemyrs avatar
Mätningarna syftar till att antyda att SD backar hela tiden. Alla vinklingar som tänkas kan används. För min del gäller absolut misstroende. Så är det tydligen för alla när man kommer åt att yttra sig i diskretion.
2016-10-06, 22:55
Medlem
Mitt inlägg nu gäller kommande opinionssiffor. Massmedia sliter nu mycket hårt med att plocka fram ALLT artilleri mot SD, till varje pris skall SD pressas tillbaka. Till och med skämt och fylle förvanskas till "politik" allt medan Sverige närmar sig en mycket mörk period. Ja vi ser vad som händer, hur det faller sönder, och år 2019 börjar allvarliga ekonomiska problem vilket påskyndar sönderfallet.

På grund av alla sparkar under bältet från massmedia och etablissemang blir det istället för den normala uppgången + 0,5% en viss påverkan nedåt på opnionen, -1,0...sammantaget då alltså -0,5 i nedgång men kanske visas det först i nästa månad.

Dom mer inbitna SD sympatisörerna påverkas ej men det finns grupper som är oerhört lättlurade. Så mina vänner det blir då -0,5% istället för +0,5%, men samtidigt bränner massmedia och etablissemang ut sitt krut lite väl tidigt.

Uppgången på sikt för SD går inte att stoppa.
2016-10-07, 12:49
Medlem
Oj Oj, jag var pessimistisk i går men när det gäller SD:s opinionssiffror bör dom senaste dagarna istället ge ett lyft.

Lyftet borde kunna ses i November. Detta att Polisen sänder förstärkningar till Gotland, vilken utomordentlig present till SD. Vad skall folk tänka, fler och fler är nu upprörda vilka resurser som läggs för att försvara odugliga tjänstemän.

Allt medan potentiella våldtäktsmän får härja fritt utan straff.

Ja detta är On Topic, dom flesta människor är mycket upprörda och etablissemanget bär ansvaret.
2016-10-08, 12:55
Medlem
Bellanias avatar
S-vetsaren angriper i dagens Aftonhora hårt Sveriges största parti SD, enligt tillförlitliga YouGov och Sentio, som ett rasistiskt nazistparti - ganska fantastiskt!!!

Naturligtvis kommer SD att öka ytterligare framöver...

Aftonhorans upplaga däremot sjunker ständigt och stadigt, understiger numera 100 000 ex, tidningen vars politiska inflytande dessutom är mycket begränsat, kommer därför mycket sannolikt att försvinna inom överskådlig tid!!!
Senast redigerad av Bellania 2016-10-08 kl. 13:47.
2016-10-08, 13:02
Medlem
Bellanias avatar
Utgår!
Senast redigerad av Bellania 2016-10-08 kl. 13:45.
2016-10-08, 14:22
Medlem
Returpappers avatar
Skitskriverierna påverkar säkert bara ytterst marginellt. Men det kan ju var bra att peka på när de vill visa låga värden i opinionsmätningarna från Sifo.
2016-10-08, 18:44
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Skitskriverierna påverkar säkert bara ytterst marginellt. Men det kan ju var bra att peka på när de vill visa låga värden i opinionsmätningarna från Sifo.

Det Tomas Mattson sysslade med före förra valet påverkade säkert rejält ,folk som sympatiserade med SD vågade inte rösta efter uthängningarna av "rasister". men då rörde det rätt färska saker rent allmänt ,och folk insåg efter valet att man blivit toklurade,så det går man inte på igen.
Nu har det varit tramsiga skitdrev mot SD i flera år oftast om fjanterier som ligger väldigt långt bakåt i tiden ,så det gör folk bara förbannade och stärker bara SD.
Löfvens utspel nu senast torde knappast ens de trognaste gråsossarna tycka vara en hit.men antar att det är den mest ointresserade gruppen av alla sosseväljare man försöker skrämma kvar inom sosseproletariatet.
Sådana här utspel tyder på att SD har fantastiska siffror i sossarnas egna opinionsundersökningar.
2016-10-09, 10:39
Medlem
Bellanias avatar
Expressen/Demoskop oktober

S 28,7 +1 7
V 6,4 -2,2
Mp 4,1 -0,7
M 22,7 -1,7
L 5,0 +0,7
K 3,7 +0,7
C 8,1. +1,0
FI 2,6. -1,0

SD 16,9%. -1,0
2016-10-09, 12:02
Medlem
Rebell4evers avatar
Är det bara jag som tror att SD:s "dåliga" siffror i op-mätningar (förutom Sentio & Yougov) TROTS all skit som pågår, helt enkelt kan bero på att många helt enkelt inte bryr sig om att ställa upp i vartenda undersökning som tränger sig på?

Hur många orkar svara på en jävla massa skitfrågor vecka in och månad ut, innan den relevanta dyker upp, te:x?

Och hur många som har varit aktiva innan på att svara, som helt enkelt skiter i op-siffror nu, då ändå inget händer innan valet? Folk som tycker att det är slöseri med ork och tid att svara i alla undersökningar varenda månad, utan att något konkret händer, utan att få ett pris, eller annan uppskattning för sitt engagemang framför datorn eller i telefonen.

När det gäller Sentio/Yougov som nästan alltid visar skyhöga siffror, så är det förmodligen där de mest hängivna Sverigedemokrater hänger ändå, därav de alltid höga siffrorna, ibland sämre på grund av bortfall bland SD-folket helt enkelt, som inte har tid/ork att sitta klistrad vid långtråkiga formulär och svara på vilken saftsmak man föredrar, hur många kastruller du äger etc, innan den intressanta frågan kommer.

Däremot kommer chocken i valet- jag tror, helt ärligt, att SD kommer att hamna på en 25%-28%, OM utvecklingen med kod 291, mörkningar av signalement, om dom inte är "väldigt Svenska" då, håller i sig..

Inte pga att SD är fantastiska, utan pga att de andra är totalt värdelösa korrupta spån!

Jag har inga bevis, länkar eller annat att backa upp det jag skriver med, detta är mina egna tankar helt enkelt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in