Citat:
Jag kallade inte Trump för en krigsgalning, jag kallade Pence en krigsgalning efter vad han sa i VP-debatten om flygförbud m.m.Vad får dig att kalla Trump för en "krigsgalning"? Han eftersträvar bättre relationer med Ryssland, vilket är positivt om man vill ha en fredlig värld. Mig veterligen vill han endast bekämpa ISIS och inte påbörja några nya krig, men rätta mig om jag har fel.
Hur kan man inte gilla Trump? En vit, heterosexuell och framgångsrik alfahanne som värnar om amerikanska intressen. Dessutom har han en riktigt het fru
.
Hur kan man inte gilla Trump? En vit, heterosexuell och framgångsrik alfahanne som värnar om amerikanska intressen. Dessutom har han en riktigt het fru
.Därav att vi var en olycka eller en "ensam galning" ifrån att valet ska kokats ner till att ha varit mellan två krigsgalningar - Hillary och Pence.
Trump förhåller jag mig försiktigt positiv till. Han är inte en lika uppenbar krigshök som Hillary, om det råder ingen tvekan, men han svajar över hela spelfältet på ett sätt som gör att det är svårt att med säkerhet fästa större vikt vid hans goda utspel än som cyniskt valfläsk till icke-neokonservativa. Vilket såklart ska utnyttjas att han säger sådant, men hans iranhets, hans rysshets, att konventet gjorde en skarp pro-Israel-sväng i plattformen under hans delegater, alla judar han omger sig med och som sköter hans finansiella donationer, det är oroväckande. Hans extremt svaga hållning i vapenfrågan, övervakningsfrågan, "terry stop" m.m. gör sammantaget att jag inte ser någon anledning att stödja honom direkt, mer än att försöka spinna på de goda utspel han gör och konstatera att han är ett mindre dåligt alternativ än Hillary.
Aktivt stödjande i form av ekonomiska donationer och i övrigt, vilket förövrigt såklart är olagligt som svensk till Trumps kampanj men hade kunnat gå att kringås om man önskat, riktar jag i den mån det är rimligt och proportionerligt att stödja kamp utomlands istället för hemmavid till organisationer man vet faktiskt ligger rätt i de viktiga frågorna. The powers that be kommer aldrig släppa makten genom demokratiska val - men - att utmana och besegra dem på den demokratiska arenan kan vara det bästa, humanaste och sättet för att nå den oundvikliga punkt där det blir uppenbart far var och en att det nu är en ren väpnad maktstrid som tar form. Då går det inte att förlita sig på en presidentkandidat likt Trump som vill avväpna befolkningen på rent godtyckliga grunder. Jag vill inte ha en ledare som lovar omöjligheter som att "ordna upp allt" genom det demokratiska systemet, hur "alfa" han än må vara, utan en president som inte lägger fingrarna emellan när när lokala militior rustar för att ta saken i egna händer.
Senast redigerad av sm910dif 2016-10-05 kl. 19:18.
Senast redigerad av sm910dif 2016-10-05 kl. 19:18.