Jag har inte ens sett debatten med kräket, men från att jag såg löpet på SVT-text med Pence vinst som huvudnyhet insåg jag att det är samordnat av medierna för att lyfta deras kille inom fiendelägret. Trump verkar förstå vad det handlar om.
Jag har inte ens sett debatten med kräket, men från att jag såg löpet på SVT-text med Pence vinst som huvudnyhet insåg jag att det är samordnat av medierna för att lyfta deras kille inom fiendelägret. Trump verkar förstå vad det handlar om.
Eller så är det betydligt enklare. Kaine bombade totalt i debatten inte ens SVT kan lyckas få det till en vinst för Kaine.
SVT sa inte att Obama vann den första debatten mot Romney heller. Det är var nämlien helt omöjligt att få det till det till och med för en kulturskribent.
Normalt sett hade inte SVT gjort det till huvudnyhet om det inte var en del av ett större spel för att underminera Trump.
Nu är det inte ett normalt val förstår du.
Baggen har tänkt till...
Hade Kaine vunnit så hade SVT frontat det som en del av "ett större spel".
Hade det varit oavgjort så hade SVT frontat det som en del av "ett större spel".
När Pence nu vann frontar SVT det som en del av "ett större spel".
Senast redigerad av experten10 2016-10-05 kl. 11:04.
Många önskar nog, inkl Pence själv, att just Pence var huvudkandidaten till presidentposten och inte Trump. Verkar var en kille med intelligens som nu tyvärr måste försvar en kandidat han själv knappast tror på. Demokraternas vicekandidat gick ut hårt och kanske lite Trumpaktigt vilket kan skada partiet om än inte i någon större utsträckning så länge Trump är motkandidaten hos republikanerna. Trump lär nog sitta uppe mitt i natten och twittra om hur han vann debatten på grund av sin intelligens och rikedom även om han varken är särskilt intelligent eller snuskigt rik.