2016-09-23, 15:40
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abengoa
En sak att hålla i minnet är att Anotos patent sträcker sig tillbaks till år 2000. Patent är bara giltiga i 20 år från inlämningsdatum, med andra ord är det inte långt kvar tills Anotos teknik blir fritt tillgänglig för alla. Då ska det bli intressant att se hur länge Anoto överlever, om de ens klarar sig så långt.

Nu är det ju så att patenterna utvecklats med nya de sista 20åren så blir lite svårt för konkurrenterna att sno dem första för 20 år sen o få nytta av det
Citera
2016-09-23, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Nu är det ju så att patenterna utvecklats med nya de sista 20åren så blir lite svårt för konkurrenterna att sno dem första för 20 år sen o få nytta av det

Jaså, vad är det som skiljer då? Vad jag kan se från efterföljande patentansökningarna så handlar det bara om olika användningssätt för tekniken, tämligen svaga patent.
Citera
2016-09-23, 18:06
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrigzHerren
Vet inte varför du använder placeraretorik men ingen här blir imponerad. Det är väl klart du köper på nedgång det finns outömliga resurser för dig att köpa när det går ner. Du pratar som att allting är klart, ingenting är klart med Anoto isåfall hade de funnits i ett PM. Vad som sker är att du hoppas något och det är vad du förmedlar som absolut sanning.

Det gör dig till en pajas och jag är knappast den enda som drar på smilbanden när man läser ditt förvirrade snicksnack.

Som sagt är du ur vettet eller? Vi har försäljning som pågår hela tiden och nej, tack gudskelov att allting inte är klart Då hade vi inte mkt att se framemot,som Digiwork tex som tänker köra över QR koderna men det där är lite för komplext för dig att förstå hur stort det kan bli hehe.

0,50 vid svarta siffror runt q4 och kronan sprängs strax efter Spekulerar såklart men helt realistiska mål då de stora kostnaderna kapats redan.

Glömde att även jag drar på smilbanden hur man visar sitt intresse på forumet. Sen ger man inga vidare utvecklingar för sina skitinlägg heller,snicksnack mest
Senast redigerad av alienfin 2016-09-23 kl. 18:12.
Citera
2016-09-23, 18:31
Medlem
alienfins avatar
Citat:
80% ner
Sparkad VD
100 miljoner i kompiskonsult pengar
Saftiga ersättningar till styrelsen
Orimliga kostnader för Pen Gen, Livescribe
Inga nya produkter trots löfte från förra VD
Ljugande styrelse
Inga orders
Ingen ny styrelsemedlem från Smark
Inga pengar från Neolabs
Ingen kontakt med bolaget
Ingen ny VD
Ingen ny Försäljningschef
Fester, resor och segelbåtsäventyr för de anställda
Nyemissioner där garanten avgör hur mycket av bolaget man vill köpa inte tvärtom
Inte en enda storägare som har köpt in sig i bolaget
Låg omsättning
Höga löner
Frikostiga optionsprogram
Kritik från interna revisorer
Lögner om ekonomist soliditet från prospektet november 2015
Ineffektiv PR

Men allt är tipptopp

Glömde jag skriva 80% nerpå året, och -26% på 3 månader?

Pajas

Du glömde ta med ny satsning och omstruktrurering med kraftig besparingsplan som räknas vara klart till q4. Sen glömde du även att utveckling och samarbete med ett stort OEM kostar pengar om man nu ska gå ifrån ett garagebolag till att konkurrera ut Wacom. ANOTO är fortfarande ett förhoppningsbolag som sagt och spekuleringen är fri.

Pajas.

Inga orders? Dubbelpajas.
Citera
2016-09-25, 06:18
Medlem
alienfins avatar
På tal om inga orders så utlyser man inte alla mindre heller som kommer in.
Lite intressanta klipp från finforumet som är städat från drägg😂

IAEA (International Atomic Energy Agency) ser ut att rikta in sig på Anotos pennor enligt detta dokument, man ser ut att ha utvärderat pennan under en längre tid o vill ha en mjuk - hårdvarulösning som är skräddarsydd för dem i deras arbete. IAEA har ca 2200 medarbetare i 90 länder så det finns en hyfsad potential på inkomst i detta. https://www.ungm.org/UNUser/Documents/DownloadPublicDocument?docId=478188

Intresset och kundkretsen växer hela tiden lite här och var
Citera
2016-09-26, 21:00
Medlem
Pungsnoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
På tal om inga orders så utlyser man inte alla mindre heller som kommer in.
Lite intressanta klipp från finforumet som är städat från drägg😂

IAEA (International Atomic Energy Agency) ser ut att rikta in sig på Anotos pennor enligt detta dokument, man ser ut att ha utvärderat pennan under en längre tid o vill ha en mjuk - hårdvarulösning som är skräddarsydd för dem i deras arbete. IAEA har ca 2200 medarbetare i 90 länder så det finns en hyfsad potential på inkomst i detta. https://www.ungm.org/UNUser/Documents/DownloadPublicDocument?docId=478188

Intresset och kundkretsen växer hela tiden lite här och var
Ska dom köpa 2200pennor? Eller kanske 2 var så alla får en extra?
Citera
2016-09-27, 02:40
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsnoppen
Ska dom köpa 2200pennor? Eller kanske 2 var så alla får en extra?

Noup,du missade poängen gosse.
Citera
2016-10-02, 22:57
Medlem
Citat:
Om man funderar på att investera i Anoto

Läs detta forum först

https://www.avanza.se/placera/forum/forum/anoto-group.html

Man är sjukt glada för att ha fått ett svar från HP Sverige att man skall hålla ögonen öppna om det kanske möjligen någon gång kan komma något.

Desperation, psykos och rädsla....

Det finns säkert pengar att tjäna på att investera vid rätt tidpunkt, men företaget är otroligt misskött.
Företaget har framförallt varit otroligt misskött. Den nya VD:n verkar iaf ha alla hemma än så länge. Däremot är jag skeptiskt till idén. Nackdelen med pennan är att den behöver ett specifikt papper för att fungera, hade man kunnat skriva på vilket material som helst och sedan överföra skriften hade jag varit mer positiv.

Jag hade aldrig i hela mitt liv gått in i den här aktien med syfte att ligga lång, möjligen kan den vara intressant att köpa på sig lite i nu när kursen ligger lågt och det inte finns någon hype alls i aktien. När det väl kommer något positivt kommer nya småsparare+traders och trycker upp kursen tillfälligt.
Citera
2016-10-07, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheesycake77
Företaget har framförallt varit otroligt misskött. Den nya VD:n verkar iaf ha alla hemma än så länge. Däremot är jag skeptiskt till idén. Nackdelen med pennan är att den behöver ett specifikt papper för att fungera, hade man kunnat skriva på vilket material som helst och sedan överföra skriften hade jag varit mer positiv.

Jag hade aldrig i hela mitt liv gått in i den här aktien med syfte att ligga lång, möjligen kan den vara intressant att köpa på sig lite i nu när kursen ligger lågt och det inte finns någon hype alls i aktien. När det väl kommer något positivt kommer nya småsparare+traders och trycker upp kursen tillfälligt.
Anoto fortsätter att vara ett shady företag. Händer verkligen så lite i företaget att inga nyheter behöver kommuniceras, är IR inkompetent eller är det medveten tystnad från en ledning som jobbar för sig själva, inte företaget? Märkligt att när den digitala tekniken och pennan är vid sitt genombrott händer absolut noll för Anoto som påstås vara teknikledande.

Nåväl, mitt GAV är så högt att jag synar detta.

Så mycket känns positivt för företaget och så mycket känns negativt. Framförallt är förtroendet för ledningen noll, inga klarheter av Woo. Bara en sån sak som att SMARKS aktieköp är fördröjt kommuniceras inte, wtf? Oredan runt Stein, vad hände egentligen? Var är den nya VDn? Varför inga nyheter med nya ordrar? Anoto måste i rimlighetens namn konstant bryta mot börsregler för börsnoterade företag.

Antingen är tystnaden pga en enorm turnaround, ledningen har så gott självförtroende att man helt enkelt skiter i kommunikation. Eller så är tystnaden och frånvaron av nyheter mkt olycksbådande och företaget är en stor bluff.

Kommer Woo vilja flytta Anoto från svenska börsen? Försöker man sälja ut företaget till vänner(sig själva) för en billig peng?
Citera
2016-10-25, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Kommer Woo vilja flytta Anoto från svenska börsen? Försöker man sälja ut företaget till vänner(sig själva) för en billig peng?

Jag har svårt att se det, då skulle ju inte så många insiders, vid samma tidpunkt, köpa så förhållandevis mycket aktier. Dom sitter ju i samma båt som oss.

Och hur skulle det gå till rent konkret menar du, aktien är ju börsnoterad.

Då är jag nog mer orolig för att Stein har fört även dom bakom ljuset. Men Stein köpte väl själv en hel del aktier?

Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Antingen är tystnaden pga en enorm turnaround, ledningen har så gott självförtroende att man helt enkelt skiter i kommunikation.

Jag sätter mina förhoppningar till att dom jobbar livet ur sig och att dom är trygga med vad som komma skall.
Citera
2016-10-25, 06:37
Medlem
För övrigt om man har intresse är det just exakt nu vid sådana här längre perioder av nyhetstorka man ska våga tro på sin intuition, om den säger något, och köpa bolag av det här slaget.

Det är just i sådana här lägen potentialen till kursdubbling eller trippling kan ligga bara några veckor eller tom. dagar bort.
Citera
2016-10-26, 04:07
Medlem
Anoto (tillsammans med bla Fingerprint och Price) deltar på Redeye Technology Seminar den 16:e nov. Ej för småsparare, men går att se på webben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in