Citat:
Ursprungligen postat av
sazed
Ja, vad märkligt. Varför finns det inte en bilddatabank över barn som du kan glutta över för ditt eget höga nöjes skull. Vilket dilemma, vilken svår fråga.
För övrigt har du fel. Det tog mig ungefär fem sekunder att hitta en 12-åring när jag sökte på "yngsta ensamkommande barn". Prova själv.
Vidare kan man bland sökresultatet finna
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/ensamkommande-flyktingbarn-behover-gode-man där man skriver om en 6-åring. Ingen bild, men du kanske menar att det är en 18+ som låtsas vara 6 år. Jovars.
Kan man gissa på att du nu kommer flytta på kriterierna för att fortsätta din agenda snarare än att ge ett "aaah, ok"?
Jag tror du missförstår!
- Det har redan konstaterats i tråden med länk till migrationsverket att antalet verkliga barn bland de ensamkommande är ca. 7% Resten 97% är i huvudsak tonåringar och unga män!
- Men när man vill illustrera ensamkommande, så använder man inte bilder på tonåringar och unga män, man väljer att köpa bilder på riktiga barn, men inte barn som kommit till Sverige, utan barn från Sydamerika.
- Jag tror alltså inte 6-åringen är 18+, men eftersom endast 7% av de ensamkommande barnen verkligen är barn, så ifrågasätter jag motivet till att flera kommuner använder bilder på riktiga barn från Sydamerika, som inte representerar verkligheten ungdomar och unga män från Afghanistan utan asylskäl.
Du påstår att jag har fel Jag har sökt "yngsta ensamkommande barn" jag hittade bara bilder på tonåringar och unga män.
Så länka gärna (låt oss slippa pedovinklingen, den blir bara dum i detta sammanhang)!
Tänk på att de unga männen från Afghanistan tar enormt stora resurser som kunde använts till de som har det riktigt illa. Tycker du det är rimligt att två unga män ifrån Afghanistan skall kosta lika mycket som det hade kostat att bygga 1000 brunnar för att förse 180 000 människor med rent vatten?
Jag är alltså inte ute efter att ifrågasätta att människor behöver hjälp och att vi skall hjälpa så gott vi kan. Jag är ute efter att ifrågasätta att vi istället för att hjälpa nödlidande barn, istället lägger enorma summor på unga män som är ekonomiska migranter utan verkliga asylskäl!
Godhetsknarkarna vet inte vilken skada de gör de bäst behövande!