Citat:
Ursprungligen postat av
cheesycake77
Företaget har framförallt varit otroligt misskött. Den nya VD:n verkar iaf ha alla hemma än så länge. Däremot är jag skeptiskt till idén. Nackdelen med pennan är att den behöver ett specifikt papper för att fungera, hade man kunnat skriva på vilket material som helst och sedan överföra skriften hade jag varit mer positiv.
Jag hade aldrig i hela mitt liv gått in i den här aktien med syfte att ligga lång, möjligen kan den vara intressant att köpa på sig lite i nu när kursen ligger lågt och det inte finns någon hype alls i aktien. När det väl kommer något positivt kommer nya småsparare+traders och trycker upp kursen tillfälligt.
Anoto fortsätter att vara ett shady företag. Händer verkligen så lite i företaget att inga nyheter behöver kommuniceras, är IR inkompetent eller är det medveten tystnad från en ledning som jobbar för sig själva, inte företaget? Märkligt att när den digitala tekniken och pennan är vid sitt genombrott händer absolut noll för Anoto som påstås vara teknikledande.
Nåväl, mitt GAV är så högt att jag synar detta.
Så mycket känns positivt för företaget och så mycket känns negativt. Framförallt är förtroendet för ledningen noll, inga klarheter av Woo. Bara en sån sak som att SMARKS aktieköp är fördröjt kommuniceras inte, wtf? Oredan runt Stein, vad hände egentligen? Var är den nya VDn? Varför inga nyheter med nya ordrar? Anoto måste i rimlighetens namn konstant bryta mot börsregler för börsnoterade företag.
Antingen är tystnaden pga en enorm turnaround, ledningen har så gott självförtroende att man helt enkelt skiter i kommunikation. Eller så är tystnaden och frånvaron av nyheter mkt olycksbådande och företaget är en stor bluff.
Kommer Woo vilja flytta Anoto från svenska börsen? Försöker man sälja ut företaget till vänner(sig själva) för en billig peng?