Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-05, 19:09
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Vad får dig att kalla Trump för en "krigsgalning"? Han eftersträvar bättre relationer med Ryssland, vilket är positivt om man vill ha en fredlig värld. Mig veterligen vill han endast bekämpa ISIS och inte påbörja några nya krig, men rätta mig om jag har fel.

Hur kan man inte gilla Trump? En vit, heterosexuell och framgångsrik alfahanne som värnar om amerikanska intressen. Dessutom har han en riktigt het fru .
Jag kallade inte Trump för en krigsgalning, jag kallade Pence en krigsgalning efter vad han sa i VP-debatten om flygförbud m.m.

Därav att vi var en olycka eller en "ensam galning" ifrån att valet ska kokats ner till att ha varit mellan två krigsgalningar - Hillary och Pence.

Trump förhåller jag mig försiktigt positiv till. Han är inte en lika uppenbar krigshök som Hillary, om det råder ingen tvekan, men han svajar över hela spelfältet på ett sätt som gör att det är svårt att med säkerhet fästa större vikt vid hans goda utspel än som cyniskt valfläsk till icke-neokonservativa. Vilket såklart ska utnyttjas att han säger sådant, men hans iranhets, hans rysshets, att konventet gjorde en skarp pro-Israel-sväng i plattformen under hans delegater, alla judar han omger sig med och som sköter hans finansiella donationer, det är oroväckande. Hans extremt svaga hållning i vapenfrågan, övervakningsfrågan, "terry stop" m.m. gör sammantaget att jag inte ser någon anledning att stödja honom direkt, mer än att försöka spinna på de goda utspel han gör och konstatera att han är ett mindre dåligt alternativ än Hillary.

Aktivt stödjande i form av ekonomiska donationer och i övrigt, vilket förövrigt såklart är olagligt som svensk till Trumps kampanj men hade kunnat gå att kringås om man önskat, riktar jag i den mån det är rimligt och proportionerligt att stödja kamp utomlands istället för hemmavid till organisationer man vet faktiskt ligger rätt i de viktiga frågorna. The powers that be kommer aldrig släppa makten genom demokratiska val - men - att utmana och besegra dem på den demokratiska arenan kan vara det bästa, humanaste och sättet för att nå den oundvikliga punkt där det blir uppenbart far var och en att det nu är en ren väpnad maktstrid som tar form. Då går det inte att förlita sig på en presidentkandidat likt Trump som vill avväpna befolkningen på rent godtyckliga grunder. Jag vill inte ha en ledare som lovar omöjligheter som att "ordna upp allt" genom det demokratiska systemet, hur "alfa" han än må vara, utan en president som inte lägger fingrarna emellan när när lokala militior rustar för att ta saken i egna händer.
Senast redigerad av sm910dif 2016-10-05 kl. 19:18.
2016-10-05, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BertFox
Så du tycker att de baltiska staternas säkerhet är en "irrelevant detalj"?

Vet du om att de är med i NATO?

Citat:
Sveriges säkerhet också, kanske, för det hänger ju ihop.

Varken Löfven eller Batra vill dubbla försvarsbudgeten. De vill åka snålskjuts. Det må imponera på vissa, dig.t.ex., men det imponerar inte på mig.

Citat:
Några vänner av Sverige är ni fan inte.

Jaså, så om man är för att Sverige ordnar till ett ordentlig försvar så är man inte någon vän av Sverige alltså. Det var en ny definition. Du kan påstå att du helt plötsligt bryr dig jättemycket om Krim-halvön eller östra Ukraina. Alla kommer att se det för vad det är: lögn.
2016-10-05, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Sluta ljug nu. Trump tyckte att han var smart som inte betalade skatt

NY-times fick ju på olaglig väg "skattepapper" från 1995 och nu kanske alla förstår varför en affärsman inte gärna lämnar ut information som sedan gynnar gamar och konkurrenter.

Varför säger han att han ska lämna ut sina papper då?
2016-10-05, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Självklart vill alla betala så lite skatt som möjligt. Även du vill väl betala så minimal skatt som möjligt, eller brukar du ändra på din deklaration så att du får betala mer än vad du behöver? Nä knappast.

Och du och Trump anser att det är smart. Hur då smart?
2016-10-05, 19:41
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Varför säger han att han ska lämna ut sina papper då?
Varför skulle han? Varför bryr man sig inte ett dugg om någon persons papper i välden mer än republikanernas, när man sedan ändå kommer ljuga och prata skit om det i media som man gjort med Mitt Romney fastän han inte gjort något fel.

Smartaste vore att se till så demokraterna får så lite makt som möjligt, så länge som möjligt. For the children in Syria, and end racism.... lämna över det bara, annars kommer 2nd ammendment people not be happy, don't forget.
https://www.facebook.com/DonaldTrump/videos/10157825117215725/
BOOM vinnartweet! vad har dessa troll o komma med egentligen?
What's Hillary hiding? Better find out.
Senast redigerad av heis 2016-10-05 kl. 20:09.
2016-10-05, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Varför skulle han? Varför bryr man sig inte ett dugg om någon persons papper i välden mer än republikanernas, när man sedan ändå kommer ljuga och prata skit om det i media som man gjort med Mitt Romney fastän han inte gjort något fel.

Smartaste vore att se till så demokraterna får så lite makt som möjligt, så länge som möjligt. For the children in Syria, and end racism.... lämna över det bara, annars kommer 2nd ammendment people not be happy, don't forget.

Han är så bra Mike Pence att till och med Trump runkar till honom.

Fan alltså Trumps stjärnstatus med Pence hjärna.
2016-10-05, 20:42
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Så du menar att den här tråden är till enbart för dom som vill slicka Trump i röven och dunka varann i ryggen?
Jag som i min enfald trodde att Flashback var ett diskussionsforum.

Självklart får allt diskuteras men det blir lite fjantigt när Evets, Ondahamstern m.fl. tycker att Trumps händelser är så sjukt stora och grova men man försöker sopa Hillarys alla händelser under mattan. Bara för att nämna det så har Hillary gjort exakt samma saker med sina federala taxes förra året som Trump gjort, därför blir det patetiskt när media inte rapporterar det efter att de gjort det till den stora händelsen i valrörelsen den senaste veckan.

Det får vara lite självkoll på sin egen dubbelmoral kan jag tycka för att det skall vara någon vettig diskussion alltså.

Själv supportar jag Trump men jag håller definitivt inte med honom om allting. Jag tycker att han ibland gör onödiga uttalanden osv och önskar att han kunde låtit bli att säga vissa saker. Sedan gillar jag att han med vissa saker vågar säga sanningen. Om PK ignoransen som gör att man till stor del inte får ha koll på potentiella terrorister etc.

Sedan tycker jag ju definitivt att det är stor skillnad på t.ex. att göra dumma uttalanden och att ha en civil law suit emot sig jämfört med att ha lurat folket på pengar, missbrukat sin maktposition i samhället och gjort allt för att dölja det etc. men ljuger om och om igen om det. Trump ljuger inte om uppenbara saker som om han blivit sjuk etc. Varför skulle ens Hillary kampanjen först ljuga om lunginflammationen och säga att de var uttorkning, sedan var hon okej o sedan feber o till sist lunginflammation. Njae, Hillary är precis som vanliga gamla politiker. Allt låter bra men sedan så händer ingenting. Trump är lite sjukligt när man tänker efter. Han är en realityföretagsledare. Men ärligt talat så känner jag att man kan ge honom 4 år att försöka. Funkar inte det så får man fan ändra hela politiska systemet. Men jag tror verkligen att han kan göra skillnad.
2016-10-05, 20:43
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Han är så bra Mike Pence att till och med Trump runkar till honom.

Fan alltså Trumps stjärnstatus med Pence hjärna.
Heh jaa, och män kan väl föda barn nu tydligen, det har jag läst i tidningen.

BTW har glömt säga att han som skapat trump 300 finns på forumet.
300: Making America Great Again [Donald Trump Parody]Trump
finns här på flashback, har fått PM så han lever iaf och finns här. Har inte bett honom om ngt, han vet iaf att folk gillar den.
https://www.youtube.com/watch?v=W7I92r9GqUw&t=139s

Megyn Kelly Blasts Kellyanne Conway For Suggesting Trump Doing Better With Women
https://www.youtube.com/watch?v=JCVPzVhaEGQ Yes you know it, Kelly has mensvärk, hennes självkänsla fick sig en törn av Trump, gick rätt igenom som ett samurai svärd. Hon har goda karriärsmöjligheter annanstans.
Senast redigerad av heis 2016-10-05 kl. 21:41.
2016-10-05, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
80 milj såg presidentdebatten varav 45milj på sina tv apparater.

21 och 45 är för de 4 stora kanalerna Fox NBC ,cbs och nbc resten upp till 80 är med kabel tv inräknat.
2016-10-05, 21:12
Medlem
Citat:

Ja du får väl fråga Trump eftersom det är han som säger att han ska visa dem.
2016-10-05, 21:21
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Ja du får väl fråga Trump eftersom det är han som säger att han ska visa dem.
Ute på remiss, lär väl komma ungefär efter valet.
2016-10-05, 21:24
Medlem
Citat:
Ute på remiss, lär väl komma ungefär efter valet.

För att det finns något att dölja ja. Någon annan orsak finns ju inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in