2016-10-02, 00:25
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cerealtubeman
Någon som har sett nån ensamkommande tjej Var det några unika år i Afghanistan när enbart pojkar föddes som nu är mellan 15år-17år.

Ja, det är märkligt att alla självutnämnda feminister aldrig ställer sig den frågan! Feminismen kanske bara är en cool image? Varför skiter man i alla tjejer i Afghanistan som säkert många lever i ett helvete? Varför satsar man hellre tusentals kronor per dag per ung vuxen man som lyckats tagit sig hit. Den summan kan hjälpa hundratals flickor i Afghanistan.
Citera
2016-10-02, 00:25
Medlem
caecos avatar
Självklart finns det riktiga barn. Sen kanske man inte skulle definiera barn som upp till 18 år i annat fall än detta. Men runt 15-års åldern finns det garanterat även om givetvis väldigt många ljuger om det.

Tror man att alla är vuxna så är man lika ignorant som de som tror att alla är barn.
Citera
2016-10-02, 05:03
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Sitter just nu på Max på Lidingö och det är flera gäng av ensamkommande afghaner här. De flesta är runt 20 men ett av gängen består faktiskt av killar som verkar vara runt 15.
Inga barn, alltså. Barn är prepubertala personer.
Citera
2016-10-02, 05:26
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Ja, det är märkligt att alla självutnämnda feminister aldrig ställer sig den frågan! Feminismen kanske bara är en cool image? Varför skiter man i alla tjejer i Afghanistan som säkert många lever i ett helvete? Varför satsar man hellre tusentals kronor per dag per ung vuxen man som lyckats tagit sig hit. Den summan kan hjälpa hundratals flickor i Afghanistan.
Ja, man kan undra varför en afghansk man i 17-årsåldern skulle vara i större behov av hjälp än en afghansk kvinna i 20-årsåldern. Inget magiskt sker när man fyller 18 år. Nu när vi är i delforumet Integration och invandring är det kanske värt att påpeka att orden "rasist" och "barn" är båda vansinnigt urvattnade.
Senast redigerad av kuddenchristo 2016-10-02 kl. 05:31.
Citera
2016-10-02, 08:04
Medlem
Butteris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Självklart finns det riktiga barn. Sen kanske man inte skulle definiera barn som upp till 18 år i annat fall än detta. Men runt 15-års åldern finns det garanterat även om givetvis väldigt många ljuger om det.

Tror man att alla är vuxna så är man lika ignorant som de som tror att alla är barn.
Om du läst tråden så handlar den om det finns barn (upp till 13 år) bland de ensamkommande barnen. Det går inte att hitta foto på dem i media, men tydligen skall det vara ca. 7% av de ensamkommande barnen som är barn. Det kom alltså ca. 2500 barn under 2015 och bland dessa barn smög sig 32500 ungdomar och unga vuxna med.

Sedan var frågan om någon sett foton på de ensamkommande barnen, frågan dök upp för att när man söker efter foton på ensamkommande barn på nätet, så hittar man inga (barn upp till 13). De bilder som skall illustrera ensamkommande barn, verkar uteslutande vara köpta bilder på barn från Sydamerika.

En utmaning är fortfarande att hitta bilder på ensamkommande barn (upp till 13) i Sverige. Ingen har hittills hittat några autentiska bilder.
Citera
2016-10-02, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Ja, man kan undra varför en afghansk man i 17-årsåldern skulle vara i större behov av hjälp än en afghansk kvinna i 20-årsåldern. Inget magiskt sker när man fyller 18 år. Nu när vi är i delforumet Integration och invandring är det kanske värt att påpeka att orden "rasist" och "barn" är båda vansinnigt urvattnade.

Kvinnor/flickor får knappt gå i skolan i Afghanistan. Männen köper/säljer kvinnor mot kameler. Kvinnor är mannens ägodel med andra ord. Är det verkligen lämpligt att bara importera män från denna kultur men inga kvinnor?

När Achmed 17 år fyller 18 år för andra gången får han sitt avvisningsbeslut i födelsedagspresent. Tack för den här tiden men nu får du åka hem till dina fruar Afghanistan. Migrationsverket skulle testa att låta skäggbarnen vara tills de blir myndiga på pappret för endast då kan man avvisa bedragaren rent juridiskt. Fruarna i hemlandet blir säkert till sig av glädje över att husse kommer tillbaka.

Tänk om ensamkommande kunde bli ett minne blott precis som med de fabricerade apatiska flyktingbarnen. Flickor/Kvinnor får dock komma.
Citera
2016-10-02, 13:07
Medlem
Ja, vad märkligt. Varför finns det inte en bilddatabank över barn som du kan glutta över för ditt eget höga nöjes skull. Vilket dilemma, vilken svår fråga.

För övrigt har du fel. Det tog mig ungefär fem sekunder att hitta en 12-åring när jag sökte på "yngsta ensamkommande barn". Prova själv.

Vidare kan man bland sökresultatet finna http://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/ensamkommande-flyktingbarn-behover-gode-man där man skriver om en 6-åring. Ingen bild, men du kanske menar att det är en 18+ som låtsas vara 6 år. Jovars.

Kan man gissa på att du nu kommer flytta på kriterierna för att fortsätta din agenda snarare än att ge ett "aaah, ok"?
Senast redigerad av sazed 2016-10-02 kl. 13:12.
Citera
2016-10-02, 14:04
Medlem
Butteris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Ja, vad märkligt. Varför finns det inte en bilddatabank över barn som du kan glutta över för ditt eget höga nöjes skull. Vilket dilemma, vilken svår fråga.

För övrigt har du fel. Det tog mig ungefär fem sekunder att hitta en 12-åring när jag sökte på "yngsta ensamkommande barn". Prova själv.

Vidare kan man bland sökresultatet finna http://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/ensamkommande-flyktingbarn-behover-gode-man där man skriver om en 6-åring. Ingen bild, men du kanske menar att det är en 18+ som låtsas vara 6 år. Jovars.

Kan man gissa på att du nu kommer flytta på kriterierna för att fortsätta din agenda snarare än att ge ett "aaah, ok"?
Jag tror du missförstår!

- Det har redan konstaterats i tråden med länk till migrationsverket att antalet verkliga barn bland de ensamkommande är ca. 7% Resten 97% är i huvudsak tonåringar och unga män!

- Men när man vill illustrera ensamkommande, så använder man inte bilder på tonåringar och unga män, man väljer att köpa bilder på riktiga barn, men inte barn som kommit till Sverige, utan barn från Sydamerika.

- Jag tror alltså inte 6-åringen är 18+, men eftersom endast 7% av de ensamkommande barnen verkligen är barn, så ifrågasätter jag motivet till att flera kommuner använder bilder på riktiga barn från Sydamerika, som inte representerar verkligheten ungdomar och unga män från Afghanistan utan asylskäl.

Du påstår att jag har fel Jag har sökt "yngsta ensamkommande barn" jag hittade bara bilder på tonåringar och unga män. Så länka gärna (låt oss slippa pedovinklingen, den blir bara dum i detta sammanhang)!

Tänk på att de unga männen från Afghanistan tar enormt stora resurser som kunde använts till de som har det riktigt illa. Tycker du det är rimligt att två unga män ifrån Afghanistan skall kosta lika mycket som det hade kostat att bygga 1000 brunnar för att förse 180 000 människor med rent vatten?

Jag är alltså inte ute efter att ifrågasätta att människor behöver hjälp och att vi skall hjälpa så gott vi kan. Jag är ute efter att ifrågasätta att vi istället för att hjälpa nödlidande barn, istället lägger enorma summor på unga män som är ekonomiska migranter utan verkliga asylskäl!

Godhetsknarkarna vet inte vilken skada de gör de bäst behövande!
Citera
2016-10-05, 17:48
Medlem
Butteris avatar
Nu så har någon hittat en färsk bild på 13-åriga Aref Najafizada ett äkta barn!

En söt liten 13-åring http://www.jp.se/article/storfamiljen-som-blev-familjehem/ Han har vuxit till sig ordentligt i sitt nya hem och ser ut att vara mellan 16-18 tycker jag.

Som referens kommer här andra afghanska 13 åringar: https://www.google.se/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.afghan-web.com%2Fsports%2Fnoori_photos_pub%2Fazad_team2.j pg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.afghan-web.com%2Fsports%2Fafghansportsnews_2011.html&doci d=-voWSA8V6b0LGM&tbnid=u_oH08tqZncQNM%3A&w=450&h=229& bih=766&biw=1600&ved=0ahUKEwjKjfaIwsPPAhXB3SwKHcee Ai4QMwgtKA4wDg&iact=mrc&uact=8
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in